Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Jest przetarg na przebudowę skrzyżowania w Krasnymstawie. Na trasie Lublin – Zamość powstanie rondo

Tak jak zapowiadano w ubiegłym miesiącu, skrzyżowanie drogi krajowej nr 17 z drogą wojewódzką nr 812 w Krasnymstawie zostanie przebudowane na rondo. Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021 – 2022.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 17 z drogą wojewódzką nr 812 w Krasnymstawie. Zadaniem wykonawcy będzie stworzenie kompleksowej dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Chodzi też o wykonanie opracowania z zakresu analizy i prognozy ruchu, opracowań geodezyjnych i kartograficznych, geologicznych oraz opracowań technicznych z rozwiązaniami projektowymi.

Przebudowę skrzyżowania w ubiegłym miesiącu zapowiedzieli wicepremier Jacek Sasin i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Miejsce to jest doskonale znane wszystkim kierowcom, którzy wyjeżdżają z miasta w kierunku Zamościa. Ponieważ pierwszeństwo przejazdu mają pojazdy poruszające się drogą krajową, wyjazd z drogi wojewódzkiej jest niezwykle utrudniony i niejednokrotnie zajmuje sporo czasu. Dochodzi tam również do kolizji i wypadków.

Z obliczeń wykonanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu w 2015 r. wynika, że średni ruch na tym skrzyżowaniu wynosi ponad 13 tys. pojazdów na dobę. Konieczność przebudowy tego skrzyżowania od dawna zgłaszały organy samorządowe, policja, straż pożarna oraz służby ratownictwa medycznego. Dzięki budowie ronda zwiększyć się ma płynność ruchu i bezpieczeństwo podróżnych.

W ramach inwestycji w obrębie ronda zostaną wybudowane również chodniki dla pieszych, zatoka autobusowa przy drodze wojewódzkiej, oświetlenie, system odwodnienia zarówno w postaci rowów i przepustów, jak też kanalizacji deszczowej. Konstrukcja nawierzchni na dojazdach do ronda zostanie wzmocniona z dostosowaniem jej nośności do 115 kN/oś. Dzięki budowie ronda ma zwiększyć się bezpieczeństwo ruchu oraz możliwość płynniejszego i szybszego włączenia się do ruchu z kierunku podporządkowanego.

(fot. GDDKiA)

6 komentarzy

  1. Tylko żeby nie było mniejsze od tego obok Tesco

  2. A nie prościej i szybciej jak na zachodzie Europy namalować kółko i postawić znaki? We Francji jest masę takich. A u nas musi być na bogato i trwać całe wieki

  3. Znaczy się S17 poszło w zapomnienie?

  4. Tylko żeby to było prawdziwe rondo, a nie malowane kółko, które będzie można przejeżdżać po prostej bez zwalniania.

  5. Dobrze że coś się zmieni.

  6. Po co rondo? Wydawać na nie dużo kasy żeby potem na łączeniach szosa pękała i na środku ronda trawa rosła? Zaraz zrobią za wąskie (bo miejsca mało) i będą je ciężarówki rozjeżdżać (tak jest na wielu rondach np. Piaski koło kościoła) a i tak jedno pasmowe nie usprawni tam ruchu (zwłaszcza jak trafi się nie pewny/niedzielny kierowca) a jak zrobią dwu pasmowe, które by usprawniło ruch ludzie nie będą wiedzieli jak jeździć (bo znam te sytuacji z innych miast jak dali rondo dwupasmowe ludzie gubili się a kanały na YT ze stłuczek na takich rondach aż puchną od ilości). A i tak tam chyba na szerokie rondo miejsca nie ma. Jedyne tanie i szybkie rozwiązanie to postawić tam sygnalizację świetlną i od Zamościa zrobić dwa pasy na wprost do centrum i w lewo na Lublin, to jest tańsze, sensowne, usprawniające rozwiązanie a jak perfekcyjnie usprawni ruch i nie trzeba wydawać milionów na przebudowę.

Z kraju