Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kładka zastąpi dzikie przejścia przez tory. Jest umowa na projekt obiektu w Lubartowie

Pomysł budowy kładki nad torami, która połączy osiedla Królów i 3 Maja w Lubartowie, powstał już dawno. Teraz wiadomo już, że obiekt powstanie.

W Lubartowie podpisana została umowa na opracowanie projektu kładki dla pieszych nad przebiegającą przez miasto linią kolejową. Obiekt ma połączyć al. Zwycięstwa i ul. Spacerową. W tej okolicy nie ma nigdzie w pobliżu bezpiecznego przejścia przez tory, mieszkańcy korzystają z dzikich przejść co stwarza spore zagrożenie. Wszystko dlatego, że m.in. jest tam ograniczona widoczność z uwagi na to, iż linia biegnie po łuku.

Plany realizacji tego typu inwestycji powstały już kilka lat temu. Jednak dopiero teraz przełożyły się one na konkretne działania. Kładka zostanie zbudowana w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 30 Lubartów – Parczew. Ma mieć ona 50 metrów długości i będzie oświetlona energooszczędnymi lampami. Dzięki temu, że tory znajdują się w zagłębieniu terenu, z jednej strony wejście na kładkę będzie z poziomu gruntu, jedynie z drugiej mają powstać schody i pochylnia dla osób niepełnosprawnych.

– Umowa na projektowanie kładki to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i apelom mieszkańców Lubartowa. Wsłuchując się w głosy społeczności lokalnych modernizujemy polską kolej, czyniąc ją bezpieczniejszą i bardziej przystępną dla pasażerów. Mieszkańcy osiedli Królów i 3 Maja w Lubartowie zyskają dzięki temu dostęp do nowoczesnej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że kładka przyczyni się do rozwoju tego rejonu miasta – mówi Piotr Kaliszewski, Asystent Sekretarza Stanu Andrzeja Bittela.

Koszt zaprojektowania obiektu to 500 tysięcy złotych. Wykonawca ma 8 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej i złożenie wniosku o dofinansowanie, musi też uzyskać wszystkie niezbędne decyzje administracyjne dla tej inwestycji. Następnie ogłoszony zostanie projekt na budowę obiektu. Zgodnie z planem, kładka powinna być gotowa pod koniec 2023 roku.

Kładka zastąpi dzikie przejścia przez tory. Jest umowa na projekt obiektu w Lubartowie

(fot. PKP PLK)

9 komentarzy

  1. No dziękujemy wam o łaskawcy od rozwoju kolei ,gdyby nie wasz geniusz i wspaniałomyślnośc ,dalej przemykali byśmy się ukradkiem przez tory ….bo po co to robić jakieś legalne przejścia przez tory ? Kto w ogule dziś chodzi ? Przecież wszyscy mają auta to żadne przejścia przez tory nie są potrzebne . A teraz quiz ,kto zgadnie ile ta „pochylnia dla niepełnosprawnych ” podziała …..obstawiamy ? Ja obstawiam miesiąc dwa .ale kasy pewnie pójdzie na to z pół banki jak nie więcej

  2. Tyle tęgich głów przy tym pracuje.

  3. Plebs czasami przechodzący przez "dzikie " przejścia bo normalnych nie raczono zrobić

    Dzikie przejścia ? To jasniepanstwo od kolei nie pomyślało że plebs potrzebuje od czasu do czasu przejść przez te ich wyremontowane za dziesiątki milionów tory ? Co? zbrakło wam pieniędzy na przejścia czy pomyślunku w tych mądrych uczonych główkach ?

  4. Koszt zaprojektowania obiektu to 500 tysięcy złotych kilka baniek pęknie też za wykonawstwo… a tyle pomników można by wybudować, kościołów, albo nawet i łuk tryumfalny większy od tego w Biłgoraju…
    A tym sie kładki zachciało

  5. jprdl

  6. Koszt zaprojektowania to 500 tys ? !!!!!!!!! Nie mam więcej pytań …..zostanę projektantem kładek ….za te na strumykach i rowach też tak dobrze płacą ? Czy tylko za te „kolejowe ” ?

  7. Jak szaleć to szaleć …kilometr autostrady pewnie najdroższy w Europie ,to i byle kładka tania byc nie może ….projekt pół banki ,nic tylko kładki projektować

  8. Przewierty tanio

    Tunel podziemny taniej by nie wyszedł ?

  9. BARDZO dobrze, że kładka nareszcie powstanie.

Z kraju