Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowcy wnioskują o wyłączenie sygnalizacji świetlnych. Miasto przychyliło się do propozycji

Lubelscy urzędnicy opracowują listę skrzyżowań na terenie miasta, gdzie będzie możliwe przełączenie sygnalizacji świetlnych w tryb awaryjny. Wcześniej jednak odpowiednie opinie w tej sprawie wydadzą policjanci.

Służby miejskie przygotowują się do przełączenia części sygnalizacji świetlnych na terenie Lublina w tryb awaryjny, czyli pulsującego żółtego światła. Wnioskują o to kierowcy, którzy wskazują, że ruch na ulicach zmniejszył się przynajmniej o połowę. Z kolei na wielu skrzyżowaniach uruchamia się czerwone światło, pomimo że z bocznych ulic nie wyjeżdżają żadne pojazdy, lub są to pojedyncze auta.

Jak wyjaśniał w środę prezydent Lublina Krzysztof Żuk, miasto przygotowuje obecnie wykaz skrzyżowań, na których wyłączenie sygnalizacji świetlnej nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa w ruchu drogowym. Podkreślił jednocześnie, że nie wszędzie istnieje możliwość wyłączenia świateł. Chodzi o skrzyżowania, gdzie często dochodzi do zdarzeń drogowych, lub też występuje spory ruch pojazdów.

Urzędnicy tłumaczą jednocześnie, że wszystkie tego typu działania muszą być skonsultowane z policją. To funkcjonariusze drogówki ocenią, czy wyłączenie sygnalizacji świetlnej na danym skrzyżowaniu nie doprowadzi do stworzenia zagrożenia zarówno dla kierowców jak też dla pieszych. W miejscach, gdzie będzie to możliwe, sygnalizacje mają zostać wyłączone.

(fot. lublin112)

49 komentarzy

  1. Ten system to jeden z przypadków czegoś co jest, ale tylko na fakturze 😉 Gdyby system działał dostosowałby się do natężenia ruchu samoczynnie, o czym przecież wszyscy wiemy. Jak jest widzimy. Mnie fascynują np. skrzyżowania typu T jak wyjazd z Filaretów w lewo w Głęboką lub spod szpitala w al. Kraśnicką również w lewo, pojawia się zielona strzałka na skręt w lewo (czyli bezkolizyjny), a piesi na przejściu też dostają zielone (na ubicie) -po zgłoszeniach dołożyli migające żółte. Nie ma czegoś takiego jak warunkowy skręt w lewo przy zielonej strzałce na lewoskręt. Tak jak nie ma w Lublinie systemu sztucznej inteligencji sterowania sygnalizacją. Miasto inspiracji!

    • może coś się zmieniło, ale na obu ww skrzyżowaniach stoją sygnalizatory S1, więc o jakich strzałkach piszesz i dlaczego piesi mieliby nie mieć zielonego w tym samym czasie ?

  2. Wyłączyć światła? To baby mają zakaz jazdy samochodami? Bo jak nie to lublin112 będzie miał o czym pisać ???

Z kraju