Wysiadać czy ryzykować? Chcieli zapłacić za przejazd, nie mieli jak

0140

W kiosku nie było biletów, podobnie jak u kierowcy, a biletomat nie działał. Pasażerowie chcieli zapłacić za przejazd, nigdzie nie mogli kupić biletu.

 

Co ma zrobić pasażer komunikacji miejskiej, kiedy chce zapłacić za przejazd, lecz nigdzie nie może zakupić biletu?

Sytuacja taka spotkała naszą czytelniczkę. We wtorek rano, na przystanku obok szpitala przy al. Kraśnickiej wsiadała do trolejbusu linii nr 151. Jeszcze zanim pojazd przyjechał, udała się do znajdującego się w pobliżu kiosku.

– W kiosku nie było żadnych biletów, pani za ladą poinformowała, że oczekuje na nową dostawę – wyjaśnia pani Monika. Stwierdziła więc, że bilet kupi w trolejbusie.

– Wraz z innymi pasażerami ustawiliśmy się w kolejce do biletomatu. Łącznie ze mną jakieś 3-4 osoby. Przy pierwszej osobie okazało się, że urządzenie nie działa. Poszliśmy więc do kierowcy. Pani poinformowała mnie z uśmiechem, że u niej też nie kupimy biletów, bo ich nie ma. Zapytałam, co zrobić gdyż w kiosku biletów nie było, a biletomat nie działa. Pani oznajmiła, że albo wysiadać albo ryzykować – dadaje pani Monika.

Na szczęście zaskoczeni pasażerowie nie musieli wybierać z tych propozycji, gdyż pomoc zaoferowały inne podróżujące trolejbusem osoby. Mianowicie niektórzy posiadali zapas biletów i postanowili je odsprzedać. – Coś tu jest chyba nie tak, bowiem z komentarzy w trolejbusie wynikało, że w innych liniach też miały miejsce podobne zdarzenia – dodaje nasza czytelniczka.

Jak wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, był to incydentalny przypadek. Jeżeli pasażer chciał kupić bilet, a nie mógł tego zrobić, a zakończyłby się to kontrolą biletów to po dogłębnej weryfikacji opłata dodatkowa nie zostałaby nałożona. W toku postępowania należałoby potwierdzić, że pasażer nie miał możliwości zakupu biletu pomimo, że chciał to zrobić.

– W Lublinie sieć sprzedaży biletów jest jedną z najbardziej rozwiniętych w Polsce. Do dyspozycji pasażerów jest szereg możliwości ułatwiających zakup biletu: sklep internetowy, blisko 200 tradycyjnych punktów sprzedaży biletów zlokalizowanych na terenie całego miasta, 35 biletomatów stacjonarnych, aplikacje na telefon komórkowy, biletomaty mobilne oraz sprzedaż uzupełniająca u kierowcy – dodaje Monika Fisz.

2017-04-19 14:13:24
(fot. lublin112.pl)