Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Autobusy i trolejbusy będą kursowały częściej, jednak kosztem inwestycji w dzielnicach. Ratusz przedstawił szczegóły

W zamian za częściej kursujące autobusy i trolejbusy komunikacji miejskiej w Lublinie, z ograniczona zostanie lista planowanych inwestycji w dzielnicach. Na razie miasto nie zdecydowało jeszcze, które z nich zostaną przesunięte na kolejny rok.

31 komentarzy

  1. Ha ha ha ha ha ha

  2. I dlaczego mamy się na to zgadzać? 5 mln złotych to oni sami powinni sobie skołować, a nie zabierać z kasy przeznaczonej na inwestycję. To jest skandal! Za rok będzie taka sama sytuacja, nie będą mieli kasy i skąd ją wezmą, znowu z budżetu na inwestycje, ktore i tak zostały przełożone na kolejny rok? SKANDAL, nic dodać nic ujać!

    • Idiotka lub Idiota z ciebie. Wyobraź sobie działającą instytucje , która komunikuje całe miasto i nagle nie dostaje 28 milionów złotych !!! Czy ty wiesz jakie są koszty funkcjonowania takiego przedsiębiorstwa. To tak jakby tobie zabrali z pensji 2000 zł. Nie odczujesz? skąbinujesz sobie? Wolę żeby nie było dodatkowej ławki na osiedlu niż ma być mniej autobusów.
      Pomyśl nastopnym razem zanim napiszesz skandal.A zastanowiłaś sie dlaczego zabrakło pieniedzy? Podziekuj doskonałym pomysłom PISU.

      • Nie jestem ich wyborcom, nie mam za co im dziekować, ale ty widzę za to dobrze się znasz na pracy MPK rzucajac konkretne sumki, pracujesz tam, czy może rodzinka obsadzona na stanowiskach? Idioci to nie widzą w tym probolemu, takjak własnie Ty, bo pieniążki to MPK napewno ma, tym bardziej jeśli miasto tyle kasy tam pakuje, pytanie, co z nimi robi, że ciągle jest gorzej i gorzej, a to nie są małe pieniądze przecież? Myślę że to pytanie retoryczne i znasz na nie odpowiedź, jak zresztą wielu innych tu zgromadzonych…

  3. Niech pozwalnia darmozjadów z urzędu zamiast ciąć inwestycje.

  4. Develożuk – to w końcu jak ma być, czy ludzie mają przesiadać się w transport zbiorowy czy jeździć własnymi autami. Jak mają jeździć własnymi środkami to po jasną cholerę powstają buspasy. Za kredyty łatwo się buduje i kupuje tylko że później trzeba je spłacać i nagle okazuje się że brak środków np. na transport publiczny. Ciekawe na co za chwilę będzie trzeba ciąć koszty. Oj wydaje się ze dopiero mieszkańcy zaczną odczuwać efekty twojej ekonomiki.
    Ciekawe jak sprawdzają się ekonomicznie trolejbusy w sytuacji drożejących taryf za prąd. Bo jakoś ich coraz mniej jeździ a całe miasto obwieszone kablami jak choinka. Tę inwestycję trzeba spłacać.

    • Coś się tych trolejbusów czepił? Rozwiązanie całkiem unikalne i powinno być rozwijane. Z Twojego postu zieje wyłącznie jadem, może dla odmiany sam/sama coś zaproponujesz, by żyło się lepiej.

    • Buspasy powstaną, bo drogi trzeba zrobić albo wyremontować, a kasy nie ma, więc bierze się z unii, a unia daje pod warunkiem że będą buspasy, koło sie zamyka. To nie Żuka wina, że MPK sypie się od środka, nie maja kasy, bo sie źle gospodarują. Co to za firma, żeby płacić najnizsza krajową, kasy brak na paliwo, i brak też taboru, to jest jakis żart nie przedsiębiorstwo. Nierentowne całkowicie. Żuk chciał dobrze, ale z takim partnerem nie da się współpracować.

  5. Czas na podwyżkę biletów

  6. Develożuk – to w końcu jak ma być, czy ludzie mają przesiadać się w transport zbiorowy czy jeździć własnymi autami. Jak mają jeździć własnymi środkami to po jasną cholerę powstają buspasy. Za kredyty łatwo się buduje i kupuje tylko że później trzeba je spłacać i nagle okazuje się że brak środków np. na transport publiczny. Ciekawe na co za chwilę będzie trzeba ciąć koszty. Oj wydaje się ze dopiero mieszkańcy zaczną odczuwać efekty twojej ekonomiki.
    Ciekawe jak sprawdzają się ekonomicznie trolejbusy w sytuacji drożejących taryf za prąd. Bo jakoś ich coraz mniej jeździ a całe miasto obwieszone kablami jak choinka. Tę inwestycję też trzeba spłacać.

    • Mnie zastanawia dlaczego miasto posiadające infrastrukturę pod „trajtki” kupuje elektryczne autobusy? Zastaw się, a postaw się? Komunikacja miejska cenowo wcale nie jest konkurencyjna do samochodu dla kogoś kto nie korzysta z biletów miesięcznych, a zapowiada się, że będzie drożej.

      • nie tylko ty się nad tym zastanawiasz

      • Czekam na te złote czasy kiedy bilet będzie w cenie litra paliwa, to bedzie dopiero burżujstwo, wtedy można naprawdę mówić że przyjechało się do pracy Merceesem.

  7. Gdyby autobusy/trolejbusy nie stały w korkach – transport zbiorowy byłby tańszy lub w tym samym koszcie dałoby się przewieźć więcej pasażerów (więc także byłby tańszy w przeliczeniu na pasażera).
    Autobus stojący w korku to marnotrawstwo: czasu pracy kierowcy, paliwa, czasu pasażerów oraz przestój sprzętu (autobusu).
    Może pamiętać o tym w kontekście zastanawiania się nad słuszności buspasów.

    • Metrooooooooooo?!Przewozi ×więcej ludzi,nie stoi w korku i nie smrodzi,bus pasa nie potrzebuje,nie korkuje skrzyżowania i nie przejeżdża na czerwonym,zazwyczaj jest punktualnie na stacji.Czego k…a tego sposobu nie promujesz Franiu?Obca cywilizacja?Słowo „buduj” i Twój guru lubelski nastawia uszu.

  8. Niech zwolni tych odpowiedzialnych za ten chaos i żenadę.

  9. To granda, zamiast podnieść ceny biletów okrada się wszystkich mieszkańców Lublina. Chcą du..wozić to niech płacą za siebie.

  10. Masakra co to się wyprawia.

Z kraju