Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kilkanaście przystanków kolejowych na Lubelszczyźnie zostanie przebudowanych. Pierwsze prace już trwają

Nowe wyższe perony, wiaty z ławkami, czytelne oznakowanie, stojaki dla rowerów i ułatwienia dla niepełnosprawnych – tak mają wyglądać przystanki kolejowe po przebudowie. Na liście jest kilkanaście obiektów z województwa lubelskiego.

W Leopoldowie koło Ryk trwa przebudowa przystanku kolejowego. Prace wykonywane są w ramach programu budowy lub modernizacji przystanków, którego celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Obejmuje on 173 lokalizacje w całej Polsce, w tym kilkanaście na Lubelszczyźnie.

Obecnie wykonawca wzmacnia grunt i układa ścianki pierwszego z dwóch 150 metrowych, wyższych peronów. Po przygotowaniu konstrukcji będą ustawione wiaty i ławki. Oczywiście pojawi się też nowe, czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne z rozkładem jazdy. Cały peron zostanie oświetlony, obok staną też stojaki rowerowe. Z myślą o podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się przewidziano pochylnie, a dla osób niedowidzących i niewidomych zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające.

Modernizacja przystanku osobowego Leopoldów, zlokalizowanego na linii kolejowej Łuków – Dęblin – Radom ma kosztować ok. 2 mln zł. Podróżni otrzymają lepszy dostęp do pociągów. Prace mają się zakończyć w drugiej połowie 2022 roku. Inwestycja wykonywana jest są przy utrzymaniu ruchu pociągów. Obsługę podróżnych zapewnia dotychczasowy peron.

W województwie lubelskim oprócz Leopoldowa, program obejmuje również stacje i przystanki: Sarnów, Bystrzyca, Kraśnik, Złojec, Wólka Niedzieliska, Klemensów, Szczebrzeszyn Miasto, Długi Kąt, Zamość Starówka, Zamość Wschód oraz Chotyłów. W ramach programu powstaną nowe przystanki: Żurawnica na linii Rejowiec – Hrebenne oraz Łagiewniki na linii Łuków – Lublin Północny.

(fot. PKP PLK)

5 komentarzy

  1. A dojazd do stacji Lublin Zachodni? Polecam włodarzom miasta przejażdżkę ulica Węglinek.

    • dokładnie ! błotniste klepisko jak droga przez pole – wstyd ! … ale 44 mln zł na bubel zwany parkiem ludowym był! takie właśnie są nie’rządy po lubelsku:/

      • Listę dróg, które można by wyremontować można tworzyć bez końca. Kierując się tym tokiem myślenia, to w Lublinie (ale każdym innym mieście także) nie powinno się robić nic innego poza remontowanie dróg i budową parkingów.

      • Istny skandal!
        Uliczka bez chodnika, która dlatego powinna być strefą zamieszkania jest tak dziurawa, że kierowcy nie mogą nią latać 80km/h, lecz muszą zwolnić do 30km/h przez dziury czy wymijanie się z innymi uczestnikami ruchu.
        Autostrada do każdej wsi do zbyt mało ambitny plan. Autostradą powinna być każda ulica w mieście.

    • Jak zwykle. Droga dziurawa, korki i brak miejsc parkingowych. To 99% problemów ludzi w mieście. Inne problemy nie istnieją. Choć nie. Istnieją. Drogie paliwo napędowe.

Z kraju