Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Główny Inspektorat Transportu Drogowego testował nowe fotoradary. Zarejestrują prędkość do co najmniej 220 km/h (wideo, zdjęcia)

W miniony piątek na lotnisku w Toruniu przeprowadzono testy nowych fotoradarów. To kolejny etap w wyłonieniu dostawcy 26 nowych urządzeń rejestrujących.

Specjaliści z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym sprawdzali możliwości techniczne i prawidłowość wykonywanych pomiarów na lotnisku w Toruniu. Testy urządzeń były prowadzone nie tylko w dzień, ale również po zmroku. Przeprowadzono szereg symulacji różnych sytuacji drogowych, w tym wykonywano pomiary kiedy pojazdy znajdowały się równocześnie na czterech pasach ruchu. W trakcie testów urządzenia wykonały ponad tysiąc zdjęć. Zarejestrowany materiał zdjęciowy zostanie jeszcze poddany analizie i ocenie spełnienia wymagań jakościowych.

 

 

Wykonawca umowy ma dostarczyć oraz zainstalować fotoradary, które będą mogły pracować w trudnych warunkach pogodowych, wysokiej i niskiej temperaturze powietrza, rejestrować prędkość do co najmniej 220 km/h. Fotoradar ma umożliwiać rejestrację wykroczeń w obu kierunkach ruchu, a jakość wykonanych zdjęć musi być wysoka. Fotoradary powinny identyfikować konkretny pojazd, odczytując jego tablicę rejestracyjną, którego kierujący popełnił wykroczenie spośród innych pojazdów znajdujących się na co najmniej trzech sąsiednich pasach ruchu.

W ramach realizowanego projektu rozbudowy i zwiększenia skuteczności działania w ramach automatycznej kontroli ruchu drogowego, Inspekcja Transportu Drogowego kupi w sumie 358 urządzeń rejestrujących, które zasilą działający już system CANARD. Urządzenia zastąpią dotychczas działające oraz zostaną ustawione w nowych lokalizacjach.

(fot. wideo GITD)

17 komentarzy

  1. PISIOR PATOLOGIA

    PISIORY SZUKAJĄ PININDZYYYYYY

    • To poczytaj Przepisy o Ruchu Drogowym i nie daj im zarobić.
      Ale dla wielu to nie jest takie proste…

      • Nie wygłupiaj się. Co by szwagier powiedział, gdyby się dowiedział, że przez jakąś śmieszną skrzynkę szwagier nie leciał zawsze i wszędzie 50+? Lepiej od czasu do czasu zapłacić, niż być postrzeganym jako powolniak.
        A przepisów to niech piesi oraz rowerzyści przestrzegają.

      • TO prawda, ale w takie sytuacji pewną nocą zmienią ograniczenie prędkości w zabudowanym do 20km/h, żeby suweren czuł się bezpiecznie 😉

    • Niech szukają! A my – kierowcy, nie dajmy się okradać i jeździjmy tak, żeby nikt nie miało podstaw do nakładania na nas mandatów.
      Jeżeli fotoradary są oznakowane, ich lokalizacja jest jawna i powszechnie znana – to ktoś kto dostaje mandat godzi się dobrowolnie i bez niczyje przymusu dotować budżet. Swoją drogą, to mandat (nawet ten największy) nie jest zbyt dużym wpływem do budżetu i gdyby jedynym celem było łupienie, to bardzo krótkim czasie dałoby się wysokość mandatów zwiększyć.

    • A ja i tak będę jeździł tak szybko jak tylko będę chciał i mam gdzieś te ich radary tylko frajerzy się łapią

    • Pinindzy nima i nie bedzie jak mówił twój guru

  2. Czyli wystarczy jechać ponad 220km/h i wtedy fotoradar nie zadziała, proste.

    • W twoim przypadku nie.

    • Nie liczył bym na to, że nie zadziała, bo zapewne zadziała. Jakiś zakres (orientacyjny) prędkości obiektów, których prędkość mierzy musiał być podany i tyle z tych rewelacji.
      Jeżeli ktoś chce, żeby fotoradar nie zadziałał (nie wykonał rejestracji wykroczenia), to dużo pewniejsze (albo nawet całkowicie pewne) jest poruszanie się z prędkością zgodną z ograniczeniem obowiązującym na drodze, przy której fotoradar będzie ustawiony.
      Twoja rada do niedźwiedzia przysługa.

  3. bardzo oszczędna ta inspekcja, wynajęli tylko lotnisko w Toruniu. Mogli przecież wynająć tor w Monzie lub w Adelajdzie

    • Bo dyrektor zwany ojcem chwilowo nie ma na paliwo do samolociku od bezdomnego przez pandemię.

  4. I bardzo dobrze. A do tego jakby wzorem zachodnich sąsiadów zrobili zakaz informowania o fotoradarach to by się towarzystwo raz dwa nauczyło przestrzegać prędkości.

    • Ale tak piszą tylko Ci którzy nie jeżdżą albo przyjeżdżają rocznie 2 tyś km i uważają się za dobrych kierowców. Każdy nawet ten który zwraca uwagę na ograniczenia prędkości czasami przekroczy prędkość A co za tym idzie złamie przepis.

  5. Te fotoradary wcale nie poprawiają bezpieczeństwa bo są oznakowane i kierowcy zwalniają na odcinku 50 metrów. Fotoradary powinny być ukryte i mobilne.

  6. Jak dla mnie taki fotoradar powinien wisieć na każdym słupie. Może by wreszcie na tych cholernych drogach zapanowało trochę cywilizacji. Wszyscy lubimy się zaliczać do krajów europejskich, ale ogromna większość jeździ, jak u ruskich – ograniczenia i zakazy są tylko dla frajerów.

  7. No i skończy się cwaniakowanie, bardzo dobrze ! Wreszcie zaczną jeździć 50 po mieście.

Z kraju