Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Dęblin będzie miał obwodnicę. Trasa ma usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo (zdjęcia)

Planowana obwodnica Dęblina w ciągu drogi wojewódzkiej nr 801 Puławy – Warszawa pobiegnie przez miasto, jednak ma znacznie usprawnić ruch pojazdów. Prace związane z jej budową mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

W piątek przed Urzędem Miasta w Dęblinie Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski wspólnie z Burmistrz Dęblina Beatą Siedlecką poinformowali o ogłoszeniu przetargu na budowę obwodnicy Dęblina. Chodzi o nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 801 tzw. Nadwiślanki. Trasa ma się zaczynać na granicy Dęblina i gminy Stężyca, czyli na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z ulicą Tadeusza Kościuszki. Następnie pobiegnie wzdłuż ulic Cichej, Słonecznej i Towarowej do ulicy 15 PP Wilków. Przebudowana ma zostać również ul. Podchorążych do przejazdu kolejowego. Zadanie jest częścią rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 801 na odcinku od granicy województwa do drogi ekspresowej S12.

Trasa ma mieć ok. 4,7 km długości i 7 m szerokości. W jej ciągu powstanie 8 skrzyżowań w tym 3 o ruchu okrężnym, 1,5 km dróg zapewniających dojazd do posesji, 1,2 km chodników, 2,6 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 1,4 km dróg rowerowych. Jak wyjaśniała burmistrz Dęblina Beata Siedlecka, miasto na tą inwestycję czekało kilkadziesiąt lat. Nowy przebieg drogi wojewódzkiej pozwoli na udrożnienie ruchu w Dęblinie. Do tego poprawi się bezpieczeństwo zarówno mieszkańców, jak też kierowców.

Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski dodał, że trasa ta jest alternatywą dla drogi S17. Wybiera ją zarówno wielu kierowców aut osobowych, jak też przewoźnicy, którzy szukają alternatywy dla płatnej drogi ekspresowej. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku, planowany koszt inwestycji to ponad 146 mln zł. Wartość zadania inwestycyjnego jest w całości finansowana ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej remontu mostu przez rzekę Wieprz w miejscowości Borowa oraz przebudowę drogi od Gołębia w kierunku Dęblina. W ramach przebudowy tej samej trasy powstaje już obwodnica Stężycy.

Dęblin będzie miał obwodnicę. Trasa ma usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo (zdjęcia)

Dęblin będzie miał obwodnicę. Trasa ma usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo (zdjęcia)

Dęblin będzie miał obwodnicę. Trasa ma usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo (zdjęcia)

(fot. UMWL)

9 komentarzy

  1. ot polska myśl techniczna, obwodnica przez miasto

    • może zrobić trasę po Wiśle ? tak jak w W-wie tunel wzdłuż Wisły Ch Wie po Ch to było ?

      • Pojedź do Warszawy i zobacz po co jest ten tunel wzdłuż Wisły i co nad nim wybudowano. A jeszcze lepiej pojedź w weekend i zobacz ilu ludzi jest nad tym tunelem spędza swój wolny czas.

      • a po co sa drogi?

    • Najlepsze jest to że przez samo centrum Dęblina i tak się będzie jechać a już praktycznie wyjeżdżając wjedzie na 4km niby obwodnicę….. Kto te drogi projektuje??

  2. Kiedy będzie tunel pod torami na Podchorążych czy ktoś liczył ile czasu/paliwa marnują ludzie na tym przejeździe kolejowym. Jeżdżę codziennie i szlak mnie trafia

  3. Ciekawa koncepcja. Obwodnica, jak sama nazwa wskazuje ma wyprowadzić ruch poza teren miasta, po tzw. obwodzie, a tu, bach obwodnica przez miasto. Nieźle, trzeba przyznać.

  4. No to pocieszył mieszkańców Dęblina alternatywą przemieszczenia części ruchu ciężkiego z drogi S17 na teren miasta.

  5. Sami znawcy i eksperci. Pewnie żaden nie był nawet w Dęblinie. Jak toś zna ul. Stężycką, to wie w czy problem. A definicja obwodnicy jest szeroka – trasa może prowadzić nawet przez sam środek miasta. Nie liczy się lokalizacja tylko funkcja drogi!

Z kraju