Chińska firma złożyła najkorzystniejszą ofertę na budowę kolejnego odcinka S19 na Lubelszczyźnie
16:13 21-04-2022
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 na terenie województwa lubelskiego. Chodzi o ponad 22 km trasy między Radzyniem Podlaskim a Międzyrzecem Podlaskim. O kontrakt walczyło osiem firm. Najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę 570,7 mln zł, złożyło chińskie Stecol Corporation. Pozostali oferenci to: Budimex, konsorcjum firm Aldesa, Polaqua, konsorcjum Mostostalu Warszawa, PTU Intercor, Mota Engil i Strabag. .
Jak wskazuje Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA, jednym z warunków podpisania umowy z wykonawcą będzie brak odwołań od decyzji komisji przetargowej. Oczywiście również poprawność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie standardowo skontrolowana przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli chodzi o kwotę zaproponowaną przez Stecol Corporation, to stanowi ona ok. 88,4 proc. budżetu GDDKiA na tę inwestycję wynoszącego 645,4 mln zł.
Jak wynika z dokumentacji trasa będzie miała dwie jezdnie, każdą z dwoma pasami ruchu. Od strony Międzyrzeca Podlaskiego na ok. 3 km długości fragmencie, będzie przebiegać w śladzie obecnej drogi krajowej nr 19. Następnie pobiegnie nowym śladem i od zachodniej strony ominie Kąkolewnicę. Zaplanowano dwa węzły: Kąkolewnica w okolicach miejscowości Grabowiec oraz Radzyń Podlaski Północ. Do tego dochodzą cztery mosty, 11 wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt dużych i średnich, dziewięć przepustów z funkcją przejść dla zwierząt małych oraz drogi dojazdowe i lokalne.
Zgodnie z przyjętymi przez wykonawcę warunkami, będzie miał on 36 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie nowej drogi. Nie wliczają się w to okresy zimowe.
Jeżeli chodzi o pozostałe odcinki, to między Lublinem a Lubartowem wykonawca projektuje trasę, Lubartów – Kock trwa postępowanie przetargowe, obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej podpisano umowę na realizację zadania, Kock – Radzyń Podlaski trwa przetarg na realizację, a w przypadku odcinka Międzyrzec Podlaski – granica województw podpisano umowę z wykonawcą.
(fot. GDDKiA)
Nie no jedna nauczka z budowania drogi przez Chińczyków nie wystarczy …teraz będzie druga i lament podwykonawców którym oczywiście nie zapłacą ….brawo wy
Jaka nauczka ,tłumoku???Taka,że chińska firma nie mogła kupić materiałów po takich samych cena jak firmy polskie???
Niejawnie wspierają putlera a my im dajemy kontrakty.
Żeby urealnić przetarg z automatu powinna być odrzucana najwyższa i najniższa oferta, może nie będzie idealnie ale na pewno lepiej.
A firma z najniższej załozy sprawę i udowodni ze jest w tej cenie wykonać i generalna dyrekcja zaplaci karę z naszych podatkowych za odwalenie.
tak a potem powie że wzrosły ceny surowców i żeby jej dopłacać albo schodzą z budowy, jak to bywało nie raz.. JBC chińczyków i ich pomysły. a potem szukać kogoś kto dokończy bo chinczyki najtaniej.
juz raz na eurp 2012 wybudowali austostrade mieli zaplacic kare -odszkodowanie zaplacili czy znowu sie oblowia
Poważne firmy odpadły bo Chińczyk wszedł i z G*wna drogi będzie robił. Żenada!
Za to będzie bardziej komfortowo na miękkim asfalcie niż na tym cholernie twardym i głośnym. Jak w hydropneumatycznym citroenie c5.
Gonić to barachło z Polskich ziem.
PIS bracie PIS! A mieli nie powtarzać błędów poprzedników. ***** ***
Chińczycy mogą wybudować to dobrze. Bo z takich samych materiałów jak inne firmy. Jednak nikt nie wie jakie będą ceny materiałów za kilka miesięcy. Oni strzelili najniższą cenę ale wiedzą ze kontakt itak będzie w przyszłości renegocjacjowany.
Ja mimo wszystko ich bym nie dopuszczał. Są dobre firmy np. Austriacki Strabag. Widać było ich robote na ukończonych już odicnkach S19. Mają super sprzęt i dobra organizacje.
na S14 jakoś sobie radzą więc nie można z góry ich skreślać….