Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Zamiast 3,5 tony, ważył ponad 7 ton. Pojazd rozładowano, kierowca dostał mandat

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie po raz kolejny ujawnili podczas kontroli przeładowany pojazd. Samochód przewożący artykuły elektryczne zamiast 3,5 tony ważył ponad 7 ton.

W miniony czwartek inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali na drodze powiatowej w Kalinówce samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg. W pojeździe przewożone były artykuły elektryczne.

Ładowność pojazdu wynikająca z okazanego dowodu rejestracyjnego wynosiła 600 kg. Pojazd zważono i okazało się, że jego rzeczywista masa wynosi 7100 kg.

Inspektorzy nakazali przeładowanie towaru na inny pojazd, a kierowcę ukarali mandatem w wysokości 500 zł.

Dopiero po trzecim częściowym rozładunku na podobne pojazdy doprowadzono do sytuacji, że kontrolowany pojazd ważył dopuszczalne 3500 kg.

IMG_20180514_095524

2018-05-24 18:48:12
(fot. WITD)

18 komentarzy

  1. ujawnili podczas kontroli przeważony pojazd. …….Pojazd nie był przeważony.On był przeciążony lub przeładowany

  2. Nosacze transportu…

  3. Koła bliźniak i zarejestrowany na B?

    • pazerna przedsiębiorczość

      Po to aby w firmie każdy kto ma prawo jazdy B mógł nim jechać. VIATOLA nie trzeba płacić. Mniejsze pozostałe opłaty. Same zalety dla cwanych przedsiębiorców.

      • załóż firmę, zapłać podatki, zapłać zusy swoje i pracowników, opłaty pozostałe i wtedy możesz się mądrzyć

        • Pieprzysz głupoty i tyle! Jakoś część przedsiębiorców potrafi uczciwie zarabiać, tylko zawsze trafi się jakiś janusz, który twierdzi że przechytrzy innych. Przez takich idiotów ci uczciwsi mają o wiele trudniej…

    • nośność spokojnie do 5-6T ale takie mamy prawo i przepisy drogowe

      • skoro ma w papierach 600 kg ładowności to co masz do przepisów. Niech zarejestrują jako ciężarówkę i po sprawie

        • A czemu ITD nie zatrzyma Seicento z kratką?? Zarejestrowany jako samochód ciężarowy a za kierownicą matoł ma kat B. W takiego cieniasa można napchać i 20 ton byleby amorki wytrzymały i śmiało można jechać bo przepisy pozwalają. Dla mnie to totalna głupota. Już dawno kat B powinna być dopuszczona do kierowania pojazdem do 7 t czyli zamiast tego głupiego C1.

          • Przeznaczenie samochodu,a ładowność,czy raczej dopuszczalna masa całkowita,to dwie różne sprawy.Choć mnie też irytuje jak widzę kratkę w osobówkach.A jak w „cieniasa” napchasz te 20 ton,to się pochwal,chętnie zobaczę.

  4. Tutaj nie powinni się brać za kierowców tylko za firmy które przeładowują te busy !!!!! Ten kraj jest pop…ony

    • A co, kierowca to niby nie wiedział? Jak zabije kogoś na drodze bo hamulce nie wytrzymały czy rama pękła to też pretensje do przedsiębiorcy? W ogień też byś skoczył gdyby ci kazał?

      • Nie chcą i zdają sobie z tego sprawę tylko pieniądz sam się nie zarobi, a raczej nikomu nie uśmiecha się szukać nowej pracy. Miałem styczność z takimi sytuacjami oraz kierowcami. Taka praca

  5. Proponuje sprawdzać busy schen….ra szczególnie te z rejestracjami LB……. codziennie tak latają przeładowane bo kasa najważniejsza.

    • Po co licencja?

      Shenker nagel raben a mistrzami to chyba są fresh z raben wszystko przeladowane ale itd nie widzi…

  6. Powinien dostać 50000 z automatu. Przecież 500zl to on ma w koszty wliczone i może co 2 dni płacić.

  7. dokądtegobedzie?

    Kary za przeładowanie busów niech będą takie same jak dotyczą samochody ciężarowe i ITD niech zacznie ważyć każdego busa. Zobaczymy czy wtedy będą tacy cwani. Te przeładowane busy to zagrożenie na drogach dla innych użytkowników, a po drugie to czy taki bus nie nieszczy dróg ? Nie oni latają ? tylko tiry psuja drogi. Ktoś w końcu powinien zająć sie tą „konkurencja”

Z kraju