Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Egzamin na prawo jazdy zakończony na środku skrzyżowania. „Egzaminator zagroził bezpieczeństwu”

Dla jednego z kandydatów na kierowcę, egzamin został zakończony na środku skrzyżowania. Wywołało to kontrowersje, co do bezpieczeństwa owej osoby. Ośrodek egzaminowania zapewnia, że w tym przypadku nie było innego wyjścia.

W ostatnim czasie otrzymaliśmy sygnał na temat zachowania jednego z egzaminatorów Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Lublinie. Mianowicie przerwał egzamin zatrzymując pojazd na środku skrzyżowania. Jak wyjaśniał nam świadek zdarzenia, tym samym mężczyzna blokując częściowo ruch miał stworzyć zagrożenie nie tylko dla innych kierowców, lecz również dla samej osoby zdającej egzamin.

– Osoba, która jest i tak w dużym stresie z powodu egzaminu, następnie dowiaduje się, że go oblała, jest wysadzana na środku skrzyżowania pomiędzy jadącymi samochodami. Przecież w takim stanie mogła wejść pod nadjeżdżające auto – tłumaczy świadek zdarzenia.

Jak ustaliliśmy, egzamin odbywał się autem należącym do jednego z ośrodków szkolenia kierowców. Sprawa została przeanalizowana przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Z przekazanych nam informacji wynika, iż osoba zdająca egzamin nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu pojazdowi, poruszającemu się drogą z pierwszeństwem. Dlatego, z uwagi na stworzenie przez nią zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, egzaminator podjął decyzję o natychmiastowym przerwaniu egzaminu.

– W takim przypadku egzamin zostaje przerwany, czyli zakończony. Wówczas egzaminator zasiada za kierownicą pojazdu egzaminacyjnego i z osobą, której egzamin został przerwany, wraca do ośrodka egzaminacyjnego – wyjaśnia Przemysław Kałkowski Egzaminator Nadzorujący z lubelskiego WORD-u.

Przedstawiciele ośrodka egzaminowania podkreślają, że egzaminator i osoba zdająca powinni w bezpieczny sposób zamienić się miejscami. Osoba egzaminowana może opuścić skrzyżowanie pojazdem i wówczas zamienić się miejscami z egzaminatorem. Bywa jednak tak, że stan emocjonalny osoby zdającej na to nie pozwala i osoba ta nie jest w stanie np. uruchomić pojazdu i opuścić skrzyżowania. Analiza nagrania omawianego egzaminu wykazała, że tak właśnie było.

– Egzaminator nie miał wyjścia, stres osoby egzaminowanej zmusił go do zajęcia miejsca za kierownicą i w ten sposób pojazd egzaminacyjny mógł opuścić skrzyżowanie. Można takie zachowanie określić stanem wyższej konieczności: albo skrzyżowanie zostanie zablokowane, co ewidentnie stanowi zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego albo egzaminator, siadając za kierownicą, szybko je udrożni – dodaje Przemysław Kałkowski.

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Lublinie dodaje również, że względu, iż pojazd, którym prowadzono egzamin, był własnością ośrodka szkolenia to nie był oznakowany tak, jak pojazdy egzaminacyjne ośrodka. Dlatego egzaminator włączył światła awaryjne, aby wskazać innym uczestnikom ruchu drogowego, że zaistniała sytuacja jest odmienna od tej, której mogliby się w obrębie skrzyżowania spodziewać.

(fot. nadesłane)

66 komentarzy

  1. Oczywiste ze egzaminator zachował sie prawidlowo .Widać ze co niektórzy komentujacy nawet nie przeczytali do końca ,wypisujac swoje durne komentarze .To zapewne ci sami co mają zawsze odmienną ocenę sytuacji niż cała reszta normalnie myślących ,szukajac zawsze problemu tam gdzie go nie ma

  2. Wszystko ok, ale moim skromnym zdaniem powinny być psychotesty do każdej kategorii. Robione nie w ośrodkach szkoleniowych tylko na zlecenie wordu w medycynie pracy przed głównym egzaminem panstwowym, aby sprawdzić czy dana osoba psychicznie nadaje się na kierowcę. Dopiero gdy pozytywnie przejdzie wszystkie psychotesty może udać się na egzamin państwowy na prawo jazdy. Bo to ze ktoś zna technikę prowadzenia i przepisy nie znaczy ze ze się nadaje by prowadzić auto. Czy jest wstanie zareagować i odnaleźć się w każdej sytuacji nawet w najbardziej stresującej, nie ma nic gorszego niż pseudo kierowca pod presja nie wiedzący co zrobić w trudnej sytuacji na drodze. Wielu takich spotykam każdego dnia na lubelskich ulicach.

    • Ty idź na psychotesty jak oczekujesz od świeżych kierowców, od kursantów reakcji na poziomie kierowcy z kilkuletnim doświadczeniem i zimnej krwi w KAŻDEJ sytuacji.
      Co jeszcze? Może prawo jazdy od 30 roku życia i do autobusu po skończeniu 60-tki?

      • Bredzisz. Na co dzień oglądam-głównie kobiety-które dostają małpiego rozumu na widok karetki na sygnale, albo jak wyłączą światła delikwentka stoi jak ciele i nie wie co dalej robić. Badania na prawo jazdy to kpina i efekty oglądamy codziennie. Zniszczenia,śmierć i kalectwo ludzi,często niewinnych.

        • „hur dur dur straszne złe kobiety, nie umio jeździć”… idź się szowinisto doucz:
          „Analizując płeć kierujących, stwierdzić należy, iż sprawcami wypadków najczęściej
          byli mężczyźni kierujący pojazdami, którzy spowodowali 73,1%, natomiast kobiety
          spowodowały 22,9% wypadków.” WYPADKI DROGOWE W POLSCE W 2019 ROKU – KOMENDA GŁÓWNA POLICJI BIURO RUCHU DROGOWEGO WARSZAWA 2020

          • Babo lecz się na łeb!

            • Ty natomiast idź leczyć kompleksy gdzie indziej, bo nie jestem babą, kobietą zresztą też nie.

          • kierowiec paleciaka

            a teraz jeszcze dla porównania podaj dane ilu jest kierowców facetów i pań. Wtedy Twoje dane będą miały jakikolwiek sens, inaczej są całkowicie bezwartościowe. Tak dla przykładu”, było 200 facetów kierowców i spowodowali 73 wypadki, a pań było 25 i spowodowały 22 wypadki. Która grupa kierujących spowodowała więcej wypadków? Ogarniasz?

            • (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) na 20 mln kierowców aż 44% czyli około 8,8 mln stanowią kobiety. O g a r n i a s z ? Prawie po równo ale mimo wszystko tylko co piąty wypadek spowodowała kobieta? Jak się z tym czuje twoja malutka męska duma?

              • Nie ma durna babo statystyk ile bab i ilu mężczyzn jest w tej chwili na drogach. To jedynie pokazuje ile osób posiada prawo jazdy a nie ile w niego korzysta. Poza tym porównujesz faceta robiącego dziennie 500km do baby wiozącej bachory do szkoły.
                OGARNIASZ czy jesteś za głupia?.
                Druga sprawa-polecam wyjrzeć trochę co się za oknem dzieje-popatrzeć,przeanalizować, a nie czytać naciągane statystyki.
                Według twoich twardych statystycznych danych babonie, pijani kierowcy powinni być pod szczególną ochorną-powodują zaledwie 6 wypadków na 100. RESZTĘ POWODUJĄ TRZEZWI-KTO JEST WIĘC LEPSZYM KIEROWCĄ?
                Jakim trzeba być *** żeby swoje poglądy na wszystko opierać na tym co Policjant wpisał w notatniku.
                Nic dziwnego ze pis rządzi w tym kraju jak IQ przeciętnego obywatela starczy jedynie na przeczytanie tabelki w internecie.

              • Dla twojej informacji babsztylu jestem kobietą. Niestety. Bo jak ktoś na necie widzi ze ogarniam nieco temat ruchu drogowego to zaraz twierdzi że NA PEWNO jestem facetem. To tylko świadczy o tym jak kobiety są ograniczone umysłowo-nikt nie wierzy że kobieta może myśleć i znać się na czymkolwiek. Okropne. Ale czytając twoje wypowiedzi i nieśmiertelny argument każdego babska które nigdy nie powinno mieć prawa jazdy-statystyki. Trzeba pijakom podpowiedzieć. Wszak według STATYSTYK są ponad 10 razy lepszymi kierowcami od osób trzeźwych!

                • Smuteczek, bo ja nie jestem ani babą, ani kobietą, a Ty sam skończ ten role playing, bo nie dość, że lejesz jadem to się jeszcze miotasz w tym co piszesz. Kłamstwo ma krótkie nogi.

                • M
                  Polecam Abramówek. Role playing babsztylu to ty skończ-nie ma tak durnych i przygłupich facetów.

                • Zgadzam się z M w całości. Raczej skierować na psychotesty egzaminatorów, bo wielu z nich w ogóle nie powinno nimi być.

                • Moya skup się na czymś, co Cię odstresuje bo strasznie jesteś sfrustrowana 🙂 Może pora zmienić pracę, znaleźć sobie jakieś hobby albo faceta 😉 Za dużo czasu spędzasz na lublin112 i wylewasz swoją gorycz na wszystkich. Każdy ma prawo do swojego zdania niezależnie od płci, wyznania czy poglądów politycznych, a obrażanie kobiet w taki sposób świadczy o Tobie nie zbyt dobrze. Życzę więcej dystansu do siebie i do innych 😉

      • Zgadzam się z M w całości. Raczej skierować na psychotesty egzaminatorów, bo wielu z nich w ogóle nie powinno nimi być.

    • Wszystko ok, ale twoje zdanie się nie liczy.

    • Zróbmy psychotest. Na gotowanie wody, jazdę na rowerze, używanie elektryki tzn. włączanie światła. Niedługo na oddychanie będziecie chcieli psychotest.

  3. Pewnie z 50% niezdanych egzaminów to stres, a nie brak umiejętności.
    Tylko przez stres odwalenie czegoś na egzaminie 😉
    Cała podstawa prawa jazdy w PL jest oparta na g…..

  4. Rumpelstiltskin

    Pewnie, jeszcze róbmy psychotesty przed maturą i każdym ważnym egzaminem? Idiotyzm

    • Boisz sie wynikow naroko testy jeszcze

    • Co ma matura do prowadzenia 1,5 tonowego albo cięższego pojazdu? Jak nie jesteś w stanie w kilka sekund podjąć decyzji bo się zestresowałeś i obsrałeś majty to jaki będzie z ciebie kierowca? Wsiadając do auta musisz mieć czysty umysł a nie gonitwę myśli czy mi się uda czy nie. Stresują się tylko osoby które nie są pewne swoich umiejętności bo skoro umiesz jeździć to czemu się stresujesz? Gaśnie ci auto i nie potrafisz go odpalić bo się zestresowałeś? Jaki kierowca robi coś takiego? Ch****y. Widać to na naszych ulicach tych zestresowanych pseudo kierowców którzy nie wiedza jak pojechać na skrzyżowaniu bo wyłączyli światła albo wpychają się na twój pas bo za rondem zaczyna się buspas i nie wie co ma zrobić to wymusi pierwszeństwo i wjedzie ci przed maskę dodatkowo trąbiąc na ciebie! Takim właśnie kierowcom gasły auta na egzaminach są zestresowani wiec podejmują bezsensowne i niebezpieczne działania na drodze. Każdy normalny kierowca przyzna mi racje, ze system kształcenia kierowców w pl to istna porażka nie mówię już o lekarzach którzy bez badań podbijają zaświadczenia za 300 złotych. Psychotesty powinny być obowiązkowe dla wszystkich kandydatów na kierowców nie tylko tych zawodowych. A za używanie telefonu podczas jazdy powinny być cofane uprawnienia z automatu a nie mandat.

      • Tak się uczepiłeś tego „stresu” jakby był winny 99% procent wypadków na drodze… szkoda tylko, że większość wypadków to brawura, prędkość i brak wyobraźni właśnie tych PEWNYCH SIEBIE CO TO NIE JA KIEROWCÓW RAJDOWYCH.
        System kształcenia nie ma nic do stresu na drodze, za to takie barany co walą w klakson bo 3 sekundy za wolno ruszyłeś ze skrzyżowania już tak.

        • Nie, stres nie jest winny 99% wypadków na drodze ale przyczynia się do 99% wypadków.

        • Nieumiejętność radzenia sobie w stresujących sytuacjach może prowadzić do agresywnych zachować a to przekłada się na styl jazdy autem.

  5. Prawo jazdy to nie obowiązek tylko przywilej

    • Dla większości jest składnikiem codziennego życia. Brak prawka może wykluczyć.

  6. Bezsens i relikt komuny te kursy, WORDy. U nas prawko to takie wydarzenie obyczajowo-kulturowe jak matura czy praca dyplomowa. Porównajcie sobie sposób zdawania egzaminu np. w USA – można się wzorować na innych krajach.

  7. jest dokładnie tak jak napisał
    Ybxh i pozwolę sobie zacytować to co napisal „Co ma matura do prowadzenia 1,5 tonowego albo cięższego pojazdu? Jak nie jesteś w stanie w kilka sekund podjąć decyzji bo się zestresowałeś i obsrałeś majty to jaki będzie z ciebie kierowca? Wsiadając do auta musisz mieć czysty umysł a nie gonitwę myśli czy mi się uda czy nie. Stresują się tylko osoby które nie są pewne swoich umiejętności bo skoro umiesz jeździć to czemu się stresujesz? Gaśnie ci auto i nie potrafisz go odpalić bo się zestresowałeś? Jaki kierowca robi coś takiego? Ch****y. Widać to na naszych ulicach tych zestresowanych pseudo kierowców którzy nie wiedza jak pojechać na skrzyżowaniu bo wyłączyli światła albo wpychają się na twój pas bo za rondem zaczyna się buspas i nie wie co ma zrobić to wymusi pierwszeństwo i wjedzie ci przed maskę dodatkowo trąbiąc na ciebie! Takim właśnie kierowcom gasły auta na egzaminach są zestresowani wiec podejmują bezsensowne i niebezpieczne działania na drodze. Każdy normalny kierowca przyzna mi racje, ze system kształcenia kierowców w pl to istna porażka nie mówię już o lekarzach którzy bez badań podbijają zaświadczenia za 300 złotych. Psychotesty powinny być obowiązkowe dla wszystkich kandydatów na kierowców nie tylko tych zawodowych. A za używanie telefonu podczas jazdy powinny być cofane uprawnienia z automatu a nie mandat.” Poprawić sytuację jest bardzo prosto ,ale jak widać nikomu na tym nie zależy , lepiej utrzymywać fikcję „badań lekarskich na prawo jazdy ” niż zrobić naprawdę sensowne badania psychotechniczne kandydatów na przyszłych kierowców ,gdzie te 300zł za pseduopinię lekarską to pieniadze wyrzucone w błoto

  8. Była Kursantka

    Poznaje szkole autoholika,miałam taką samą sytuację tylko na środku drogi nagle miałam się przesiąść gdyż nie zdałam a bym bez problemu dała radę wtedy dojechać do bezpiecznego miejsca, ta szkoła często tak robi ?

  9. Byłbym nawet za tym aby wszystkie auta miały kagańce do prędkości 120km/h

  10. egzaminator powinien mieć kamizelkę a taka kurtka to chyba krępuje ruchy i wpływa negatywnie na BRD

Z kraju