Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Budują chodniki, przebudują przejścia dla pieszych i skrzyżowania. Trasa Lublin – Łęczna ma być bezpieczniejsza (zdjęcia)

Ruszyły zapowiadane jeszcze w 2017 roku prace mające na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i kierowców na trasie Lublin – Łęczna. Na razie powstają chodniki, niebawem rozpocznie się przebudowa skrzyżowania z drogą do Kijan.

Trwają prace związane z poprawą bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 82 Lublin – Łęczna. Wykonywane są one w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Po ich zakończeniu znacząco ma się zwiększyć bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych którzy korzystają z jej ruchliwej drogi.

Obecnie w Łuszczowie Drugim oraz w Zofiówce budowane są chodniki, które zapewnią pieszym dojście do przystanków bez konieczności poruszania się jezdnią. Łącznie będą one miały długość ok. 800 metrów. Kolejna rzecz, jaka pojawi się na tej trasie, to bezpieczne przejścia dla pieszych. które będą doświetlane lampami zasilanymi z baterii słoneczno-wiatrowych. Prace te zakończą się jeszcze w tym roku.

Kolejnym etapem będzie przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Kijan. Dla kierowców jadących od strony Lublina powstanie dodatkowy pas jezdni przeznaczony do skrętu w lewo. Wyremontowany zostanie też fragment drogi dojazdowej w rejonie skrzyżowania oraz poprawiony będzie system odwodnienia. Te prace potrwają do połowy 2021 r.

Budują chodniki, przebudują przejścia dla pieszych i skrzyżowania. Trasa Lublin – Łęczna ma być bezpieczniejsza (zdjęcia)

Budują chodniki, przebudują przejścia dla pieszych i skrzyżowania. Trasa Lublin – Łęczna ma być bezpieczniejsza (zdjęcia)

Budują chodniki, przebudują przejścia dla pieszych i skrzyżowania. Trasa Lublin – Łęczna ma być bezpieczniejsza (zdjęcia)

(fot. GDDKiA)

10 komentarzy

  1. Wreszcie jakaś „niesamochodowa” inwestycja. O ile lepiej by się ludziom żyło, gdyby mogli bezpiecznie i wygodnie poruszać się (na małych i średnich odległościach) w inny sposób niż własnym samochodem.
    To, czego tutaj brakuje to drogi rowerowej. Z dwóch powodów.
    1. Większość będzie jeździła rowerem po chodniku – czyli niezgodnie z przepisami i narażaniem pieszych idących chodnikiem na potrącenie.
    2. Zaś ci, którzy będą się poruszać rowerem w jedyny prawidłowy sposób – czyli istniejącą jezdnią, będą przeklinani przez niektórych kierujących samochodami, że nie jadą chodnikiem.

    • Ty jesteś tak durny już od urodzenia?Na potrącenia to narażeni bėdą rowerzyści na takiej jezdni,bez znajomości przepisów i oczywiście bez kamizelek,bo po co.

  2. Jeżdżę tamtędy codziennie, można by rzec, że to tylko kropla w morzu, ale może to dobry początek i kiedyś doczekamy się przebudowania tej drogi w całości. Jest super niebezpieczna dla pieszych, dla kierowców o rowerzystach nie wspomnę. Bardzo często spotykani piesi chodzący ruchem parabolicznym, zero oświetlenia, bardzo wąskie pobocza kończące się głębokimi rowami wyglądają jak żart projektanta tej drogi.

  3. karawan się zmieści, więc jest ok.

  4. Użytkownik drogi dk82

    Szkoda tylko że robią te chodniki tam gdzie mało ludzi uczęszcza. Chodnik bylby bardziej potrzebny w Zofiówce ale bliżej Kolonii Łuszczów a nie tam gdzie robią.

  5. Bydło będzie bydlem

  6. a DW 820 kiedy ? ktoś coś wie ?

  7. A DDR obok to już nie łaska? Jest sprzęt na miejscu i tak trzeba nawierzchnię wyrównać to materiały przy tym to sprawa groszowa, ale po co? Bezpieczeństwo?

    • Ścieżka rowerowa w tym miejscu pogorszyła by bezpieczeństwo. Byłyby miejsca kolizji przy dojazdach z bocznych dróg.
      Dobrze że nie powstanie!

  8. Szkoda trudu. LLE i tak pojedzie po swojemu.

Z kraju