Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Z Zamościa do Rzeszowa znów pojadą pociągi. Jednak dopiero za dwa lata

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapewnia przywrócenie połączenia kolejowego pomiędzy Zamościem a Rzeszowem. Choć było ono popularne wśród pasażerów zostało zlikwidowane.

Na początku marca, po korekcie rozkładu jazdy, popularny wśród pasażerów pociąg TLK Hetman relacji Poznań -Wrocław – Opole -Gliwice – Kraków –Tarnobrzeg – Stalowa Wola – Zwierzyniec – Zamość został skrócony i nie dojeżdża już do Zamościa. Kończy on kurs w Rzeszowie, skąd podróżni jadący do Zamościa są zabierani w dalsza trasę podstawionym przez PKP busem. Identyczna sytuacja jest w Zamościu, gdy pasażerowie chcą dostać się do Rzeszowa na pociąg do Poznania, to zabierani są zastępczym środkiem transportu. Wprowadzając tą zmianę, PKP Intercity tłumaczyło małą ilością pasażerów na tym odcinku. Teraz okazuje się, że przyczyna była zupełnie inna.

Utrata przez Zamość jedynego pociągu w tamtym kierunku spowodowała spore oburzenie wśród mieszkańców, którzy od samego początku tłumaczyli, ze zmiany są absurdalne a połączenie to było popularne wśród pasażerów i na pewno wagony nie świeciły pustkami. W imieniu mieszkańców zareagowały także władze Zamościa wysyłając do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju apel o przywrócenie Hetmana na swoją dotychczasową trasę. Jak się okazało, to nie mała ilość pasażerów zadecydowała o likwidacji połączenia.

Jak wyjaśnił Zbigniew Klepacki, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju – Obecnie istnieją trudności w realizacji połączenia kolejowego pomiędzy tymi miastami, ze względu na konieczność dzierżawy lokomotywy od innego przewoźnika, gdyż PKP Intercity nie posiada sprawnych lokomotyw. Dodatkowo dzierżawiony tabor charakteryzuje się wysoka awaryjnością oraz dużym stopniem zużycia, a także generuje znaczne koszty w wysokości 4,3 mln złotych rocznie- tłumaczył w piśmie do zamojskiej Rady Miasta Klepacki. Jednocześnie dodał, że połączenie to wróci do rozkładu, jednak nie wcześniej niż w grudniu 2015 roku.

-PKP Intercity realizuje projekt zakupu 10 lokomotyw spalinowych, przeznaczonych do obsługi niezelektryfikowanych odcinków linii kolejowych, w tym odcinka Zamość – Rzeszów. Zgodnie z harmonogramem inwestycji nowy tabor będzie mógł obsługiwać połączenie do i z Zamościa od rozkładu jazdy pociągów 2015/16, który obowiązywał będzie od 13 grudnia 2015 roku –dodaje Klepacki. Tymczasem przez cały ten okres ma być utrzymana komunikacja autobusowa, która zapewni wszystkim podróżnym sprawne dotarcie na pociąg do Poznania.

(fot. lublin112)
2014-03-27 21:58:23

Jeden komentarz

  1. A busy są Intercity czy też podnajęte??? I co z Tarnobrzegiem, Stalową Wolą są też omijane skoro pociąg jeździ do Rzeszowa?

Z kraju