Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Blisko 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma powstać w Lublinie. Trwają konsultacje

Ustawa o elektromobilności nakłada na miasta obowiązek posiadania określonej liczby ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W Lublinie takich punktów ma powstać 192. Ruszyły związane z tym konsultacje społeczne.

W Lublinie prowadzone są konsultacje społeczne dotyczące planu budowy nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie miasta. Urzędnicy wskazali 96 lokalizacji, w których zaplanowano montaż 192 punktów ładowania. Posiadanie tylu ładowarek nakłada na samorządy ustawa. Zgodnie z jej wytycznymi, w gminach od 300 tys. mieszkańców, w których zarejestrowanych zostało co najmniej 200 tys. pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 500 takich pojazdów, do końca roku minimalna liczba ogólnodostępnych punktów ładowania powinna wynosić 210.

Tymczasem według danych Głównego Urzędu Statystycznego, na koniec grudnia 2018 r., w liczącym 340 tys. mieszkańców Lublinie, zarejestrowanych było prawie 240 tys. pojazdów samochodowych i ciągników. Statystycznie na 1000 mieszkańców Lublina przypadało więc 557 samochodów osobowych, 25 motocykli, 100 samochodów ciężarowych, 706 pojazdów samochodowych i ciągników.

Lokalizacje ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Lublinie zostały określone w oparciu o analizy dostępności infrastruktury elektroenergetycznej, obecności Centrów Usług Ponadlokalnych i miejsc parkingowych. Analizowano również obszary charakteryzujące się potencjałem wystąpienia popytu na usługę ładowania o charakterze wewnętrznym, wyznaczone na podstawie wskaźnika największej liczby użytkowników stacji transformatorowych. Mieszkańcy mogą brać udział w konsultacjach społecznych do poniedziałku 6 kwietnia. Uwagi można wysyłać elektronicznie: e-mailem [email protected] lub za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

Poniżej lista proponowanych lokalizacji nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na terenie Lublina:

Blisko 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma powstać w Lublinie. Trwają konsultacje
Blisko 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma powstać w Lublinie. Trwają konsultacje
Blisko 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma powstać w Lublinie. Trwają konsultacje
Blisko 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma powstać w Lublinie. Trwają konsultacje
Blisko 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma powstać w Lublinie. Trwają konsultacje

(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)

37 komentarzy

  1. Dobrze, że hybrydy nie mogą już parkować za darmo, niedługo i bateryjkom się skończy wy pseudo Eko terroryści !

  2. …ekologiczne auta napedzane prądem … produkowanym z węgla ………

  3. najważniejsze,że głowny inspirator jest na językach. jaki to dobry(inaczej) gospodarz

  4. ! mam 14 paneli fotowoltaicznych i produkuja w czasie rzeczywistym do 4kw- w ciagu dnia ok 27kw -w ciagu roku niecałe 5000kw -otoz zbudowac mnifarmę ktora produkuje cos ok 40-60 kw w czasie rzeczywistym czesc idzie na ładowanie czesc wtłaczana do sieci by w nocy mozna było odebrać i …perpetum mobile!

  5. Teraz elektryków jest mało to nie ma problemu. Jak staną się popularne to bez budowy nowych elektrowni będzie problem z zasilaniem. I z całą pewnością ładowanie będzie droższe, bo rząd na pewno nałoży podatki które teraz są w zwykłym paliwie, a nie ma ich w cenie prądu.

  6. And ,fotowoltaika super sprawa ,tylko na razie cena takiej inwestycji gdzie inwestor musi wybulic kilkanascie tys jest malo zachęcajaca .Gdzie na zwrot tej inwestycji trzeba w wiekszosci przypadków czekać kilkanascie albo kilkadziesiat lat

  7. And ,a ile cię to perpetum mobile kosztowało ?

  8. No to teraz rodacy nic tylko kupować Tesle ,używki już od ok 200 tys zł ,taniocha .Tylko od razu trzeba zakupić drugie zwykłe auto i lawetę ,bo jak Tesla odmówi posłuszeństwa ,to najblizszy serwis w Niemczech .Elektryki w tej chwili ,to fanaberia dla bogatych ,bo sensu ekonomicznego w posiadaniu takiego auta nie ma i jeszcze dlugo nie będzie

  9. Tesla ,to auto dla ludzi z pasją ,mających nadmiar gotówki i lubiacych ja wydawać na kompletnie nie ekonomiczne bajery ,jakim jest własnie taka Tesla .Prosty przykład ,bateria do tesli uzywka koszt 85 tys .Fakt ze bateria zwykle pracuje kilkascie lat bez potrzeby jej wymiany .ALe w tych autach jakakolwiek awaria ,generuje tak duże koszty ,że nie może tu być mowy o jakiejkolwiek ekonomi .Po prostu zabawka dla bogatych ludzi nie liczących się z pieniedzmi

Z kraju