Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Akcja służb w Lublinie, posypały się mandaty. Masowe kontrole pojazdów z logo taxi (zdjęcia)

Szczegółowe kontrole kierowców zajmujących się przewozem osób, a także ich pojazdów, odbyły się wczoraj na terenie Lublina. Funkcjonariusze zapewniają, że to nie koniec tego typu działań.

W piątek na terenie całego miasta przeprowadzona została akcja, w trakcie której kontrolowano pojazdy z logo taxi. Chodzi o kierowców wykonujących przewóz osób. W działaniach brali udział inspektorzy transportu drogowego i policjanci, a także pracownicy urzędu miar i urzędu skarbowego.

Funkcjonariusze kontrolowali trzeźwość kierowców, a także czy posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania tego zawodu. Chodzi m.in. o licencję na przewóz osób i badania. Sprawdzano również same pojazdy: ich stan techniczny i oznakowanie. Patrole oprócz działań stacjonarnych poruszały się także po mieście reagując na łamanie przez kierowców przepisów ruchu drogowego.

Jak ustaliliśmy, posypało się sporo mandatów. Inspektorzy wszczęli też szereg czynności wyjaśniających. Dokładne wyniki działań będą znane za kilka dni.

(fot. lublin112)

49 komentarzy

  1. ten z drugiego zdjęcia nosi więzienną bransoletkę, czy sprawdzali mu obwód łydki z danymi z dowodu?

  2. To oni mają jakieś licencje na przewóz osób ? Chyba sami sobie drukują te licencje .Przeciez większość z nich nawet nie potrafi jeździć bo co i róż dzwon za dzwonem .

  3. I super, taka akcja mam nadzieję że wpłynie na bezpieczeństwo na naszych ulicach. Dziękuję za taką akcję.

  4. Jak miło 🙂

  5. A czy prawidłowe jest zjechanie na chodnik pod Ratuszem w celu kontroli danego pojazdu? bo chyba kontrolujący popełnili niewielki błąd dla potrzeb poprawy bezpieczeństwa aplikacji taxi, A czemu było brak PIP, bo u nich stawki poniżej najniższej krajowej. Ogłoszenia dla tej pracy to 9,50 netto, więc poniżej najniższej krajowej.

  6. Korzystam ale staram się unikać kierowców ze wschodu i Afryki. Polacy zwłaszcza w nowszych autach hyrydowych jeżdżą bezpiecznie w 95%. Akcja mam natomiast wrażenie, że z „inspiracji” emerytowanych funkcjonariuszy aktualnie dorabiających na „sałacie” 🙂

  7. Bolt to nie taxi

    • Bob - kierowca Bolt'a

      No właśnie tu się mylisz. Bolt -0 to normalna taka sama taksówka, jak ta z taksometrem. Posiada te same licencje przewozu osób, wydane przez te same organy, każda posiada swój numer boczny – jak każda taksówka. Po prostu świat się zmienił (zawsze muszę to tłumaczyć swoim pasażerom, bo sam jeżdżę w Bolcie), i nie trzeba już wozić taksometrów i gruch z CB, żeby połączyć się „z bazą”. Skoro całe życie przeniosło się do smartfonów – ten obszar również. A dla Was – pasażerów – to akurat bardzo dobra rzecz, ponieważ w RADIO TAXI (i tylko tym się różni dzisiaj Uber, Bolt, FreeNow od RADIO, że nie masz połączenia radiowego a cyfrowe z urządzenia mobilnego, poza tym to dokładnie taka sama taksówka).
      Tu jestem za i bardzo za – że przeprowadzają kontrole – wiele razy zaznaczałem u własnego partnera, że mają zbyt niskie wymogi do zatrudniania kierowców. Wszak przewozimy ludzi, a nie ziemniaki. Nie powinni zatrudniać obcokrajowców będących u nas mniej niż 5 lat, nie powinni zatrudniać osób poniżej 25 roku życia, powinny być zasady takie jak w przypadku przewozu osób na większą skalę, czyli na kategorię D lub D+E. Ja swojego czasu zrobiłem sobie licencję na przewóz osób (do 9 os.), mam PR ponad 20 lat i spore doświadczenie, chciałbym jedynie zrozumieć dlaczego sałaciarze nie są kontrolowani. To oni jeżdżą starymi, zdezelowanymi autami z przebiegami po milion km, oszukując wiecznie pasażerów na taksometrze (dlatego zawsze będą bronić takso, bo nawet nie wiecie kiedy wam przestawiają stawkę lub strefę podczas jazdy).
      Dla wyjaśnienia mało wiedzącym – aplikacje mają rozliczenie wewnątrzaplikacyjne, wystawiają e-paragony jak i faktury, wszystko jest księgowane i zgodne z prawem również podczas płatności gotówkowej. A in plus jest przede wszystkim to, że pasażer wie przed przyjazdem kierowcy, ile zapłaci za kurs, choćby kierowca wiózł go przez stolicę, nie zapłaci ani centa więcej.
      Może więc warto pomyśleć logicznie – skoro wszystko jest zcyfryzowane, skoro wszystko zawiera się w jednym urządzeniu komórkowym – dlaczego bilet na autobus, MPK, PKP czy innego przewoźnika drogowego kupujesz smartfonem i często korzystasz z aplikacji – a w taksówce nie możesz bo to jużwtedy nie jest TAXI..?
      Analogię widzę taką – FLIXBUS to nie jest prawdziwy przewóz osób, bo nie ma napisane PKS…

  8. Na peowiakow na poboczu siedzieli w normalnej lubelskiej ” taxi ” – żolta plakietka ” 2j panowie bardzo czarnolicy i 1 jako kierowca a drugi obok. Ciekawe jak oni dogadują się ze straszymi osobami..

  9. Super akcja, ale niech zwracają też uwagę na korporacyjnyh taksówkarzy, ostatnio w jednej z największych lubelskich korporacji pojawili się pracownicy firmy 'Eteris’

Z kraju