Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Wyłoniono wykonawcę kolejnego odcinka ekspresówki Lublin – Warszawa

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła kolejny przetarg na budowę drogi ekspresowej S17. Chodzi o odcinek od Kurowa do miejscowości Skrudki.

Najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę trasy S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód złożyła firmy Mota Engil Central Europe. Dzisiaj ogłoszono wyniki przetargu na ten 13,2 km odcinek ekspresówki w kierunku Warszawy. Wykonawca koszt swoich prac wycenił na 270,8 mln zł. Co więcej, zagwarantował zakończenie realizacji inwestycji w ciągu 34 miesięcy oraz dał 10 lat gwarancji.

Teraz dokumenty przetargowe trafiły do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który przeprowadzi ich kontrolę. Gdy ta wypadnie pozytywnie oraz inne firmy startujące w przetargu nie złożą odwołań, nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą. Cała trasa ma posiadać betonową nawierzchnię, która jest znacznie trwalsza od bitumicznej. Ekspresówka na tym odcinku przebiegać będzie po nowym śladzie, po zachodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 17.

Firma Mota Engil Central Europe rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1997 r. Zajmuje się głównie budownictwem drogowym i mostowym. W naszym regionie budowała m.in. drogę ekspresową S17, od Kurowa do Bogucina a także zajmowała się rozbudową Portu Lotniczego Lublin. Odpowiada również za utrzymanie części z istniejących już w naszym regionie dróg ekspresowych.

Jest to już kolejny rozstrzygnięty przetarg na budowę drogi ekspresowej S17. Odcinek od granicy z województwem lubelskim do początku obwodnicy Garwolina zrealizuje Budimex. Oferta warszawskiej firmy okazała się najkorzystniejsza ze wszystkich złożonych w przetargu. Co więcej, Budimex zapewnił, że inwestycję wykona o trzy miesiące szybciej niż wymagał tego inwestor.

Trasę o długości ponad 25,2 km podzielono na dwa odcinki. Pierwszy, od granicy województw do obwodnicy Gończyc ma długość ok. 13 km, drugi od końca obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina 12,2 km. Całość prac wyceniono na ponad 600 mln zł. Gwarancja na wykonane prace będzie wynosiła 10 lat.

(fot. lublin112)
2015-08-31 19:50:30

21 komentarzy

  1. Całe to S17 to wielki bubel, kto to odebrał.
    To oni wykonali prawie całość. nie oszukujmy się pięknie to zrobione nie jest. ciekawe jakie normy równości spełnia!

    • a gdzie masz lepsze ?

      Byłem w te wakacje przejazdem w kilku krajach Europy i na pewno nie było nigdzie lepszej autostrady niż nasza obwodnica.

      Nie mamy się czego powstydzić.
      Zwykła dwupasmówka jakich wiele w całej Europie.

      Typowy Polak…zawsze narzeka.

      Takie marudy jak ty powinny nie jeździć ta „nierówną” obwodnicą tylko zasuwać do warszafki starą trasą prze Jastków-Markuszów- kurów. Tam jest piękna nawierzchnia.

      • Obwodnica jest ładnie zrobiona, odcinki 2 (mimo tego styropianu i osiadania), 3, 4 i 5 również, jednak odcinek nr 1 czyli Kurów – Bogucin pozostawia wiele do życzenia i nie oszukujmy się, jest kiepsko zrobiony, normy równości tak jak wspomniał lu1313, były i sa przekroczone.
        Inna sprawa, że mimo wszystko znacznie skrócił czas przejazdu do/z Lublina i nie trzeba zaliczać każdej miejscowości po drodze.

      • Pan „Mecenas” porównuje nową drogę, która już w dniu oddania była nierówna, do kilkudziesięcioletnich dróg na zachodzie. Strach pomyśleć jak odcinek Kurów-Bogucin będzie wyglądała za kilka lat.

        Podejście typowe dla będącego u władzy ugrupowania – jest dobrze, przecież się tyle buduje! Ale klapki na oczy, że wydajemy grube miliony za marną robotę. Wygrywa najniższa cena, a potem GDDKiA obiera wszystko jak leci. Układy, układziki. A uczciwa firma nie wygra roboty, bo trzeba od początku zakładać, że się oszuka na jakości, ilości lub podwykonawcach.

        • a co mnie to ???

          Co mnie interesuje kto wygrał przetarg ? Jak go wygrał ? ile kosztuje kilometr ?
          Wszystko mi jedno.
          Dla mnie najważniejsze, że mogę podróżować normalną drogą, z normalną prędkością.
          Reszta tej polityki mi jako szaremu obywatelowi wisi i powiewa.

          • Czyli Tobie bez różnicy, że po 3 latach użytkowania pojawią się takie koleiny, że „podróżować normalną drogą” po prostu się nie da (przykład drogi ekspresowej-obwodnicy Świecia nad Wisłą)? Zresztą, a co Cię to interesuje, ważne że prawie 3 lata będziesz mógł po niej pojeździć…

    • Typowa Polska menda której zawsze coś nie tak , a może auto masz jakieś ze szrotu i tu jest problem.

    • Piszesz lu , a jeżdzisz na blatach LUB . Także i Twój wpis to kłamstwo .

  2. Przejedź się nowym odcinkiem S8 od Łaska do Sieradza – tam to dopiero atrakcje, chwilami porównywalne do jazdy po drodze z płyt betonowych. Po takich doznaniach nigdy więcej nie będę narzekał na naszą S17-tkę.

  3. przygoda przygoda kazdej chwili szkoda

    lu1313 co się stało?? prace straciłeś? żona nie dała? czy po prostu zawodowo narzekasz?? zrobili ludziom dobrze to i tak nie pasuje bo coś tam.. a może masz krzywą felgę i na każdej drodze będzie źle

  4. ZNOWU CI PARTACZE. Budimex czy też Skanska jakoś potrafią wylać dobry asfalt nie to co na tym pożal się … odcinku od Kurowa do Bogucina.

    • Na drogach układa się masę bitumiczną, a nie asfalt i to jeszcze wylewa. Wylać to można gorzałkę z kieliszka jak się ręce trzęsą 😉

    • astalt czy masa bitumiczna – zwał jak zwał mniejsza z tym bo to nie warstwa jezdna / ścieralna odpowiada za jakość drogi tylko stabilizowany podkład …..
      kiedy na obwodnicy byli inspektorzy wykonawca wysypywał warstwę tak do 1m / po czy była stabilizowana, kiedy inspektorów nie było robiło się nasyp na ile wywrotki pozwoliły i stabilizowało po nawiezieniu nawet 5m bo czas to pieniądz. nawet na zwykłych nasypach przy serwisówkach / chodnikach w oklicach marysina nie ma żadnego zabezpieczenia i nasypy spłynęły do kanałów burzowych skutecznie je zatykając (pod warstwą ziemi jest gdzieś tam betonowe koryto )

  5. qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

    S8 z Mszczonowa w kierunku katowic jedzie się jak po drodze szutrowej przy tym nasza S17 to luksus

  6. Prosze zauwazyc,ze odcinek lubelskiej obwodnicy KUROW-JASTKOW jest o wiele gorszej jakosci niz inne.Na wjezdzie w Kurowie juz tworza sie koleiny,caly odcinek w porownaniu z innymi jest jak fale Dunaju,a linie boczne juz sa faliste,gdyz asfalt sie rozpuszcza ugina i linia tez staje sie krzywa.Nie wiem gdzie jest GDDKiA ,ze dopuszcza taki bubel.Wlasnie ci partacze wygrali kolejny przetarg,potem zlecä robote kolejnym tanim partaczom z Lubartowa i mamy droge slabej jakosci. GDDKiA–nie spij.

    • Kolejny „znawca” tematu. Że też nikt go nie zauważył, nie docenił. Biedactwo! Nie jedyne na tym forum. Tu sami „fachowcy” od budowy dróg. Im przekażcie budowy dróg i autostrad, wtedy będzie OK. 🙂

  7. nie koniecznie-nie

    mecenas chyba nie byl w Hiszpanii bo tam autostrady sa na pewno lepsze pod kazdym wzgledem zapraszam do Murcii

    • W Hiszpanii nie ma tak silnych mrozów .

    • no pewnie, że w Hiszpanii czy Anglii to jest ” lepsze pod każdym względem „. Jak wszystko.

      Siedzenie tam za 1200-1500 euro miesięcznie też jest lepsze pod każdym względem od siedzenie w Lublinie za 3.000 pln.

      Typowy bełkot emigranta polaka co w kraju nie potrafi znależć dobrze płatnej pracy to pojechał za „murzyna” robić na zachód.

      jest takie mądre przysłowie – Cudze chwalicie, swego nie znacie.
      Idealnie pasuje do tej sytuacji.

  8. Kurów -Bogucin to bubel i syf… Ale jak wam wystarcza ochłap i padlina.. to się podniecajcie drogą której za 3 do 6 lat może już nie być…. Którą JUŻ ŁATALI!!

Z kraju