Z kraju: Wjechał seatem przed nadjeżdżający pociąg. Jedna osoba nie żyje (MOMENT WYPADKU)

Częstochowska policja opublikowała nagranie z przejazdu kolejowego w Blachowni. Na filmie widać moment zderzenia pociągu towarowego z pojazdem osobowym. Jedna osoba zmarła po przewiezieniu do szpitala.

Do wypadku doszło 11 maja w Blachowni w powiecie częstochowskim. Śledczy ustalili, że kierujący seatem wjechał na tory, pomimo opuszczonych szlabanów. Po chwili w pojazd uderzył rozpędzony pociąg towarowy.

46-latek jadący seatem i 33-letni pasażer tego auta zostali przewiezieni do szpitala. Niestety starszy z mężczyzn zmarł.

Dokładne okoliczności tego tragicznego wypadku wyjaśniają policjanci w wydziału kryminalnego częstochowskiej komendy, wspólnie z prokuratorem.

2018-05-23 21:44:59
(fot. wideo Policja Częstochowa)

Zobacz również

46 komentarzy

  1. po każdej stronie torów jest aby jeden szlaban na pół szerokości jezdni??? Beznadziejnie, naprawdę można się pomylić i źle ocenić sytuację, a skutki niestety tragiczne….:(

    • Beznadziejne to jest zachowanie tego pseudo kierowcy. Szlaban opuszczony to pod prąd, pewnie też tak pokonywał zakręty na czołówkę.

    • To są półzapory kmiocie.
      O zbliżaniu się do przejazdu wyposażonego w takie półzapory informują odpowiednie znaki ostrzegawcze.
      Nawet jak przejazd kolejowy nie jest wyposażony w takie udogodnienia, to zas_ranym obowiązkiem kierującego zbliżającego się do takiego przejazdu jest zachowanie SZCZEGÓLNEJ ostrożności i upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy.
      To nie było Pendolino, którego rzeczywiście można nie zauważyć, to był towarowy skład poruszający się z prędkością ślimaka po Prozac-u.

      • Dlaczego Redakcja publikuje komentarze naruszające regulamin? Chodzi mi o słowo „kmiocie”. O fakcie, że umieszczone pod artykułem o śmiertelnym wypadku nie wspomnę, bo to tylko świadczy o poziomie autora komentarza…

        • 1. Autor komentarza, którego tak barwnie określiłem, sugeruje nieodpowiednie zabezpieczenie przejazdu kolejowego, choć jest on zabezpieczony prawidłowo (choć jak to mawiają ‚człowiekowi wystarczy znak, bydlęciu trzeba stawiać płot’ ). Zwalanie winy za śmiertelny wypadek na projektantów prawidłowego oznaczenia jest w tym wypadku tłumaczeniem najmniej godnym z możliwych.
          2. Nawet jak wprowadzą filtry na każde znane tobie określenie obraźliwe, to ja znam takich więcej niż jakikolwiek automat do cenzurowania wypowiedzi 🤣

          • Kuba zluzuj poślady. Przepisy nie uratowały przed śmiercią, a drugi szlaban by to zrobił. Oznacza to, że zastosowane w tym miejscu rozwiązanie było nieskuteczne. I nie trzeba wiele wyobraźni aby na to wpaść. Tylko intelektualna ameba wierzy, że zapisem na papierze można wszystko rozwiązać. Taki sposób myślenia jest wygodny dla leniwych urzędników.

        • „kmiot obraźl. «człowiek nieobyty, niewykształcony, zwykle pochodzący ze wsi»”. Nie jest to określenie wulgarne więc nie wiem o co się prujesz. A co do wypadku…. selekcja naturalna, głupek głupkiem pozostanie do końca

    • Zapory sa na pol szerokosci jezdni by nikogo nie zamknac na przejezdzie. A na bezmyslnosc nie ma lekarstwa. Nawet jesli sa szlabany na cala szerokosc jezdni to niektorzy kierowcy probuja je wyminac i zjezdzaja z jezdni na pole.

    • Trasa zwłaszcza jak się jedzie z kierunku ktorego jedzie pociag. HecgaJ równolegle do niego drogą, musiał go widzieć.

    • Audi dla wieśniaków BMW dla pedałów

      skutki to są tragiczne jak jedziesz koło pociągu ale postanawiasz się zmieścić przed nim.
      Kolejny z tych co przecież zdąży

  2. Oszczędność na kawałku rury (szlabanie)?

    • Jan nierzetelny

      Po to stosuje się półrogatki aby inni mądrzy ludzie mogli zjechać z przejazdu na który się pchają podczas opuszczania rogatek.

    • A kto mu kazał jechać pod prąd? Gdyby podjechał do przejazdu jak trzeba, to zobaczyłby szlaban. Widocznie on nie chciał go widzieć. Na tym przejeździe widać również sygnalizator. No ale cóż. Teraz trzeba szukać winnych wszędzie tylko nie w kierowcy…

  3. typowy brak mozgu

  4. jaka oszczedność przecież są znaki, nawet jak są szlabany to jest to naturalne że trzeba się przejrzeć przed wjazdem na przejazd kolejowy takie są przepisy wysłać Was do szkoły trzeba? zrobił to na własne życznie jazda samochodem to nie jest zabawa………

  5. Ślepy czy co ? nie rozejrzał się nawet

  6. brawo! bezmyślność zwyciężyła!

  7. Odpowiedzialna jest osoba która zaproponowała taki szlaban. Nie powinno przypadkiem dać komuś do myślenia dlaczego doszło do wypadku? Wystarczyłby normalny podwójny szlaban nie dający możliwości kierowcy wjechać na tory, wydaje się niby proste ale po co? Że ktoś straci życie? To co z tego, nie zuważał więc to jego wina…każdy będzie umywał ręce i przerzucał odpowiedzialność na kierowcę….Jak można być tak płytkim umysłowo i iść na skróty i oszczędności??!! Montażyści powinni wziąć za przykład szlabany montowane choćby przed parkingami.

    • Odpowiedzialny jest tylko i wyłącznie kierowca Seata.
      Złamał tyle przepisów kodeksu drogowego, że nawet gdyby przeżył, kwalifikowałby się do odebrania prawa jazdy.

    • Wiesz o tym, że wjazdu na tory zabrania również migajace czerwone światło??? Zapory to dodatkowe zabezpieczenie dla pajaców, którzy ignorują przepisy ruchu drogowego!

    • Cytując Ciebie „jak można być tak płytkim umysłowo i iść na skróty” zamiast jechać swoim pasem. Gdyby nie „ścinał” to jadąc zgodnie z przepisami powinien znaleźć się przed szlabanem a nie na pasie do jazdy w kierunku przeciwnym.

    • Zgodnie z twoim rozumowaniem to na każdym skrzyżowaniu ze światłami powinny być szlabany aby nie mogli na czerwonym świetle przejechać niezorientowani w miejskim ruchu drogowym. W takich sytuacjach też zdarzają się kolizje, wypadki i też ze skutkiem śmiertelnym.

  8. to sie nazywa Selekcja Naturalna

  9. Pewnie zawsze tak jeździł i zawsze się udawało… do teraz.

  10. Straszne 🙁

  11. Aaron Fleischman

    Już był w ogródku, już witał się z gąską. Już wjeżdżał z okrzykiem na ustach: „CMENTARZE SĄ PEŁNE TYCH, CO MIELI PIERWSZEŃSTWO!!!”. Niestety przejazd kolejowy pomylił mu się z przejściem dla pieszych, a pociąg – ze „świętą krową”. Chciał być silniejszy, ale coś nie pykło.

    Straszna tragedia. Najszczersze wyrazy współczucia dla pasażerów pociągu, którzy pewnie przez człekokształtną małpę w niejedno miejsce się spóźnili.

    Podejrzewam, że gdyby szympans kierował tym samochodem, to zachowałby większą ostrożność i wykazałby się większym instynktem samozachowawczym niż ten „kierowca”.

    Dlatego żywię nadzieję, że to jednak musiała być udana próba samobójcza, bo nie wierzę, że CZŁOWIEK może być aż tak głupi.

    • to był skład towarowy (węgiel czy żwir, widać na nagraniu) więc ewentualnie poza maszynistami żaden pasażer koleji nie ucierpiał ale przez ów zdarzenie nie jedenemu się pociąg opóźnił

    • Dlaczego jesteś taki okrutny w swoim komentarzu wobec tej tragedii. Uwierz mi ,każdy może popełnić w pewnych okolicznościach głupi błąd. Często oglądam analizy katastrof lotniczych, gdzie giną setki ludzi w jednej chwili przez głupi błąd pilota, zawodowca przecież, i gdzie drugi pilot też powinien czuwać. Doświadczony, w sile wieku pilot lądując pchnął tylko trzy manetki gazu na pozycję 0 w czterosilnikowym odrzutowcu. Jeden silnik cały czas zachowywał ciąg z podejścia. Pilot hamował, ale skuteczność tego hamowania była mizerna i do końca nie wiedział z jakiego powodu. W efekcie samolot wypadł z pasa rozbijając po drodze stację benzynową. Zginęło wówczas prawie 300 osób.
      Prosty błąd, głupi, mieć pod ręko cztery wajchy blisko siebie, w jednej garści i popchnąć tylko trzy ?
      Toż to szympans lepiej by się spisał 😛

      • Audi dla wieśniaków BMW dla pedałów

        sylwek wytłumacz mi to. jedziesz koło pociągu bo jechał w tym samymi kierunku nie wierze że go nie widział.skład towarowy nie zasuwa jak pedolino. szlabany opuszczone dla jazdy właściwym pasem. typ wyprzedza pociąg widzi zamknięte szlabany i migające światło a wali pod prad żeby zdazyć. to czyja tu jest wina?? no tragedia bo zginął człowiek. ale to taki sam samobójca jak Ci co skaczą z dachu etc. 100% widział ten pociąg po prostu chciał przechytrzyć no ale przechytrzył go pociąg

      • „Uwierz mi ,każdy może popełnić w pewnych okolicznościach głupi błąd”, fakt każdy ale nie BABA za kierownicą, poczytaj tu więcej komentarzy a zrozumiesz, że ten do okrutnych i obraźliwych nie należy ;). Jak jakiś czas temu matka wjechała pod pociąg z dziećmi to dopiero były okrutne komentarze!

    • Aaron ty naprawdę masz jakąś fobię wobec kierowców, to że Sam nie możesz zdać egzaminu nie znaczy że wszyscy kierowcy są źli. No chyba że cię zły dotyk do tej pory boli.

    • Ostry komentarz z wyraźną nutą szyderstwa i trudno nie zgodzić się z nim. Niech różni człekokształtni za kierownicą, którym wydaje się, że są najlepsi na drodze wiedzą co większość prawdziwych kierowców o nich sądzi.

  12. Dobrze, ze tylko ten niby kieroFa zginął tylko…;)

  13. Ale przynajmniej smierc mial lekka. Podejrzewam, ze kierowca w ogole nie zauwazyl tego szlabanu, nie dostrzegl torow i nie zobaczyl tez pociagu. Kazdemu moze sie to zdarzyc. Trzeba miec oczy dookola glowy.

  14. do czasu kiedy nie postawią zapór które będą całkowicie uniemożliwiać wjazd na zamknięty przejazd kolejowy to zawsze się znajdzie podobny kamikaze, jak kilka miesięcy temu u nas na lubelszczyźnie co kobieta wjechała z dwójką dzieci wprost pod pociąg uśmiercając siebie jedno z dzieci, choć w naszym pięknym kraju to niejeden zapier..lacz na takiej zaporze by się zabił

  15. To był pociąg towarowy więc nie było pasażerów 😂

  16. Głupoty żaden szlaban nie zatrzyma .

  17. Takie zachowania to nie wynik jednostkowego błędu tylko przyzwyczajenie do ignorowania przejazdów wyrobione na mniej uczęszczanych torach.Wielu z was zadufanych w swoich możliwościach tak ma.Czy taki posiadacz samochodu skręcający w lewo na przejeździe na Zemborzyckiej nie zrobi tak samo na Centralnej Magistrali Kolejowej?

    • Ja tam zawsze zwalniam, bo już kilka razy widziałem tam ruch kolejowy, większość zaiwania ile fabryka dała.
      P.S. to prywatna bocznica Sipmy jest, tak więc nawet do PKP nie należy.

  18. Ja tu nie widze żadnego błedu kierowcy …tylko świadowme ignorowanie przez niego wszystkich możliwych przepisów ,łącznie z brakiem jakiegokolwiek instynktu samozachowawczego ….i przykro to pisać ale nie jest mi go żal ,bo skoro jezdził w taki sposób ,to pewnie wczesniej czy pózniej zabił by kogoś na drodze

  19. poza tym wszystkim, ten szlaban wygląda jak ZAPORA W WINDOWSIE

  20. Ja to się śmieję z takich niedojd. Pociagu nie widzieć? Wjechać mimo opuszczonego szlabanu? No przecież to kretyn był !!!

  21. A ja nie oglądam przez te cholerne reklamy.

  22. Ja zwrócę uwage na kilka szczegółów. Po pierwsze droga z której zjeżdza samochód jest co prawda dwukierunkowa ale niewiele szersza jak samochód do tego godzina 5:35 nad ranem. Kierujący „zaspany” mógł się pomylić i wjechać. Do tego wszystkiego słabe oznaczenia poziome. Brak oznaczeń pionowych po właściwej stronie drogi. Oszczędność na szlabanie. Jak widać na zdjęciach google szlabanu tam nie było więc skoro go tam postaewili to były tego jakieś przyczyny. Pewnie bywały już tam takie wypadki. Dlatego niezrozumiałym jest postawienie tak słabego zabezpieczenia. Nie rozumiem tutaj głosów typu mógł myśleć, powiniem widzieć, powinien wiedzieć itd. Każdy z nas kto jeździ samochodem miał z pewnością takie sytuacje że gdzieś źle wjechał. Ten człowiek miał pecha i wjechał źle w złym momencie.

  23. Z filmu wyraznie wynika, ze gosc chcial sie zabic. Specjalnie wjechal pod ten pociag.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.79zł 0.16%
    • GBP 4.8643zł -0.12%
    • EUR 4.3314zł 0.17%
    • CHF 3.8171zł 0.59%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Skręcała w prawo, zderzyła się z rowerzystą (wideo)
    Tak budowali Maszt Niepodległości. Zobacz timelapse z prac na rondzie im. Romana Dmowskiego
    Lublin/Zamość. Obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości (wideo)
    Kolizja dwóch aut na ul. Głębokiej. Jednemu kierowcy się śpieszyło, drugi nie zachował ostrożności (wideo)
    Przejeżdżał rowerem po przejściu, potrącił go samochód. Zobacz moment wypadku (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    W Lublinie w dniach 24-25 listopada odbędą się Targi Mieszkań i Nieruchomości
    Wrak Atak Lublin No 15. Impreza odbędzie się na nowym torze
    W dniach 13-15 listopada odbędą się Targi Energetyczne ENERGETICS i Wschodnie Dni Kooperacji (PROGRAM)
    Co robić w weekend w Lublinie? Sprawdź!
    Masz dość piwnej nudy? Odwiedź Lubelskie Targi Piw Rzemieślniczych (23-24 listopada)
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.