Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowca pojazdu dostawczego został ukarany trzema mandatami

Funkcjonariusze Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, podczas kontroli na drodze wojewódzkiej nr 747 ukarali kierowcę pojazdu dostawczego trzema mandatami na łączną kwotę 800 zł.

W minioną środę inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali na drodze wojewódzkiej nr 747 w miejscowości Kamień samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg.

Jak się okazało po zważeniu pojazdu, zamiast 3500 kg samochód dostawczy ważył 5600 kg. Stwierdzono przekroczenie ładowności pojazdu o 200%. Co więcej, przewożone materiały budowlane nie były zabezpieczone przed przemieszczeniem się lub spadnięciem na jezdnię.

Analiza okazanych dokumentów wykazała również, że pojazd nie posiada ważnego badania technicznego. Na kierowcę nałożono trzy mandaty karne na łączną kwotę 800 zł. Zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu oraz zakazano dalszej jazdy do chwili usunięcia wszystkich nieprawidłowości.

(fot. WITD)

12 komentarzy

  1. Grosze , utrzymanie auta ciężarowego powyżej 3.5 tony kosztuje dużo więcej niż te śmieszne mandaty. Poza tym potrzebny kierowca z C , legalizacja tachografu , przegląd ,ubezpieczenie , ewentualne opłaty drogowe . Więc lepiej zapłacić i liczyć na fart. Większość składów budowlanych tak działa i będzie działać.

  2. Jeżdżą tymi gruchotami z dziurami od rdzy większymi niż pięść aż się przeładowany na pół nie przełamie – co taki cymbał ma w pustej głowie? Przecież ten kawał złomu po przeładowaniu ma przynajmniej dwa razy dłuższą drogę hamowania (o ile jest jeszcze czym hamować i się nie rozpadnie) mandaty X10 dla takich to w końcu może skończą się tacy cwaniacy.

    • a ty zapewne jesteś na zasiłku dla obrotnych czy pomykasz na rowerku za free i mądrzysz się przy byle okazji. Takie mądrale też się kiedyś kończą

    • najpierw się spróbuj tym rozpędzić a potem dopiero hamować…. znawca wszechrzeczy..

    • Udzieliło się dwóch znających się na rzeczy przedsiębiorców..xD

  3. Za takie coś powinien być ukarany właściciel pojazdu a nie kierowca (chyba że jest właścicielem) . Sam jeździłem u takiego cwaniaczka to wiem. Jak się coś nie podoba to wyp….. . W ten sposób policja nie wytępi tego procederu. To pracodawca powinien dbać o to żeby kierowcy nie łamali przepisów a nie zmuszać kierowców do przeładowania pojazdu bo on i tak za to nie płaci. Jak kierowcy zabiorą lejce to weźmie się następnego. Szkoda mi kierowców co muszą u takich pracować.

    • ten tekst dedykuję gościowi z gruchotami

    • nikt nie musi u nikogo pracować, jak ktoś daje sie dymac to jego sprawa, bo takie wlasnie leszcze nakręcaja ten proceder… zamiast wszyscy sie postawic i miec spokoj to daja sie dymac szefowi ktory tylko zarabia na ich frajerstwie.

  4. Moja baba tez mowi, ze wazy mniej niz w istocie. Tez zaplaci mandat?

  5. kierowca fiata

    dobrze ze np audi i bmw nie produkuje ciezarowek i samolotow taka prawda

  6. To nie kierowca i właściciel powinien odpowiadać, tylko urzędnik wystawiający dowód rejestacyjny. Większość dostawczaków ma DMC 7500 kg. Rejestrowane są na 3500 z wiadomych przyczyn. A ITD i Policja wie że do urzędnika się nie podskakuje.

Z kraju