Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kolej zapowiada przebudowę kolejnych mostów w regionie. Mają poprawić warunki transportu

W tym roku wyremontowane mają zostać następne mosty kolejowe w naszym regionie. Mieszkańcy Lublina z niecierpliwością czekają jednak na obiecywane od dawna zakończenie prac związanych z przebudową wiaduktów.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiada przebudowę kolejnych mostów w województwie lubelskim. W tym roku wyremontowane mają zostać m.in. most w Biłgoraju nad rzeką Biała Łada na szlaku pomiędzy Zwierzyńcem a Stalową Wolą, most graniczny w Dorohusku, przeprawa w Rykach nad rzeką Zalesianką na szlaku kolejowym Łuków – Radom i w Krasnymstawie nad rzeką Wojsławką na odcinku Rejowiec – Hrebenne.

Jak wyjaśnia Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, utrzymanie mostów i wiaduktów w dobrym stanie wymaga stałych nakładów, gdyż jest to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac. Inwestycje te mają poprawić warunki transportu surowców i produktów m.in. do kopalni i cukrowni.

Wskazano też, iż będą to kolejne tego typu prace prowadzone na terenie Lubelszczyzny. Niedawno wyremontowano bowiem most kolejowy w Biskupicach nad rzeką Giełczew, który obsługuje nie tylko ruch pasażerski na trasie Lublin – Chełm, lecz również przewozy do kopalni w Bogdance. Na trasie Łuków-Dęblin przebudowano most nad rzeką Bystrzycą w okolicy Łukowa. Z kolei odnowiony most w Werbkowicach nad Huczwą zapewnia obsługę cukrowni transportem kolejowym.

Nie należy jednak zapominać, że mieszkańcy Lublina czekają też z niecierpliwością na obiecywane od dawna zakończenie prac związanych z przebudową wiaduktów nad ul. Janowską, Diamentową oraz Drogą Męczenników Majdanka. Przypomnijmy, prace te rozpoczęły się ponad trzy lata temu, dokładnie w ostatnich dniach stycznia 2018 roku. Termin ich zakończenia jest od dawna przekładany.

(fot. PKP PLK)

8 komentarzy

  1. Kto tym PKP zarządza? Chyba go do polityki ciągnie

  2. nie mogą skończyć: „gdyż jest to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac”
    i wszystko jasne

  3. Człowieku skończ to co zaczęte i nieskończone w Lublinie i wstydu / jeszcze większego/ oszczędż !!!!!!!!!!!

  4. Gdyby kolej rozwijała się w tempie aktualnie prowadzonych na niej remontów, to do dzisiaj pociągi ciągnęłyby lokomotywy Stephensona 😀 😀 😀

  5. Broń bosch łapy kłaść na jakichkolwiek wiaduktach, mostach, przeprawach itp. Chyba że chcecie sobie remontować wiadukt nad wąwozem czy rzeczką, wtedy możecie go sobie remontować całe lata…. nawet lata świetlne 😛

  6. Dla matołków z PLK używajcie poprawnej terminologii.

    Szlak – część linii kolejowej, zawarta pomiędzy dwoma sąsiadującymi posterunkami zapowiadawczymi (stacją, mijanką, bądź posterunkiem odgałęźnym) lub między ostatnim posterunkiem zapowiadawczym, a końcowym punktem linii bez posterunku zapowiadawczego. Łuków-Radom jest to linia kolejowa nr 26.

  7. Zaczną i nie będą mogli skońćzyć przez kolejne kilkanaście albo kilkadziesiąt lat, Lublin jest na to dobrym przykładem.

  8. Czyli będzie roboty na 20 lat.

Z kraju