Jest wstępny przebieg przyszłej trasy S17 Lublin – Zamość. Dwa odcinki czekają na zatwierdzenie
17:47 14-01-2022
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wnioski do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S17. Chodzi o blisko 10 km trasy między Łopiennikiem a Krasnymstawem oraz 12 km od planowanego węzła Zamość Sitaniec do węzła Zamość Wschód.
Zgodnie z planem, droga będzie miała podobne parametry, jak trasy Lublin – Warszawa czy też Lublin – Rzeszów. Chodzi o dwie jezdnie z dwoma pasam ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne. Do tego dochodzą drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska.
Jak wyjaśniają drogowcy, obecnie oba odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Projektanci opracowują też Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej. Trasa pobiegnie nowym śladem i wskazano już preferowany wariant jej przebiegu.
Początek pierwszego odcinka wyznaczono za węzłem Łopiennik. Następnie, za Łopiennikiem Górnym, trasa przybliży się do obecnej drogi krajowej nr 17 i przebiegać będzie wzdłuż niej. Dalej od zachodniej strony ominie cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej, położony w lesie w Łopienniku Górnym, a także zabudowania w miejscowości Zakręcie.
Jeżeli chodzi o drugi z odcinków, tutaj trasa po północno-wschodniej stronie ominie Zamość. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.
Decyzję, czy zaproponowany przez drogowców przebieg ekspresówki zostanie zatwierdzony, podejmie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej złożony zostanie wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji. Jednocześnie ruszy opracowywanie szczegółowego projektu technicznego trasy. Dopiero po skompletowaniu tych wszystkich dokumentów będzie możliwe ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy.
Odcinek Łopiennik – Krasnystaw: wariant nr 3 (kolor niebieski) z podwariantem 3.1. (kolor jasnoniebieski)
Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód: wariant nr 2 (kolor zielony)
(fot. fot. lublin112)
Linki do plików pdf nie działają. Prowadzą do lokalnego dysku użytkownika ronna 😉
Otwórz pdfa w firefoxie
Z moimi latami i zdrowiem pewnie nie dożyję uruchomienia omawianych tras, a ich poświęcenia w szczególności bo istnieje spore prawdopodobieństwo, że społeczeństwo zmądrzeje i wywali cołaskabiorców do Watykanu.
Jarkówka ?
Niech się tak nie rozpędzają z tymi planami, bo jak nas Unia podliczy za Izbę Dyscyplinarną Sędziów i za Turów to na dokończenie S19 nawet nie będzie
Będziemy budować wolniej ale będziemy
Tak tak
Y bac unie patroli i pijaków
kiedyś UE zachęcała aby wpisywać obszary natura2000 to i teraz mają za swoje, że lasek w łopienniku wpisali i nie można go ruszyć – nawet pod nową drogę – bo nie leży na szlaku berlin-moskwa!
ale jakie wykroczenie przecież ma maskę xD
ACAB pajace, nawet jak bym wiedział to bym nie powiedział, to święty Mikołaj albo komendant z komisariatu waszego, „szukajcie a znajdziecie”
za PSIE zasługi w ostatnich 2 latach, nawet jedzenia nie powinniście móc kupić jak normalny człowiek, bo wy nie jesteście ludźmi, a co dopiero mówić o jakiejkolwiek pomocy dla was.
Nie trafiłeś komentarzem w artykuł ha ha ha