Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowcy ciężarówek nie mieli polisy OC. Ta kontrola będzie sporo kosztowała przewoźnika (zdjęcia)

Kontrola dwóch pojazdów z Ukrainy przeprowadzona przez funkcjonariuszy WITD wykazała, że żaden z ciągników siodłowych, ani żadna z naczep nie posiadały zielonej karty, czyli obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu w ruchu międzynarodowym.

W miniony poniedziałek w Sitańcu w powiecie zamojskim, na drodze krajowej nr 17, funkcjonariusze z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali do kontroli dwa ciągniki siodłowe z naczepami, którymi ukraiński przedsiębiorca przewoził ładunek z Holandii na Ukrainę.

Jak się okazało, obaj kierowcy nie posiadali ważnych na dzień kontroli polis OC tzw. zielonych kart. Dokument ten potwierdza obowiązkowe, w ruchu drogowym, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. A to bardzo duży problem, zagrożony wysoką opłatą karną na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Dalsze kontynuowanie podróży było możliwe po wykupieniu nowych polis. Przewoźnik musiał zapłacić na rzecz UFG po 8400 zł za każdy z ciągników i po 930 za każdą z naczep. Jednak to nie wszystko. Zgodnie z przepisami, pojazd zarejestrowany za wschodnią granicą w przypadku braku polisy OC musi być usunięty z drogi na wyznaczony przez starostę parking, co również wiąże się z dodatkowymi kosztami dla przewoźnika.

Kierowcy ciężarówek nie mieli polisy OC. Ta kontrola będzie sporo kosztowała przewoźnika (zdjęcia)

Kierowcy ciężarówek nie mieli polisy OC. Ta kontrola będzie sporo kosztowała przewoźnika (zdjęcia)

Kierowcy ciężarówek nie mieli polisy OC. Ta kontrola będzie sporo kosztowała przewoźnika (zdjęcia)

Kierowcy ciężarówek nie mieli polisy OC. Ta kontrola będzie sporo kosztowała przewoźnika (zdjęcia)

(fot. WITD)

9 komentarzy

  1. Czapka z daszkiem

    Prezes Saszka chciał być sprytniejszy i zaoszczędził na polisach hue hue

    Przejechali Niderlandy ,Reich , a w Polsce niedaleko od granicy trzeba zabulić

  2. A kto ich najpierw wpuścił z Ukrainy do Polski?

  3. To jak oni przekroczyli granicę? Nie można było od razu przy wjeździe sprawdzić dokumentów? Kolejki na godziny stania i co? Nie sprawdzą nawet papierów? Na wschodnie granicy EU?

    • Nie posiadali ważnych NA DZIEŃ KONTROLI polis. Czyta i czyta i nie rozumie jedno z drugim.

      Skąd wiesz kiedy wjechali do Polski, może z tydzień temu i wtedy kwity były OK. Myśleli ze zdążą wrócić.

    • popieram- sprawdzenie dokumentów pojazdów jest OBOWIĄZKIEM straży granicznej i celników. Za takie rzeczy powinny beknąć także słuzby graniczne.
      No ale my kochamy wszelkiej maści dzikusów i cwaniaków aspirujących do miana europejczyków

  4. Na granicy nie sprawdzili?

  5. Trudno dojść do wniosku ,że jak wjeżdżali to mieli jeszcze aktualne?

Z kraju