Dwie kolizje na tym samym skrzyżowaniu. Rondo to wielu kierowcom sprawia problemy (zdjęcia)
13:57 15-04-2021
Do zdarzenia doszło w czwartek około godziny 13 na rondzie przy Gali w Lublinie. Zderzyły się tam dwa samochody osobowe: audi i renault. Na miejscu interweniowała policja.
Chwilę później, w tym samym miejscu, miało miejsce kolejne zdarzenie. Tym razem z udziałem toyoty i citroena. W tym przypadku uczestnicy zdecydowali się załatwić sprawę bez udziału policji.
Przez blisko pół godziny występowały utrudnienia w ruchu. Obecnie pojazdy zjechały ze skrzyżowania i przejazd odbywa się bez problemów. Uczestnicy oby zdarzeń nie odnieśli obrażeń ciała.
Skrzyżowanie to od dłuższego czasu sprawia niektórym kierowcom problemy. Szczególnie chodzi o zjazd od strony al. Unii Lubelskiej w kierunku ul. Fabrycznej. Bardzo często dochodzi tam do kolizji.
(fot. nadesłane – Marcin)
Wjazd na rondo dwa pasy w lewo, wyjazd 3 pasy na wprost, z tym że prawy ZA rondem zmienia się w bus pas, w czym problem ?
A może tak było wcześniej?
Yyy jak moze sprawiac problemy skoro tam rowniez te same przepisy ruchu drogowego obowiazuja co wszedzie…
to rondo nie jest w innym Panstwie na innym kontynencie
po prostu nie wiedza co robia i najzwyklej w swiecie wymuszaja bo jada na czuja
A wystarczyłoby na drugim pasie od osi jezdni już przed rondem zrobić buspas i wszystko byłoby jasne, lecz nie pozwala na to przewężenie na moście (wyłączony jeden pas). Niestety remont mostu to inwestycja na którą Żukowa (dawniej Lublina) nie stać. Są ważniejsze priorytety.
Oszwabią „Górki Żukowskie” będzie kasa na kładkę z desek.
I jak zwykle po kolizji, centralnie blokują przystanek.
Ludzie, weźcie patrzcie trochę na oznakowanie! Ten buspas, którego panicznie się boją jadący prawym, feralnym „lewoskrętem” w Fabryczną, na początku zaraz za rondem jest jednocześnie całkiem legalnym pasem dla wszystkich, z tym że dopiero tam (a nie już na rondzie!) należy zjechać na pas lewy.
Zadziwiające jest, że po drugiej stronie tej samej ulicy Fabrycznej, buspas od skrzyżowania z Bronowicką nie wzbudza już takiego strachu i 90% pojazdów już od tego skrzyżowania przeskakuje śmiało na buspas, jeżeli zamierza skręcać na rondzie w prawo. Tymczasem jest to dozwolone dopiero od znaku wskazującego, że buspas jest jednocześnie pasem do skrętu w prawo (co dodatkowo wskazuje oznakowanie poziome).
Proste?
A wystarczy pouczyć się trochę przepisów.