Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zakończyła się przebudowa drogi dla rowerów przy CH IKEA

Dobiegły końca prace związane z przebudową drogi dla rowerów w rejonie al. Spółdzielczości Pracy. Dwa nowe odcinki będą dostępne od momentu otwarcia centrum handlowego.

Zakończyły się już prace budowlane związane z przebudową drogi dla rowerów wzdłuż al. Spółdzielczości Pracy na wysokości CH IKEA. Dwa nowe odcinki rowerowe prowadzące do obiektów są bliskie ukończenia i będą dostępne od chwili otwarcia centrum handlowego.

Łącznie prace obejmowały przebudowę ok. 600 m odcinka al. Spółdzielczości Pracy, gdzie na ok. 500 m asfalt na drodze dla rowerów zastąpił starą kostkę brukową.

Nowy przejazd rowerowy przez al. Spółdzielczości Pracy przy skrzyżowaniu z ul. Nasutowską pozwoli również na łatwy dostęp do jezdni serwisowej po stronie wschodniej, gdzie dotychczas rowerzyści musieli przeprowadzać rowery po przejściu dla pieszych.

Całość prac drogowych na tym odcinku jest finansowana przez CH IKEA.

2017-07-09 12:15:25
(fot. UM Lublin)

9 komentarzy

  1. taka mała uwaga

    Na zdjęciach widać europejskie standardy.
    Nadal słynne „przyciski” aby poprosić o „zielone”.
    Najfajniej gdy trzeba zejść z roweru, przejść w poprzek przejścia dla pieszych, nacisnąć przycisk, wrócić do miejsca przeznaczonego dla rowerów i… czekać na „zielone”.
    Podobnie zrobiono na nowym odcinku Muzycznej.
    Brawo Aleksandrze W.
    Jakby nie było to „Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej Miasta Lublin” obowiązują przecież od czerwca 2010 roku.
    Ważne, że jest pensyjka z Ratusza.
    Brawo „organizacje” rowerowe.
    Najważniejsze aby „tematyczne Masy Krytyczne” miały frekwencje.
    Po co komuś jakieś ułatwienia o edukacji związanej z przestrzeganiem przepisów o ruchu drogowym nie wspomnę…………………

    • gadasz jak potluczony przeciez jak byk widac czujki skierowane na trase dla rowerów

      • Wytłumacz mi geniuszu po co to wszystko?
        Jeśli samochody jadące na wprost mają zielone (skręcające stoją na czerwonym), to czy automatycznie tego zielonego nie mogą mieć piesi i rowerzyści?
        Tylko zabawa w kosztowne rozwiązania, które nie zawsze działają.
        I stoisz wtedy na przejściu/przejeździe (jak potłuczony) nie mogąc doczekać się zielonego.

    • Po przebudowie droga rowerowa jest gorsza niż przed przebudową. Dramatycznie złe rozwiązanie pojawiło się przy salonie Mercedes. Zlikwidowano w tym miejscu ścieżkę rowerową zastępując ją ciągiem pieszo-jezdnym by zmieścić tam zatokę przystankową. Po wstawieniu latarni i znaku jest ch..nie wąsko. Nie wiem kto to uzgadniał!! Wystarczyło zrobić tą zatokę dalej i pozostawić miejsce na ścieżkę i chodnik. W pobliżu Ch Olimp znalazło się miejsce na przystanek, kiosk i jeszcze ścieżka się mieści. Tutaj mieli to w gdzieś . .BTW, przystanek jest bez wiaty, zobaczymy jak długo tak będzie bo w końcu ktoś z pasażerów MPK się wkurzy i przypomni o standardach. Wtedy nawet pieszym będzie trudno przejść.

      • E tam czepiasz się. Teraz z 4 będą wysiadać i prosto do Lenartowicza. Poproszę dwa merce, następny powie – poproszę dwa merce i jednego jeepa.

      • odechciewa sie jezdzić rowerem , te skrzyzowania z pryciskami dla rowerzystów to koszmar jak ktos chce przejechać kilka kilometrów po mieście

    • Molibdenowy Mateusz

      Ale przynajmniej teraz coraz rzadziej wpadają w samochody, a częściej rowerem w rower, lub rowerem w sarnę.

    • Z tego co słyszałem to nikt nie widział projektów przed wykonaniem oraz można sprawdzić zgłoszenia żeby zmienić CPR jak tylko powstał.
      Że ZDiM ma rowerzystów w poważaniu to wszyscy wiedzą. Nie wiem czemu obracasz winą organizacje rowerowe a nie ludzi odpowiedzialnych z ZDiM?

      „edukacji związanej z przestrzeganiem przepisów o ruchu drogowym nie wspomnę” z tego co wiem edukacja w Lublinie jest prowadzona od 2011 roku

  2. Znak C-16/T-22 , taniej i mądrzej

Z kraju