Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

GDDKiA zasypane pytaniami od firm zainteresowanych budową trasy S19 Lublin – Lubartów. Wpłynęło ich ponad 1150

Oferty firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem mieliśmy poznać pod koniec lipca. Okazuje się, że z powodu bardzo dużej liczby pytań od potencjalnych wykonawców, otwarcie ofert ma nastąpić na początku września.

Ostatniego dnia lipca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planowała dokonać otwarcia ofert złożonych w przetargu na budowę drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem. W ramach inwestycji ma powstać dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach a także bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Pozostawiona zostanie także rezerwa pod trzeci pas, który w przypadku potrzeby, zostanie dobudowany w przyszłości.

Do tej pory jednak nie zapoznano się z ofertami. Wszystko dlatego, że firmy zainteresowane realizacją zadania zasypały inwestora pytaniami. Dokładnie wpłynęło ich…1161, teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musi na każde z nich odpowiedzieć. Potencjalni wykonawcy pytają zarówno o to, czy wydłużony zostanie czas na zakończenie zadania w przypadku znalezienia zabytków archeologicznych, czy też niewybuchów, czyją własność stanowi drewno z wycinki lub ziemia z wykopów, kto odpowiada za monitoring przejść dla zwierząt, jaki ma być rozstaw słupków w ogrodzeniu lecz także o to, czy np. na podstawie § 5 Rozporządzenia MTiGM zamawiający dopuszcza stosowanie skarp o pochyleniu 1:1,5 dla nasypów o wysokości do 2 metrów.

Urzędnikom udało się odpowiedzieć już na wszystkie pytania. Wyznaczono też nową datę otwarcia ofert, ma to nastąpić 2 września.

Droga ekspresowa będzie się rozpoczynała w Ciecierzynie za węzłem Lublin Rudnik, gdzie kończy się przedłużenie al. Spółdzielczości Pracy, zakończy zaś w Wincentowie za Lubartowem. Do końca dwupasmowej drogi w Ciecierzynie będzie biegła obecnym śladem, następnie ominie Niemce po stronie Jawidza, po czym nowym śladem połączy się w Annoborze z obecnym przebiegiem obwodnicy Lubartowa. Sama obwodnica Lubartowa zostanie przebudowana i poszerzona do dwóch pasów jezdni w każdym kierunku.

Na liczącym blisko 24 km odcinku trasy przewidziano budowę czterech węzłów: Lubartów Północ, Lubartów Zachód, Niemce Wschód i Niemce Południe. Pierwszym z nich będzie można zjechać na drogę wojewódzką nr 815 prowadzącą do Parczewa, drugi znajdzie się na na przecięciu z drogą powiatową nr 1545 czyli ul. Nowodworską, trzecim kierowcy zjadą do Niemiec i na drogę wojewódzką nr 828 prowadzącą do Jawidza, czwarty zaś zaplanowano na przecięciu z drogą powiatową nr 1564, która prowadzi do Sobianowic.

(fot. lublin112.pl – zdjęcie ilustracyjne)

11 komentarzy

  1. Witam chciałbym ostrzec ludzi przed przejęciem nieruchomości przez gdkia bo sami byliśmy w takiej sytuacji są bardzo cwani okroili mnie pod sam dom i cało nieruchomośc dodając że jak wzięli mi 5arow wezmą i resztkowke posadowili mi sprzodu nasyp na wysokości 6m z tyłu działki zrobili wielki zbiornik melioracyjny z boku obwodnicy byłem zgodny na ich warunki do czasu az sami co zrobili powiedzieli że nie wezmą resztkowki no i sami wiecie jak tą w sądzie ok 10lat się ciągnie pisałem chyba wszędzie do obecnego prezydenta Rp przyszła odp po półtorej roku Nsa Strasburga nie wspominając o różnych innych instytucjiach ochronie środowiska sanepidzie inspekcji budowlanej itp doszlem do wniosku że w Polsce nie ma sprawiedliwośći i ostrzegam teraz tych co podpisują z nimi umowę żeby byli ostrożni nie podpisywać dopiero jak wam będzie pasować że to zabiorę i wypłaca dopiero można nie sugerować się ich specustawa że mają do tego prawo nie mają moja własność i moje warunki koniec i kropka…………..

  2. Skoro tyle pytań to warunki specyfikacji były nieprecyzyjne . Proste . Ale narracja jest tak, że to Ci wstrętni wykonawcy zasypują pytaniami .

    • „Skoro tyle pytań to warunki specyfikacji były nieprecyzyjne . Proste . Ale narracja jest tak, że to Ci wstrętni wykonawcy zasypują pytaniami .”
      Dokładnie to samo pomyślałam.

  3. Jak będzie przebiegała ta droga?

  4. A co z budową S 12 w stronę Dorohuska przez Chełm? Droga ta jest głównym szlakiem na Kijów, a ruchu samochodów ciężarowych jest znacznie większy niż np na S17 na Hrebenne. Tym czasem buduje się każdą drogę, tylko nie tą co trzeba.

    • w strone dorohuska i ukrainy ,to jedyne co trzeba zrobić to POla minowe PO całeł długości Granicy!

Z kraju