Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Drzewa bardzo dużym zagrożeniem w ruchu. Przez nie zginęły 473 osoby

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przeanalizowała wszystkie ubiegłoroczne wypadki śmiertelne. Okazuje się, że drzewa rosnące przy drogach spowodowały śmierć 14 proc. ogólnej liczby ofiar wypadków drogowych.

28 komentarzy

  1. Wreszcie się za to zabrali…Popieram.

  2. drzewa są zagrożeniem? a to one pędzą i wpadają na samochody?!

  3. to nie drzewa. to głupota. to nadmierna prędkośc, jazda „musze byc przed nimi wszystkimi” musze wyprzedzać, bo to ja jade, ja umiem jezdzic….” wyprzedza i spycha… drzewa? jak przyjemnie jechać gdy słońce tak nie razi, gdy pada cień drzew, gdy asfalt tak nie nagrzany… jeśli taki głupek wyprzedza. ale na głupotę nie ma mocnych, dlatego drzewa, niestety, trzeba wyciąć….. przypkładów mamy aż nadto ostatnimi czasy…. „wyprzedzał i zepchał do rowu po czym uderzył w drzewo, dwie osoby nie zyją, trzecia ciężko ranna”, „pędził motocyklem i uderzył w drzewo. mimo reanimacji zmarł przy swoim motocyklu” „jechał pijany i zabił pasażera po uderzeniu w drzewo”

    jakieś pytania?

    • Inaczej byś śpiewał, gdybyś ty, lub ktoś z twojej bliskiej rodziny uciekał na pobocze, żeby uniknąć czołówki z jakimś wariatem i podróż skończyłaby się na jednym z drzew…

    • eh, wy lubelscy miszczowie kierownicy

      Ja mam pytanie.

      Jedziesz przepisowo i rozważnie. Pędzi na Ciebie pijany / głupi (niepotrzebne skreślić) kierowca wyprzedzający na trzeciego i / lub jadący za szybko. Co wybierasz?
      a) walisz w niego – jednego pijaka / głupka na drogach mniej;
      b) ratujesz się ucieczką na drzewo – śmierć ima się tylko głupków / pijaków / motocyklistów;

      Pozdrawiam i mózgu życzę

      • o tym napisałem… przez jednego pijaka / głupka może zginąć niewinna CAŁA rodzina podróżująca autem. Ale to NIE WINA DRZEW, to wina pijaka / głupka. Bezpośrednia.

        Najłatwiej zrzucić winę na rzeczy martwe – a może poszukajmy gdzie indziej???

        OC drożeje, paliwo też, mandatów wlepiają od cholery… jaka część tej kasy idzie na edukację kierowcy w kwestii bezpieczeństwa w ruchu drogowym?? Puszczenie jednego filmu na kursie o wypadkach i skutkach ich załatwia sprawę?? Policjanci którzy każde wykroczenie to stały schemat? mandacik i zatrzymujemy następnego?? bo norma musi być?? dlaczego taki policjant nie powie o zagrożeniach wynikających z nadmiernej prędkości/wyprzedzania w niedozwolonym miejscu/itp??? „Panie kierowco, tydzien temu w tym miejscu zginęło dwoje pasażerów, a kierowca winowajca tłumaczył się tak samo jak Pan… że ja tylko tu chciałem wyprzedzić…. było pusto przede mną naprzeciwka… Czy pan kierowca wie, że troje dzieci zostało bez rodziców??? jedno z tych dzieci walczy o życie? bo kierowca taki jak pan złamał tylko jedną zasadę ruchu drogowego, banalnie prosto, odbierając życie małżeństwu? czy pan sobie wyobraża tą tragedię?? co czują dzieci? ich rodziny? zapraszam pana do radiowozu w ramach akcji (jakiejśtam..) puścimy Panu krótkie nagranie które panu zilustruje czym się może zakończyć taka jazda….”

        czemu kontrola nie może wygląć podobnie jak powyżej a tylko wykroczenie/mandacik/jedz pan dalej, i nastepny, i nastepny, bo norma, norma, norma…

        uważam że każdy powinien zacząć od siebie. może warto jeden wyjazd na narty bądź do norwegi odpuścić a $ przeznaczyć na rzecz dodatkowego szkolenia?? jak wyjść z poślizgu, jak sprawnie ominąć wymuszające na nas pierwszeństwo auto/rowerzystę/pieszego? może WORD gdyby w końcu zorganizowały takie kursy, w stylu „szkoła bezpiecznej jazdy”…

        Jesli dalej tak będzie to nie długo poczytamy że kapusta w polu zabiła 2 osoby.

      • Optuję za usunięciem z dróg latarni i słupów elektrycznych oraz słupów do zawieszenia trakcji – stwarzają takie samo niebezpieczeństwo jak drzewa!!

  4. Łatwiej wyciąć drzewa niż przestać CHLAĆ NA UMÓR

  5. Panie Władzo!
    Myśmy ze śwagrem litra tylko zrobili i właśnie żem po drugiego jechał do GS-u.
    A to drzewo panie władzo, to przed maskę wtargnęło.
    No żebym wódy przez tydzień miał nie ujrzeć, tak było panie władzo.
    Przeca to tutaj normalne – jak w ubiegłym roku chłopaki z dicho w remizie wracali, to też przecież jedno z tych podstępnych drzew im na drogę wtargnęło i panie Władzo, masakra była, bo ony to mniej jak 150 tą 20-letnią audicą to nie jeździły.
    No tak panu panie władzo mówie, jak księdzu na spowiedzi, ono wtargnęło, to krwiożercze drzewo.

  6. Taki idiotyzm jak to oswiadczenie KRBRD już w nie dziwi w natłoku innych.
    Własną niekompetencje i brak dzialania usprawiedliwia się zawsze przyczynamki tzw „obiektywnymi” Jak widać żyjemy ciągle w Kraju Rad.

  7. i bardzo dobrze proponuje zacząć od tych w Dęblinie wylot na Warszawę … zaraz zieloni będą łańcuchami się do drzew przykuwać bo ptaszek czy owad zabrać ich na wypadek niech patrzą czym grożą drzewa przy drodze …. program powinien zawierać za jedno wycięte sadzić 1 młode daleko od szosy….

  8. drzewa spowodowały 14% wypadków, stoją cicho przy drodze i w ostatniej chwili wychodzą przed jadący samochód 🙂 zaskakując kierowcę…

  9. a w ilu z tych 14% brało udział pijanych kierowców ile osób poniosło śmierć na słupach czy na przepustach czasami nie ma nawet pobocza tylko od razu rów a gdzie jest pobocze na drodze do łęcznej w niektórych miejscach jest po jednym pasie ruchu i zero pobocza

  10. Od momentu gdy wszedł przepis wymyślony przez grupę debilów wymuszający jazdę na światłach w dzień bez względu na widoczność. Efekty „pracy” mózgów debilów niestety dotyczą głównie ludzi normalnych. W kilku krajach zorientowano się, że światła przy doskonałej widoczności i przy pełnym słońcu są śmiertelnym zagrożeniem i wycofano się z kretyńskiego pomysłu. Niestety w Polsce kretyni swoją władzę systematycznie rozszerzają a efekty są jak w tej informacji

Z kraju