Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zablokowana trasa Lublin – Świdnik. Na węźle renault zderzył się z volvo

Całkowicie zablokowana jest trasa pomiędzy Lublinem a Świdnikiem. Na węźle Felin zderzyły się dwa auta. Wprowadzono objazd.

Do zdarzenia doszło w niedzielę około godziny 18:30 na al. Jana Pawła II w Świdniku. Na węźle Felin zderzyły się dwa samochody osobowe: renault i volvo. Na miejscu interweniowały służby ratunkowe z Lublina i Świdnika: straż pożarna, zespoły ratownictwa medycznego oraz policja.

Jak wstępnie ustalono, kierowca renaulta wjeżdżał z obwodnicy na al. Jana Pawła II. Wymusił jednak pierwszeństwo przejazdu na jadącym w kierunku Świdnika volvo. Doszło do zderzenia obu pojazdów.

W zdarzeniu poszkodowane zostały cztery osoby podróżujące pojazdami: dwoje dorosłych i dwoje dzieci w tym niemowlę. Zostali oni przetransportowani do szpitali. Na miejscu pracują policjanci, którzy ustalają szczegółowe okoliczności zdarzenia.

Trasa z Lublina do Świdnika jest całkowicie zablokowana. Wyznaczono objazd drogą S12/17 przez Kazimierzówkę do Krępca do węzła Świdnik. Przejazd w kierunku Lublina odbywa się bez utrudnień. Miejsce zabezpieczają pracownicy służby drogowej.

(fot. lublin112, nadesłane – Paweł, Krzysztof, Katarzyna&Rafał)
2017-10-15 19:52:22

40 komentarzy

  1. Ciekawe z jaką prędkością jechało Volvo, mam wrażenie że większość kierowców nie przestrzega tam ograniczenia do 50 km/h.

    • Jechal tyle ile trzeba.Ma za swoje.

    • Kolejny dowód, że sygnalizacja świetlna jest tam potrzebna. Szkoda, że przez Kubiców cierpią również „normalni kierowcy”.

    • Raczej czy kierowca reno widział znak STOP.

      • Podejrzewam, że kierujący Renault nie zauważył znaku STOP, a ten drugi znaku (50).
        I gdyby miał to rozstrzygać, to mam problem z ustaleniem sprawcy.

        Zbliżając się do skrzyżowania należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się czy ustąpi się temu, który ma pierwszeństwo – to oczywiste.
        Ale ten z pierwszeństwem (jadąc w tym miejscu z prędkością co najwyżej 50km/h) widząc, że podporządkowany wjechał powinien wyhamować i uniknąć zderzenia jeżeli poruszał się odpowiednią prędkością.
        Rozstrzygające może być miejsce uderzenia, jeżeli wjechał w tył to wina tego z pierwszeństwem.
        Jeżeli wjechał w bok podporządkowanego, to wina podporządkowanego.

        • Co ma miejsce uderzenia do ustalenia sprawcy? Hipotetycznie kierowca z podporządkowanej może wjechać na skrzyżowanie bez zwalniania i jeśli dostanie w tył to sprawcą jest kierowca na pierwszeństwie? Masz prawo jazdy? To kierowca na drodze podporządkowanej ma ocenić czy może bezpiecznie wyjechać. Tam jest prosty odcinek drogi. Jak kierowca Renault nie chciał stać sekundy dłużej aby ocenić prędkość Volvo to ma teraz nauczkę na przyszłość.

          • Prawo jazdy może mieć każdy – kierowcami zawodowymi ciężarówek, czy busów są przeważnie osoby bez wykształcenia (albo te, które skończyły studia nikomu poza „wykładaczami” nie potrzebne), więc posiadanie PJ nie jest żadnym wyznacznikiem.
            I to nie ludzie posiadający PJ oceniają przebieg i przyczynę wypadku – lecz sąd, przy pomocy biegłych.
            To, że znaki „dają” pierwszeństwo temu z pierwszeństwem, nie zwalnia go z przestrzegania innych przepisów i ich złamanie może być przyczyną wypadku, a nie to, że „podporządkowany” poruszajac się prawidłowo znalazł się na „trasie rajdu”.

          • ’Hipotetycznie kierowca z podporządkowanej może wjechać na skrzyżowanie bez zwalniania i jeśli dostanie w tył to sprawcą jest kierowca na pierwszeństwie?” – dlatego napisałem, że miałbym problem z rozstrzygnięciem, ale staram się bronić normalnych kierowców przed „rajdowcami”.

          • „Tam jest prosty odcinek drogi.” – prosty w rzucie. Nie ma łuku poziomego, co nie znaczy, że nie może być pionowego – i to on jest przyczyną ograniczonej widoczności i tego, że ograniczono tam prędkość dopuszczalną.

    • Bo te ograniczenia są ewidentnie bez sensu. Jak jest równy asfalt i pasy: 2×2 to trzeba jechać co najmniej 120km/h, bo wolniej, to zawalidrowstwo i stwarzanie zagrożenia.
      A, że tam są skrzyżowania i przejścia dla pieszych to…nieważne.

  2. Ciekawe z jakiego powodu, jest tam znak (50) skoro można (jak widać) jechać nawet 150km/h?

  3. Lublin112. Tymi reklamami już się można porzygac. Nawet jak nie odtwarza filmiku i przewijam do komentarzy to ona mimo wszystko się włącza. Czas chyba zakończyć odwiedzanie. Mam nadzieję, że pojdziecie po rozum do głowy jak stracicie czytelników.

  4. 22:30 droga dalej zablokowana, BRAWO Policja.

    • Tylko jeżeli Ślepa Krowa najedzie na szkiełko, to będzie wina Policji, że najechał na szkiełko i uszkodził ogumienie.

    • Bo nie wiadomo jak zakwalifikować zdarzenie czy wypadek czy kolizja

      • Bzdura. To się okaże dopiero znając obrażenia ofiar, czyli być może po dokładniejszych badaniach. Jeżeli jest podejrzenie, że jednak będzie to wypadek to trzeba wszystko pomierzyć, sfotografować itp.
        A w każdym przypadku również posprzątać drogę ze szkła, wraków pojazdów, innych części, olejów, paliwa itd.

      • To niby mają czekać na wieści ze szpitala, przecież badanie nie trwa 3 godzin tylko dłużej, jaki to ma sens? Żenada.

  5. VOLVO PANCERNIAKI NIC IM NIE BEDZIE KOGO W TYM KRAJU STAC NA UTRZYMANIE TYCH WOZOW..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Ludzi ktorzy pracują zamiast siedzieć przed kompem i pisać bzdurne komentarze.

      • Apoloniusz Pierdółko, brat Kleofasa, też Pierdółki, a mąż starej Pierdółkowej

        Piotrze – ja tak dla porządku…
        Żeby teraz móc siedzieć w fotelu przed kompem, popierdywać i wkur…wiać Was komentarzami, przez ponad 42 lata zapier…lałem jak mały samochodzik z górki, bez migania się po lewych L4 i rentach za łapówki dla lekarzy niedorzeczników w ZUS’ie.
        I bardzo sobie tę możliwość chwalę.

    • Popatrz baranie ile volwo jeździ na taxi,a zobaczysz że nie trudno go utrzymać

    • Każdego kto pracuje i wcale nie trzeba kokosow zarabiac a tak wogole to bardzo duzo kierowcow nie zatrzymuje sie przy znaku stop niestety ni kilka razy zdarzylo sie ze mnie inny kierowca strabil bo zatrzymalam.sie przy znaku stop

    • Mam volvo s 40 do sprzedania -kup ..a nikt ci nie podskoczy,

  6. ”TEN drugi ” z volvo nie musiał zauważyć znaku 50 ..miał pierszeństwo i ile by nie jechał to tego faktu nic nie zmieni MIAŁ PIERSZEŃSTWO ..a wymuszajacego nic nie tłumaczy …winny i kropka bez względu na to kto ile jechał

  7. Brawo Janek .,…jesteś chyba ostatnim uzytkownikiem ,który nie wie co to adblock …ogarnij się bo wstyd sobie tylko robisz

  8. I rozwiązaniem na ten karygodnie zaprojektowany węzeł drogowy jest sygnalizacja świetlna.
    Zobaczycie na dniach jak zablokuje ona ruch na tym węźle i przejazd na trasie Świdnik-Lublin.
    Tu w pierwszej kolejności powinien odpowiedzieć projektant i ten który taki projekt węzła przyjął do realizacji.
    A w następnej kolejności ktoś kto wpadł na montaż świateł bez zmiany organizacji ruchu.

  9. taxiarze musza mieć samochody typu volvo saab merc itp. bo ludzie w większych maistach słabymi by nie chcieli jezdzic pozatym zarabiają dostają dotacje do działalności taxi i na auta wiec maja , pozatym dużo jezdza i nie mogą mieć jakiss byle jakich bo by się ciagle psuly, a stać nie licznych na utzrymanie tych maszyn

  10. posiadałem volvo 15 lat,a kupiłem 5 latka prze okres 15 lat wydalem na same części ekslatacyjne ponad 50 tysięcy to sobie obliczcie czy tani egzemlarze w utzryamniu za sam komplet amorytzatorow dalem ponad 10 tysięcy zł, mimo wszystko nie zmienie nigdy marki bo na drodze nigdy nie zawiodl

Z kraju