Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Bystrzyca Nowa: Dachował podczas wyprzedzania, kierowca w poważnym stanie

W sobotę rano miał miejsce poważny wypadek na trasie Bychawa – Niedrzwica Duża. Samochód dostawczy wypadł z drogi i koziołkował.

26 komentarzy

  1. I po co sie tak spieszyć??

    • Ciekawe, ile wart jest to co na skutek tego pośpiechu właściciela z tego szlachetnego autka zostało

  2. może jałówka przeszła na drugą stronę na pace i stracił balans?

    • jałówka lepsza od mieszczucha, który swoją inteligencją nie pobije nawet cielaka. Pozdro szczurze.

      • nie mieszkam w mieście, przecież sam miałem taki przypadek, bydle zaczęło dokazywać i miałem kłopot, dobrze, że nic się nie stało

  3. Jak to mówią. Spiesz się powoli!!!

  4. Był najszybszy miał rejestrace LKR

  5. ” zjechał na lewe pobocze, następnie wrócił na drogą” wtf? co za przygłup to wszystko pisze?

    • a co za ,,patrycja” przygłup to czyta,nie pasuje ci wyjdż z tąd,

    • Że jesteś przygłupem , to można tylko stwierdzić po twoim wpisie , kultury troszeczkę a jak ci nie odpowiada strona to wonnnnn

    • Masz jakiś problem ze zrozumieniem słowa pisanego? Szkoda, że na upośledzenie umysłowe nie wymyślono jeszcze lekarstwa.

  6. weź prostaku naucz się pisać a dopiero komentuj „znawco” 😉

    • Naucz się czytać żałosna kobieto i dopiero komentuj. A jeśli jesteś upośledzona w tak znacznym stopniu, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to daruj sobie komentarze.

  7. odnośnie STRAŻY POŻARNEJ… Czy bliżej do zdarzenia miała OSP Żabia Wola??? czy OSP Piotrowice?? bo wysłane zostało Żabia. Zrozumiał bym gdyby posiadała lepsze wyposażenie niż druga jednostka o której mowa. wiec sumując…. wysłano osp która ma dalej i mniejsze doświadczenie i sprzęt skkromniejszy…. dobrze ze nie trzeba było nic działać 🙂 pozdro dla PSP LUBLIN> 😛

    • przecież dwie jednostki straży jechały z Bychawy to po co jeszcze osp

    • Chyba kolego nie na czasie jesteś . Z tego co mnie słuchy dochodzą a z bliska nie jestem, żę Żabia jest najprężniej rozwijającą się Jednostka . A z doświadczeniem hmm nie powiedziałbym skoro kilka lat wstecz Piotrowice nie ukończyły nawet ćwiczenia bojowego na zawodach OSP i to nie jeden raz . Po prostu Im szkoda że Żabia osiąga takie wyniki w zawodach ,sprzęcie , liczbie aktywnych członków itp. A jest najmłodszą jednostką w KSRG .

  8. na układy niema rady.

  9. Mam pytanie, może ktoś się zna i mi odpowie. Po co kopią tak głębokie rowy przy drogach? Wszędzie, gdzie odnawiają lub budują drogę kopią rowy na 1,5 metra. Przecież czasami, gdyby nie te rowy, to ktoś by pojechał w pola i 100 metrów dalej się zatrzymał, a tak, to wali w taki rów i po nim. Zero marginesu na błędy. Taki przykład: wylotówka z Białej Podlaski na Wisznice. 30 cm od asfaltu zaczyna się rów na jakieś 1,5 metra głębokości po obu stronach. Identyczna sytuacja jest w Komarówce Podlaskiej (wylotówka na Parczew). Droga, jeden pas, 30 cm i 1,5 metrowy stromy rów, a potem pola, pola wszędzie.

    • Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie

      Dział IV.

      Wyposażenie techniczne dróg

      Rozdział 1.

      Urządzenia odwadniające oraz odprowadzające wodę

      § 102 Rowy odwadniające drogę

      1. Rowy odwadniające drogę wykonuje się w kształcie opływowym, trójkątnym lub trapezowym.
      2. Rów opływowy stosuje się na drogach klas A i S, a dopuszcza się jego stosowanie na drodze klasy GP wyłącznie w wykopach.
      3. Rów opływowy stosuje się w wykopie, przy krawędzi korony drogi, jeżeli korpus drogi ma odwodnienie wgłębne lub jest wykonany z materiału nie wymagającego odwodnienia wgłębnego; rów opływowy powinien być również stosowany przy wysokości skarpy nasypu do 2 m, gdy zachodzi potrzeba odprowadzenia wody, w wypadku niestosowania skrajnej bariery ochronnej. Szerokość rowu opływowego nie powinna być mniejsza niż 1,5 m, a głębokość nie powinna być większa niż 1/5 jego szerokości.
      4. Rów trójkątny stosuje się na drogach klasy A, S i GP, w szczególności w celu ułatwienia utrzymania drogi, kiedy wysokość skarpy nasypu lub wykopu jest mniejsza niż 1,0 m. Pochylenie skarpy wewnętrznej nie powinno być większe niż 1 : 3, skarpy zewnętrznej nie większe niż 1 : 5, a głębokość rowu powinna wynikać ze sposobu odwodnienia korpusu drogi.
      5. Rów trapezowy stosuje się na drogach wszystkich klas, z zastrzeżeniem ust. 6, a także jako rów stokowy. Dno rowu powinno mieć szerokość co najmniej 0,4 m, a głębokość rowu nie powinna być mniejsza niż 0,5 m, przy czym jeżeli górna część korpusu drogi jest odwadniana drenami lub warstwą odsączającą, dno rowu powinno być poniżej poziomu wylotu drenu, sączka lub warstwy odsączającej nie mniej niż 0,2 m, a na odcinku wododziału nie mniej niż 0,1 m. Pochylenie skarpy rowu nie powinno być większe niż 1:1,5 z zastrzeżeniem § 42.
      6. Rów trapezowy, o którym mowa w ust. 5, dopuszcza się na drodze klasy A lub S, gdy na koronie drogi przewiduje się ustawienie skrajnej bariery ochronnej.
      7. Połączenie rowów, o których mowa w ust. 1, powinno być wykonane w sposób płynny.
      8. Rów stokowy stosuje się w celu przejęcia wody powierzchniowej napływającej ze stoku; rów stokowy powinien być wykonany co najmniej 3,0 m powyżej krawędzi przecięcia się skarpy wykopu z terenem. Rów ten nie może zmniejszać stateczności skarpy wykopu. Gdy istnieje obawa, że rów stokowy nawodni skarpę wykopu, powinien być uszczelniony lub odsunięty od skarpy wykopu. Pochylenie skarp rowu stokowego nie powinno być większe niż 1 : 1,5.
      9. W celu zapewnienia sprawnego odprowadzenia wody należy stosować pochylenie podłużne dna rowu nie mniejsze niż 0,5%; dopuszcza się pochylenie dna rowu nie mniejsze niż 0,2% na terenie płaskim oraz na terenie płaskim o gruntach przepuszczalnych i odcinkach wododziału – nie mniejsze niż 0,1%. Największe dopuszczalne pochylenie podłużne dna rowu w zależności od rodzaju gruntu lub sposobu umocnienia jego dna określa Polska Norma.

      Pozdrawiam

    • kopią takie rowy, ponieważ nasze drogi są robione bardzo cienko. Chodzi o to aby woda nie podmyła asfaltu, a jak beda takie glebokie rowy to jedynie powódź może zrobić straty. 🙂

    • Do czytelnika,rowy się kopie po to by wyhamować zbyt szybkich i wściekłych.Po co mają niszczyć uprawę buraków.

  10. kierowca bombowca

    Ja myślę , że nie o prędkość do końca tu może chodzić , sam dużo jeżdżę i często wyprzedzam kolumnę samochodów , bo przecież regulatorów ruchu nie brakuje , a delikwentów którzy nie patrzą w lusterka tylko od razu wyrywają się z kolumny do wyprzedzania jest także sporo i takie są później efekty , myślę że tu mogło być podobnie , ktoś wyskoczył na lewy pas do wyprzedzania , a ten bogu ducha winny , wylądował w rowie ale to tylko moje przemyślenia i opinia , że nie należy zbyt pochopnie ocenić sytuacji

Z kraju