Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Będzie mógł kontynuować podróż po wpłaceniu 12 tys. złotych kaucji (zdjęcia)

W minionym tygodniu na drodze krajowej nr 19 inspektorzy WITD ujawnili w ciężarówce wyłącznik tachografu. Kierowca będzie mógł kontynuować podróż po wpłaceniu 12 tys. złotych kaucji.

W miniony czwartek wieczorem inspektorzy transportu drogowego z WITD w Lublinie, na drodze krajowej nr 19 na terenie powiatu radzyńskiego,  zatrzymali do rutynowej kontroli ciągnik siodłowy z naczepą powracający z ładunkiem elementów elektrycznych z Finlandii do Mołdawii.

Wstępna kontrola wykazała, że tachograf nie działa tak jak należy. Pojazd skierowano do najbliższego serwisu tachografów gdzie dokonano szczegółowej kontroli: tachografu, nadajnika impulsów oraz okablowania. Jak się okazało, instalacja tachografu została zmodyfikowana i wyposażona w zdalne sterowanie blokujące działanie tachografu. W czasie, gdy kierowca prowadził pojazd jego tachograf po użyciu „pilota” mógł zapisywać, że kierowca odpoczywa.

Dodatkowe elementy zdemontowano i przywrócono tachograf do stanu fabrycznego. Kierowca będzie kontynuował podróż m.in. po uiszczeniu kaucji na poczet grożącej kary pieniężnej tj. 12.000 złotych.

(fot. WITD)

8 komentarzy

  1. Biznesmen Transportu

    Jak stoi to nie zarabia ,proste .Kto by się tam przejmował jakimś „czasem pracy kierowcy” Ma jechać aż dojedzie ,a nie jakieś pauzy robić

    • I to ciebie na drodze by zabił zmęczony kierowca powodzenia.

      • weź na prawdę nie przesadzaj! nawet nie zadałeś sobie trudu, by sprawdzić w google jaki jest limit czasu pracy kierowców…
        uważasz, że ktoś kto jeździ 9h dziennie, sporadycznie 10h, jest niebezpieczny?
        kierowca zostawia rodzinę i jedzie w trasę, załóżmy tygodniową. śpi sobie 8h, je coś podczas przymusowych przerw co 4,5h, jedzie te 9h i co ma robić przez pozostałe 7? gdzieś na parkingu autostrady, z dala od bliskich? na prawdę uważasz, że ta jedenasta czy dwunasta godzina znacząco wpływa na jego koncentrację? normalny człowiek jest na nogach po 16-17 godzin dziennie, wraca po 12 godzinach z biura swoim autem i nikogo nie zabija po drodze. a kierowcy takich ciężarówek mają wygodniej w swojej pracy niż większość ludzi w swojej. na prawdę pomyśl zanim się wypowiesz, bo brednie piszesz!

        • Powinni mu wytłumaczyć że to niska kara.
          Wystarczy tylko na
          10 13-tkę – podatek 😉

        • Gosciu, fakt jestesmy po 16h na nogach ale nie jestesmy skupieni bez przerwy na czyms. w tym przypadku na prowadzeniu a uwierz mi ze takie dlugotrwale, monotonne prowadzenie męczy i nuży ale zbyt glupi jestes zeby to zrozumiec. a jak dajesz przyklad czekajacej rodziny to zawsze mozna zmienic zawod

          • nie jestem twoim gościem i chyba ty jesteś głupi, jeśli nie potrafisz się skupić. dużo w swoim życiu brałem nadgodzin, pracowało się po 16h na dobę przez cały tydzień i praca umysłowa była wykonana dobrze – a kierowanie pracą umysłową nie jest. jeździłem też na wakacje, jak miliony ludzi na całym świecie, prowadziłem po 12h longiem i nie czułem się wyczerpany.
            gdybyś nie był ograniczony, to byś pomyślał i zamknął mordę

  2. Prawo jest po to żeby go przestrzegać,a nie uczciwą konkurencję trzeba eliminować…naszych kierowców za granica trzepią jak tylko mogą,czy to wschód czy zachód…

Z kraju