Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Buspasy już nie tylko dla autobusów i taksówek. Niebawem wjadą na nie motocykle i radiowozy

Niebawem po buspasach na terenie Lublina będą mogły poruszać się już nie tylko pojazdy komunikacji miejskiej i taksówki. Do tego dojdą motocykle, samochody elektryczne, radiowozy policji i pojazdy straży miejskiej.

W trakcie najbliższych wakacji mają się rozpocząć prace związane z wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu na buspasach znajdujących się na terenie Lublina. Zatwierdzony we wrześniu ub. roku projekt przewiduje dopuszczenie do poruszania się po nich motocykli i samochodów elektrycznych, lecz również radiowozów policji i pojazdów straży miejskiej.

W pierwszej kolejności ruch dodatkowych pojazdów zostanie dozwolony na buspasach znajdujących się w ciągu ulic: Muzycznej, Stadionowej, Lubelskiego Lipca‘80, Fabrycznej, Drodze Męczenników Majdanka oraz Antoniny Grygowej. Jeżeli chodzi o buspasy na Al.Racławickich i ul. Lipowej, możliwe to będzie dopiero po zakończeniu prowadzonej tam przebudowy. Z kolei buspasy przy skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej zostaną zlikwidowane.

W ubiegłym tygodniu o wpuszczenie motocyklistów na pasy jezdni przeznaczone dla pojazdów komunikacji miejskiej zabiegali przed lubelskim ratuszem liderzy Konfederacji z naszego regionu Bartłomiej Pejo i Rafał Mekler, a także radny Rady Miasta Lublin Stanisław Brzozowski. Zwrócili oni uwagę, iż pomimo trwających od dawna na ten temat rozmów, do tej pory nic z nich nie wynikło.

Wymieniano również korzyści z tak prostego i taniego rozwiązania, jakim jest wprowadzenie motocykli na buspasy. Chodzi głównie o to, że zwinność motocykli pozwala na poruszanie się nimi po buspasach bez zakłócania pozostałego ruchu. Dodatkowo badania w miastach, gdzie wprowadzono ruch motocykli po buspasach wykazują, że zmniejszają się korki i zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego.

– Projekt nie został do tej pory zrealizowany z uwagi na brak środków finansowych. W chwili obecnej pozyskano środki i zostanie niezwłocznie zrealizowana zmiana organizacji ruchu. Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością sporządzi projekt do końca września 2021 roku – wyjaśnił wczoraj radnemu Brzozowskiemu Zastępca Prezydenta Lublina Artur Szymczyk.

Chodziło o kwotę 70 tys. złotych. Koszty te wynikają z przepisów prawa o ruchu drogowym. Zgodnie z nimi, na każdym buspasie musi zostać podana informacja, jakie pojazdy mogą z niego korzystać. Oznacza to konieczność ustawienia odpowiednich znaków, lub namalowania symboli na asfalcie.

(fot. lublin112)

33 komentarze

  1. nieKrytyKrytyk

    przypominam że niebieskie łajzy do czasu jak nie włączą sygnałów, są takim samym uczestnikiem ruchu jak zwykły kowalski, więc moje pytanie brzmi dlaczego??
    nie dość że nieudaczniki bez ambicji, to jeszcze im przywileje dać?? w nagrode za wypisanie tyle mandatów za szmaty na twarzy??

  2. 1.9 tdi jako że to klasyk też powinien mieć tą możliwość.

  3. W Krakowie w centrum, aby promować wspólną jazdę, po buspasach (tych nie unijnych) mogą jeździć samochody w których są więcej niż dwie osoby. Może tak zrobić w Lublinie

  4. No i ponownie będzie bajzel a miało być fajnie.

Z kraju