Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Jest wstępny przebieg przyszłej trasy S17 Lublin – Zamość. Dwa odcinki czekają na zatwierdzenie

Trwają przygotowania do budowy trasy S17 od Piask do Zamościa. Drogowcy czekają na wydanie decyzji środowiskowej dla dwóch odcinków. Wskazali, którędy droga pobiegnie.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wnioski do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S17. Chodzi o blisko 10 km trasy między Łopiennikiem a Krasnymstawem oraz 12 km od planowanego węzła Zamość Sitaniec do węzła Zamość Wschód.

Zgodnie z planem, droga będzie miała podobne parametry, jak trasy Lublin – Warszawa czy też Lublin – Rzeszów. Chodzi o dwie jezdnie z dwoma pasam ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne. Do tego dochodzą drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska.

Jak wyjaśniają drogowcy, obecnie oba odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Projektanci opracowują też Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej. Trasa pobiegnie nowym śladem i wskazano już preferowany wariant jej przebiegu.

Początek pierwszego odcinka wyznaczono za węzłem Łopiennik. Następnie, za Łopiennikiem Górnym, trasa przybliży się do obecnej drogi krajowej nr 17 i przebiegać będzie wzdłuż niej. Dalej od zachodniej strony ominie cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej, położony w lesie w Łopienniku Górnym, a także zabudowania w miejscowości Zakręcie.

Jeżeli chodzi o drugi z odcinków, tutaj trasa po północno-wschodniej stronie ominie Zamość. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.

Decyzję, czy zaproponowany przez drogowców przebieg ekspresówki zostanie zatwierdzony, podejmie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej złożony zostanie wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji. Jednocześnie ruszy opracowywanie szczegółowego projektu technicznego trasy. Dopiero po skompletowaniu tych wszystkich dokumentów będzie możliwe ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy.

Jest wstępny przebieg przyszłej trasy S17 Lublin – Zamość. Dwa odcinki czekają na zatwierdzenie
Odcinek Łopiennik – Krasnystaw: wariant nr 3 (kolor niebieski) z podwariantem 3.1. (kolor jasnoniebieski)

Jest wstępny przebieg przyszłej trasy S17 Lublin – Zamość. Dwa odcinki czekają na zatwierdzenie
Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód: wariant nr 2 (kolor zielony)

(fot. fot. lublin112)

11 komentarzy

  1. Linki do plików pdf nie działają. Prowadzą do lokalnego dysku użytkownika ronna 😉

  2. Apostazy Pierdółko Pierwszy (i ostatni)

    Z moimi latami i zdrowiem pewnie nie dożyję uruchomienia omawianych tras, a ich poświęcenia w szczególności bo istnieje spore prawdopodobieństwo, że społeczeństwo zmądrzeje i wywali cołaskabiorców do Watykanu.

  3. Niech się tak nie rozpędzają z tymi planami, bo jak nas Unia podliczy za Izbę Dyscyplinarną Sędziów i za Turów to na dokończenie S19 nawet nie będzie

  4. kiedyś UE zachęcała aby wpisywać obszary natura2000 to i teraz mają za swoje, że lasek w łopienniku wpisali i nie można go ruszyć – nawet pod nową drogę – bo nie leży na szlaku berlin-moskwa!

  5. ale jakie wykroczenie przecież ma maskę xD
    ACAB pajace, nawet jak bym wiedział to bym nie powiedział, to święty Mikołaj albo komendant z komisariatu waszego, „szukajcie a znajdziecie”
    za PSIE zasługi w ostatnich 2 latach, nawet jedzenia nie powinniście móc kupić jak normalny człowiek, bo wy nie jesteście ludźmi, a co dopiero mówić o jakiejkolwiek pomocy dla was.

Z kraju