Starszy mężczyzna stawiam, że około 80. Ludzie po 60 powinni być kierowani na przymusowe badania psychomotoryczne a nie za fajerę.
Realista
Grubo po 80…
arek
A człowieki między 18 a 35 rokiem życia, co pół roku psycholog i psychiatra, i ustawowo alko blokady instalowane powinni mieć, oraz ustawowy zakaz poruszania się pojazdami powyżej o mocy 90 KM
Pawel
Z tego co widze to Tobie by sie przydaly badania
Driver
A ja owazam ze wszyscy bez wyjatku powinni byc kierowani na badania co 5 lat
Stefanek
Zabrać dziadkowi prawo jazdy, dać bilet miesięczny dla wszystkich wyjdzie to na zdrowie.
Martel
od 70 roku życia MPK jest darmowe
R.
Wszystkim, którzy nie mieli zaciągniętego hamulca, wlepić mandat za niedostosowanie do warunków na drodze. 😉
do R
Chyba sam nie wiesz o czym piszesz…wiec chyba lepiej dac sobie spokoj z pisaniem komentarzy jak sie nie ma na temat wiedzy jakiejkolwiek..bo wtedy na idiote sie wychodzi
55
Swoj lepiej zaciagaj
50/90minus
Po raz kolejny potwierdza się sens przyjętych ograniczeń prędkości w mieście. Kierujący popełnił błąd – spowodował kolizję – skończyło się tylko na niegroźnych obrażeniach i uszkodzonych pojazdach. Jakby to się skończyło przy większej prędkości?
Kolizja – załóżmy, że każdemu się może zdarzyć – jest to wykroczenie i przeważnie kończy się na mandacie i podwyżce OC. Za spowodowanie wypadku idzie się siedzieć (to tylko pobłażliwość sądów skutkuje wyrokami w zawieszeniu).
czajson
„W pewnym momencie nadjechał rozpędzony ford, który z impetem uderzył w tył opla.” – Na podstawie tego zdania wyciągnąłeś takie wspaniałe wnioski? W zeszłym roku facet wjechał mi na Witosa w kombiaka pełną parą i nawet nie dotknął hamulca. Również nie wiedział dlaczego tak się stało. A ja wiem co się stało. Jak się idzie zapisać na kurs to przychodzi lekarz, zbada pobieżnie wzrok i zezwala na kurs prawa jazdy. Jak się kogoś zabije, albo spowoduje poważny wypadek, to wtedy zabiera się prawko i kieruje do psychologa. Nie tędy droga. Psycholog powinien być na dzień dobry przed kursem. Gwarantuję, że wiele mądrości tutaj komentujących miałaby dzisiaj bilet miesięczny. Wiele osób ma poważne problemy z oceną odległości i prędkości pojazdów. Tego nie da się sprawdzić czytając literki z tablicy i liczby na kolorowych planszach. Potrzeba zmian w kwalifikowaniu adeptów na kierujących a nie zmian w sposobie egzaminowania.
Artur
czajson,gdyby kazdy musial przejsc takie badania psychologiczne i psychotechniczne oczywiscie tylko na wojciechowskiej w medycynie pracy to przynajmniej 30% osob by ich nie przeszlo.czy zdajesz sobie sprawe ile panstwo by stracilo?stacje paliw,mechanicy,producenci czesci, handlarze,stacje kontroli pojazdow itd… oczywiscie byloby o wiele mniej wypadkow,potracen pieszych…ale czy rzadzacym na tym zalezy?nie,poniewaz wola wiecej kasy – ktos musi utrzymywac ta coraz wieksza armie urzednikow,finansowac 500 plus itd
czajson
Zdaję sobie sprawę, że to o czym piszę nie leży w interesie władzy. Gdyby było inaczej, to już dawno nastąpiłyby zmiany. Lepiej zaostrzać kary, wprowadzać kolejne głupie przepisy, bo z tego są pieniądze. Tłumaczą się tym, że wzorują się na innych krajach Europy. A kto powiedział, że inne kraje robią to dobrze? Kto powiedział, że nie robią tego dla kasy? I w końcu kto powiedział, że realia z innych krajów da się przenieść do środowiska z efektem mentalności Polaka? Codziennie widać na drogach jak się zachowujemy. Nie straszne nam mandaty, punkty, groźba utraty prawa jazdy czy nawet zdrowia i życia. Tacy jesteśmy. Najpierw trzeba zmienić nas Polaków, żeby praktyki stosowane w innych krajach miały sens.
czajson
P.S. pazerność władzy widać po zmianach w akcyzie. Tam nie chodzi o bezpieczeństwo czy o to, żeby Polacy jeździli młodymi i małymi samochodami. Chodzi o to, że opłata za recykling jest wg UE nielegalna a co za tym idzie została zniesiona. Kasy z tablic próbnych też już raczej nie ma i jakoś trzeba było sobie odbić straty w budżecie. Jak ktoś śledzi historię to zauważył, że jak UE zakwestionowała wysokość opłaty za kartę pojazdu dla samochodów używanych (500 zł vs 75 zł dla nowych aut), to polski rząd wprowadził opłatę recyklingową. Jak i to w końcu zakwestionowali, to poszli w akcyzę. Jak znam życie to i ta forma blokowania przepływu towarów wkrótce upadnie. Kwestia czasu.
Artur
mylisz sie i to bardzo.najpierw trzeba wybrac wladze ktora bedzie sluzyla Polakom a nie korporacjom z eurokolchozu i usa.wladzy ktora uprosci przepisy ,zwolni polowe urzednikow.,wladzy ktora wylaczy te wszystkie kanaly tv i radiowe sluzace do otumanienia spoleczenstwa ,ktora nie bedzie truc noworodkow szczepionkami ,wszystkich obywateli niezdrowa toksyczna zywnoscia i napojami ktore przeczyniaja sie do nowotworu…ech jest tyle zla w tym kraju ze nie chce mi sie wiecej pisac.moze na koniec..pomysl ile kasy trafia do niemiec jak Polak kupuje vw czy renault za 100tys.i ile z tej kasy trafia na imigrantow.a ci imigranci sluza w jednym celu aby tak zastraszyli niemcow i francuzow zeby wiekszosc obywateli tych krajow dobrowolnie chciala wprowadzenia chipow RFID.wtedy beda pod absolutna kontrola systemu.chipy juz sa tylko kwestia czasu kiedy to bedzie wprowadzone.final New World Order jest juz bardzo blisko..a pomyslec ze ok 100najbogatszych wariatow rzadzi prawie calym swiatem,Rosji , Chin,Korei Pln jeszcze nie opanowali.ale niedawno wciagneli Ukraine.wiele z neta mozna sie dowiedziec tylko trzeba odroznic klamstwo od prawdy.wiekszosc Polakow nawet nie wie ze przed mieszkiem 1 mielismy wielu kroli..tak samo wiekszosc nie wie co tak naprawde dzieje sie na swiecie,kto rzadzi swiatem ..im sie tylko wydaje ze wiedza bo uslyszeli w tv..a to g.. prawda w wielu tematach.
vertumnus
Wada wzroku nie dyskwalifikuje z prowadzenia pojazdu. O ile można ją jeszcze skorygować. Sam jestem krótkowidzem jedno oko -3 drugie ponad -20. Mam prawo jazdy 2 lata i przejechane 55 tyś i oczywiście zero jakichkolwiek zdarzeń drogowych na koncie. Trochę mam problemów z oceną odległości co przy parkowaniu trochę utrudnia życie. Ale mimo wszystko wiem kiedy zacząć hamować żeby zatrzymać się bezpiecznie. To co było przyczyną wypadku (moim zdaniem)to dekoncentracja która w tym wieku zdarza się już nagminnie.
nogalski
no np mój wujek 78 lat też jeździ sobie, a w rozmowie nie da sobie nic wytłumaczyć chociaż już ma problemy z logicznym myśleniem
kazik na żywo
I znowu te niemieckie samochody….
chłop ze wsi
śliczne Mondeo kupił za odprawe emerytalną i jak ostatni raz tędy jechał to świateł nie było a jeździ rzadko co widać po stanie auta
Ronalf
Od kiedy jelopie toyota est niemieckia ?
Gosc
Nie wie jak to sie stalo ?! Ja wiem chociaz mnie tam nie bylo. Chodzi o to ze [] powinien jezdzic juz autobusem a nie samochodem. Przez jednego czlowieka takie szkody
Jaka
jak czytam od jakiegoś czasu 112 Lublin to nie trzeba robic wyliczeń statystycznych żeby zauważyć że to właśnie MŁODZI kierowcy powodują przez swoją brawurę i przekonaniu że są swietnymi kierowcami najwięcej wypadków i zdecydowanie groźniejszych w skutkach
czajson
Zapomniałeś dodać, żeby nie było stronniczo – ludzie w wieku ok 50 lat jeżdżący oplami najczęściej siadają po wódzie za kierownicą. Jak już chcesz rzucać statystykami 😉
jar
Przy niewielkiej wadzie wzroku która się nie pogłębia badania się przechodzi co 5 lat,staruszkowie mają prawa jazdy dożywotnio, żadnych badań
Chore Państwo
A co to ma do rzeczy, czy kierowca będący w środkowym aucie z danego pasa, co w auta uderzył, był trzeźwy czy nie ? Jak by się okazało ze nie był, to jego wina by była ? Co za chory kraj, żeby wszystkich zaraz sprawdzać. Nie to ze bronie pijanych, bron Boże, no ale. Przykładowo owy kierowca ze środka byłby pijany, to dziadek byłby bez winy, bo on i reszta była trzeźwa i wina by była jednego nietrzeźwego, który już stal na światłach tak ?
czajson
Za spowodowanie kolizji lub wypadku i tak odpowiedziałby dziadek. Ten w środku odpowiadałby za kierowanie w stanie nietrzeźwości. Każda okazja do sprawdzenia trzeźwości jest dobra.
Chore Państwo
Do przesady.
stary
Olo 123 skoro wierz że to wsiok to pewnie twój sąsiad
Wojtek
olo123 musi jakoś odreagować to, że jeździ ciasnym i zatłoczonym autobusem mpk.
Starszy mężczyzna stawiam, że około 80. Ludzie po 60 powinni być kierowani na przymusowe badania psychomotoryczne a nie za fajerę.
Grubo po 80…
A człowieki między 18 a 35 rokiem życia, co pół roku psycholog i psychiatra, i ustawowo alko blokady instalowane powinni mieć, oraz ustawowy zakaz poruszania się pojazdami powyżej o mocy 90 KM
Z tego co widze to Tobie by sie przydaly badania
A ja owazam ze wszyscy bez wyjatku powinni byc kierowani na badania co 5 lat
Zabrać dziadkowi prawo jazdy, dać bilet miesięczny dla wszystkich wyjdzie to na zdrowie.
od 70 roku życia MPK jest darmowe
Wszystkim, którzy nie mieli zaciągniętego hamulca, wlepić mandat za niedostosowanie do warunków na drodze. 😉
Chyba sam nie wiesz o czym piszesz…wiec chyba lepiej dac sobie spokoj z pisaniem komentarzy jak sie nie ma na temat wiedzy jakiejkolwiek..bo wtedy na idiote sie wychodzi
Swoj lepiej zaciagaj
Po raz kolejny potwierdza się sens przyjętych ograniczeń prędkości w mieście. Kierujący popełnił błąd – spowodował kolizję – skończyło się tylko na niegroźnych obrażeniach i uszkodzonych pojazdach. Jakby to się skończyło przy większej prędkości?
Kolizja – załóżmy, że każdemu się może zdarzyć – jest to wykroczenie i przeważnie kończy się na mandacie i podwyżce OC. Za spowodowanie wypadku idzie się siedzieć (to tylko pobłażliwość sądów skutkuje wyrokami w zawieszeniu).
„W pewnym momencie nadjechał rozpędzony ford, który z impetem uderzył w tył opla.” – Na podstawie tego zdania wyciągnąłeś takie wspaniałe wnioski? W zeszłym roku facet wjechał mi na Witosa w kombiaka pełną parą i nawet nie dotknął hamulca. Również nie wiedział dlaczego tak się stało. A ja wiem co się stało. Jak się idzie zapisać na kurs to przychodzi lekarz, zbada pobieżnie wzrok i zezwala na kurs prawa jazdy. Jak się kogoś zabije, albo spowoduje poważny wypadek, to wtedy zabiera się prawko i kieruje do psychologa. Nie tędy droga. Psycholog powinien być na dzień dobry przed kursem. Gwarantuję, że wiele mądrości tutaj komentujących miałaby dzisiaj bilet miesięczny. Wiele osób ma poważne problemy z oceną odległości i prędkości pojazdów. Tego nie da się sprawdzić czytając literki z tablicy i liczby na kolorowych planszach. Potrzeba zmian w kwalifikowaniu adeptów na kierujących a nie zmian w sposobie egzaminowania.
czajson,gdyby kazdy musial przejsc takie badania psychologiczne i psychotechniczne oczywiscie tylko na wojciechowskiej w medycynie pracy to przynajmniej 30% osob by ich nie przeszlo.czy zdajesz sobie sprawe ile panstwo by stracilo?stacje paliw,mechanicy,producenci czesci, handlarze,stacje kontroli pojazdow itd… oczywiscie byloby o wiele mniej wypadkow,potracen pieszych…ale czy rzadzacym na tym zalezy?nie,poniewaz wola wiecej kasy – ktos musi utrzymywac ta coraz wieksza armie urzednikow,finansowac 500 plus itd
Zdaję sobie sprawę, że to o czym piszę nie leży w interesie władzy. Gdyby było inaczej, to już dawno nastąpiłyby zmiany. Lepiej zaostrzać kary, wprowadzać kolejne głupie przepisy, bo z tego są pieniądze. Tłumaczą się tym, że wzorują się na innych krajach Europy. A kto powiedział, że inne kraje robią to dobrze? Kto powiedział, że nie robią tego dla kasy? I w końcu kto powiedział, że realia z innych krajów da się przenieść do środowiska z efektem mentalności Polaka? Codziennie widać na drogach jak się zachowujemy. Nie straszne nam mandaty, punkty, groźba utraty prawa jazdy czy nawet zdrowia i życia. Tacy jesteśmy. Najpierw trzeba zmienić nas Polaków, żeby praktyki stosowane w innych krajach miały sens.
P.S. pazerność władzy widać po zmianach w akcyzie. Tam nie chodzi o bezpieczeństwo czy o to, żeby Polacy jeździli młodymi i małymi samochodami. Chodzi o to, że opłata za recykling jest wg UE nielegalna a co za tym idzie została zniesiona. Kasy z tablic próbnych też już raczej nie ma i jakoś trzeba było sobie odbić straty w budżecie. Jak ktoś śledzi historię to zauważył, że jak UE zakwestionowała wysokość opłaty za kartę pojazdu dla samochodów używanych (500 zł vs 75 zł dla nowych aut), to polski rząd wprowadził opłatę recyklingową. Jak i to w końcu zakwestionowali, to poszli w akcyzę. Jak znam życie to i ta forma blokowania przepływu towarów wkrótce upadnie. Kwestia czasu.
mylisz sie i to bardzo.najpierw trzeba wybrac wladze ktora bedzie sluzyla Polakom a nie korporacjom z eurokolchozu i usa.wladzy ktora uprosci przepisy ,zwolni polowe urzednikow.,wladzy ktora wylaczy te wszystkie kanaly tv i radiowe sluzace do otumanienia spoleczenstwa ,ktora nie bedzie truc noworodkow szczepionkami ,wszystkich obywateli niezdrowa toksyczna zywnoscia i napojami ktore przeczyniaja sie do nowotworu…ech jest tyle zla w tym kraju ze nie chce mi sie wiecej pisac.moze na koniec..pomysl ile kasy trafia do niemiec jak Polak kupuje vw czy renault za 100tys.i ile z tej kasy trafia na imigrantow.a ci imigranci sluza w jednym celu aby tak zastraszyli niemcow i francuzow zeby wiekszosc obywateli tych krajow dobrowolnie chciala wprowadzenia chipow RFID.wtedy beda pod absolutna kontrola systemu.chipy juz sa tylko kwestia czasu kiedy to bedzie wprowadzone.final New World Order jest juz bardzo blisko..a pomyslec ze ok 100najbogatszych wariatow rzadzi prawie calym swiatem,Rosji , Chin,Korei Pln jeszcze nie opanowali.ale niedawno wciagneli Ukraine.wiele z neta mozna sie dowiedziec tylko trzeba odroznic klamstwo od prawdy.wiekszosc Polakow nawet nie wie ze przed mieszkiem 1 mielismy wielu kroli..tak samo wiekszosc nie wie co tak naprawde dzieje sie na swiecie,kto rzadzi swiatem ..im sie tylko wydaje ze wiedza bo uslyszeli w tv..a to g.. prawda w wielu tematach.
Wada wzroku nie dyskwalifikuje z prowadzenia pojazdu. O ile można ją jeszcze skorygować. Sam jestem krótkowidzem jedno oko -3 drugie ponad -20. Mam prawo jazdy 2 lata i przejechane 55 tyś i oczywiście zero jakichkolwiek zdarzeń drogowych na koncie. Trochę mam problemów z oceną odległości co przy parkowaniu trochę utrudnia życie. Ale mimo wszystko wiem kiedy zacząć hamować żeby zatrzymać się bezpiecznie. To co było przyczyną wypadku (moim zdaniem)to dekoncentracja która w tym wieku zdarza się już nagminnie.
no np mój wujek 78 lat też jeździ sobie, a w rozmowie nie da sobie nic wytłumaczyć chociaż już ma problemy z logicznym myśleniem
I znowu te niemieckie samochody….
śliczne Mondeo kupił za odprawe emerytalną i jak ostatni raz tędy jechał to świateł nie było a jeździ rzadko co widać po stanie auta
Od kiedy jelopie toyota est niemieckia ?
Nie wie jak to sie stalo ?! Ja wiem chociaz mnie tam nie bylo. Chodzi o to ze [] powinien jezdzic juz autobusem a nie samochodem. Przez jednego czlowieka takie szkody
jak czytam od jakiegoś czasu 112 Lublin to nie trzeba robic wyliczeń statystycznych żeby zauważyć że to właśnie MŁODZI kierowcy powodują przez swoją brawurę i przekonaniu że są swietnymi kierowcami najwięcej wypadków i zdecydowanie groźniejszych w skutkach
Zapomniałeś dodać, żeby nie było stronniczo – ludzie w wieku ok 50 lat jeżdżący oplami najczęściej siadają po wódzie za kierownicą. Jak już chcesz rzucać statystykami 😉
Przy niewielkiej wadzie wzroku która się nie pogłębia badania się przechodzi co 5 lat,staruszkowie mają prawa jazdy dożywotnio, żadnych badań
A co to ma do rzeczy, czy kierowca będący w środkowym aucie z danego pasa, co w auta uderzył, był trzeźwy czy nie ? Jak by się okazało ze nie był, to jego wina by była ? Co za chory kraj, żeby wszystkich zaraz sprawdzać. Nie to ze bronie pijanych, bron Boże, no ale. Przykładowo owy kierowca ze środka byłby pijany, to dziadek byłby bez winy, bo on i reszta była trzeźwa i wina by była jednego nietrzeźwego, który już stal na światłach tak ?
Za spowodowanie kolizji lub wypadku i tak odpowiedziałby dziadek. Ten w środku odpowiadałby za kierowanie w stanie nietrzeźwości. Każda okazja do sprawdzenia trzeźwości jest dobra.
Do przesady.
Olo 123 skoro wierz że to wsiok to pewnie twój sąsiad
olo123 musi jakoś odreagować to, że jeździ ciasnym i zatłoczonym autobusem mpk.