Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Długa dyskusja zakończyła się podjęciem decyzji. Strefa płatnego parkowania w Lublinie będzie większa

Na dzisiejszej sesji Rady Miasta radni po długiej i nerwowej niekiedy dyskusji, podjęli decyzję o rozszerzeniu granic strefy płatnego parkowania. Dobra informacja jest taka, że nie od razu. Zmiany wejdą w życie dopiero od 1 czerwca 2021 r.

Blisko dwie godziny lubelscy radni dyskutowali na temat propozycji ratusza, związanej z rozszerzeniem granic strefy płatnego parkowania. Wysuwano zarówno argumenty, które wskazywały zasadność wprowadzenia opłat za parkowanie przy kolejnych ulicach, nie brakowało jednak głosów mówiących, że to kolejne sięganie do kieszeni mieszkańców. Sporo czasu rozmawiano na temat ujętego na terenie nowej podstrefy parkingu przy targowisku Bazar. Głos w tej sprawie postanowił zabrać nawet prezes spółki Bazar, która dzierżawi ten teren. Dopiero wyjaśnienia ze strony zastępcy prezydenta Lublina Artura Szymczyka, że za parkowanie płacić trzeba będzie jedynie przy ulicach a nie na parkingu, zakończyła dyskusję. Ostatecznie większość radnych zadecydowała o poszerzeniu strefy.

Projekt uchwały, nad której przyjęciem głosowali radni, przewiduje stworzenie kolejnej, czwartej już podstrefy. Oznaczona ona zostanie literą D. Jej obszar mają ograniczać ulice: Tysiąclecia (od Unii Lubelskiej do Lubartowskiej), Solidarności (od Lubartowskiej do Prusa), Prusa, Jaczewskiego, Obywatelska, Unicka, Podzamcze, Lwowska (od Podzamcze do ronda imienia Romana Dmowskiego), oraz rzeka Bystrzyca (od Piłsudskiego do Unii Lubelskiej), Unii Lubelskiej (od mostu na rzece Bystrzycy do Zygmuntowskich), Zygmuntowskie, Piłsudskiego (od Zygmuntowskich do mostu na rzece Bystrzycy). Jednak same ulice: Prusa, Unicka, Podzamcze, Lwowska oraz al. Tysiąclecia i Solidarności w strefę nie zostaną włączone.

Jak czytamy w uzasadnieniu wprowadzenia tego typu zmian, na obszarze tym obserwowane jest wysokie zapotrzebowanie na miejsca postojowe szczególnie w rejonie szpitali i dworca autobusowego. Jednocześnie występuje tam deficyt miejsc postojowych. Wprowadzenie opłat za postój ma zapewnić zwiększenie rotacji parkujących pojazdów. Ponadto proponowane rozwiązanie posłuży promowaniu alternatywnych form transportu, w tym transportu zbiorowego, co odzwierciedla przyjętą politykę transportową Miasta. Jeżeli chodzi o opłaty, to zaproponowano, aby były one na takim samym poziomie, jak w podstrefie C.

Oznacza to, że kierowcy musieliby płacić 2 zł za pierwszą godzinę parkowania, 2,40 zł za drugą, 2,80 zł za trzecią oraz po 2 zł za każdą kolejną. Parkowanie przez całą dobę to koszt 15 zł. W przypadku abonamentów, za miesięczny należałoby zapłacić 150 zł, za półroczny 750 zł, a koszt rocznego parkowania określono na kwotę 1300 zł. Jeżeli chodzi o osoby, które mieszkają na tym terenie, dla nich roczny abonament kosztowałby 150 zł. Projekt przewiduje, że wprowadzenie opłat za parkowanie na w podstrefie D ma zostać wprowadzone od 1 czerwca 2021 r.

Długa dyskusja zakończyła się podjęciem decyzji. Strefa płatnego parkowania w Lublinie będzie większa

(fot. lublin112)

50 komentarzy

  1. Domagamy się powrotu płatności mobilnej przez aplikację SkyCash. Dlaczego w tej kwestii jest monopol jednej aplikacji (kiepskiej i wątpliwe bezpiecznej).

    • Dokładnie. Startowałeś płatność, po powrocie stop i człowiek płacił uczciwie za czas. Ale nasze urzędasy postanowiły dać monopol firmie, która wymaga podpięcia karty. Lublin został jedynym dużym miastem gdzie najpopularniejsza aplikacja nie dział. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia.
      A niby urzędnicy mają reprezentować społeczeństwo. Sitwa i własny interes.

    • bo płaciłeś za tyle ile stałeś. A teraz choć zejdzie ci 45 minut kupujesz na 1h żeby mieć zapas zęby nie trafić na kanara. Spóźnisz się 2 minuty a on już za szybę wkłada. świstek. Było kupić 10 minut więcej.

    • I jeszcze nowe parkometry. Koszt ich wymiany pewnie kolosalny, wczesniej bilet nie dłużej niż minute z drukowaniem, teraz trzeba sie oklikać i ostać przy tym.

  2. … parkowanie musi być płatne bo inaczej porzucone wraki zastawią resztę wolnych miejsc

  3. Ależ łaskawość… ” Jednak same ulice: Prusa, Unicka, Podzamcze, Lwowska oraz al. Tysiąclecia i Solidarności w strefę nie zostaną włączone.”
    Niby gdzie na tych ulicach można zaparkować?

  4. Myślał aż wyłysiał

    A potem sie pier…..e mieszkańcom potworka LOVE z którego wyczeszą prowizję ja w MIŚ-u. Parkometry postawić pod ratuszem ! Co ? Bidoki ?

  5. Jedyna słuszna decyzja. Jak dla mnie to w całym Lublinie mogła by być strefa płatnego parkowania. Trochę tego szrotu ubyłoby z ulic, chodników, dróg pożarowych z dnia na dzień – nie płacisz, odholować, a nie tak, że złomy stoją latami i zajmują miejsce, bo nie da się znaleźć właściciela itp.
    Jeżeli ktoś rzeczywiście potrzebuje samochodu (czy nawet kilku) to opłaty miesięczne rzędu 100-200 złotych (czyli porównywalne z trzymaniem samochodu na parkingu prywatnym) nie powinny być na tyle duże, żeby Pana Kierowcy nie było na nie stać. Ci którzy parkują na parkingach płatnych, czy w swoich prywatnych miejscach postojowych/garażu też płacą i to nawet więcej, więc taka opłata dla parkujących na ulicy (czyli terenie miasta), sprawiałaby, że opłaty za parkowanie byłyby bardziej sprawiedliwe.

    • Co powiesz Franiu o prywatnym parkowaniu po pracy i miejskich abonamentach w pracy? Za jeden samochód, dwie opłaty?

    • Franiu, świat nie jest „sprawiedliwy”. Poza tym co dla jednych jest sprawiedliwe, dla innych nie.
      Ok, niech sobie będą strefy płatnego parkowania, ale w tych strefach miejsca parkingowe niech będą przystosowane do parkowania, a nie wydzielony kawałek chodnika, gdzie niejednokrotnie dla pieszych nie zostawia się 1,5 m szerokości (tyle powinno być!), gdzie trzeba wjeżdżać po krawężnikach i niszczyć felgi. Niech to będą zatoki parkingowe ulokowane wzdłuż ulic.

  6. Największe szpitale i strefa żebyś jadąc do lekarza parkował w oddali i brał taksówkę by podjechać pod szpital!

  7. Dlaczego zmieniono sposób parkowania z poprzecznego na równoległy? Na początku ul. Skłodowskiej, teraz na Langiewicza 5? Miejsca do parkowania poprzecznego dosyć, teraz gdy parkują wzdłuż, myślę, że 1/3 samochodów mniej się zmieści. Jakie jest tego uzasadnienie?

Z kraju