Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Wykorzystanie potencjału witryn handlowych jako nośnika reklamy

Witryny handlowe – przeszłość i teraźniejszość

W XXI wieku nośnikiem treści reklamowych może być praktycznie wszystko – reklama towarzyszy nam niemal na każdym kroku, w związku z czym niejednokrotnie przestajemy już na nią zwracać uwagę. Dla reklamodawców jest to poważny problem, ponieważ podstawową funkcją reklamy jest docieranie z konkretnym przekazem do możliwie najszerszej grupy odbiorców przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów działań promocyjnych. Jednym z rozwiązań najbardziej ekonomicznych pod względem nakładów finansowych jest wykorzystanie jako nośnika reklamy witryn handlowych.

 

 

Reklama na witrynach sklepowych nie jest pomysłem nowym, ponieważ pierwsze tego typu zabiegi stosowano jeszcze w starożytności. Celem było przyciągnięcie uwagi przechodniów i nakłonienie ich do zakupu towaru, który mają wprost przed oczami, a niejednokrotnie mogą go nawet dotknąć czy wypróbować przed zakupem. Warto w tym kontekście pamiętać, że w drugiej połowie XX wieku ta forma reklamy cieszyła się w Polsce ogromną popularnością. Trzeba jednak mieć na uwadze, iż w tamtym okresie reklama  na witrynach sklepowych nie służyła wyłącznie temu, by nakłonić potencjalnego klienta do zakupu eksponowanego towaru: zawierała bowiem także treści polityczne i propagandowe.

 

Obecnie witryny handlowe są coraz częściej wykorzystywane jako nośniki treści reklamowych, ale w inny sposób – obok tradycyjnych wystaw, na których umieszczane są towary dostępne aktualnie w danym sklepie, pojawia się coraz więcej witryn oklejonych specjalną folią na szyby, na której nadrukowany jest przekaz reklamowy. W ten sposób reklamodawcy wykorzystują do maksimum najważniejszą zaletę tej formy reklamy, czyli jej masowość. Kontakt z taką reklamą jest dla większości odbiorców mimowolny, ponieważ odbywa się podczas przechodzenia obok witryny czy szeregu witryn. Zwykle reklamowane produkty czy usługi są dostępne w bezpośredniej bliskości samej reklamy, co znacząco zwiększa jej skuteczność.

 

Wyklejanie witryn – zalety

Zastosowanie folii na szyby do wyklejania witryn to nie tylko możliwość umieszczenia wielkoformatowej reklamy przy niezwykle niskim koszcie, ale również szereg innych korzyści. Najważniejsze z nich to:

  • w przypadku mocno nasłonecznionych pomieszczeń możliwość zredukowania ilości światła słonecznego wpadającego do wnętrza, a tym samym ochrona przed przegrzewaniem (np. witryny bankowe);
  • folia na szyby daje się łatwo naklejać i odklejać, co pozwala aktualizować treści reklamowe w razie potrzeby;
  • możliwość praktycznie dowolnego zagospodarowania dostępnej powierzchni reklamowej, co pozwala stworzyć unikalne i oryginalne rozwiązania, bardziej interesujące dla potencjalnego odbiorcy.

oklejanie-witryn-handlowych

 

Profesjonalne oklejanie witryn

Warto w kontekście powyższego pamiętać o tym, by wyklejanie witryn powierzyć fachowcom posiadającym doświadczenie w tej dziedzinie. Pozwoli to uniknąć nie tylko zbędnych kosztów, ale także wielu problemów mogących pojawić się np. w wyniku próby oklejenia witryny o wyjątkowo nietypowym kształcie czy wielkości. Dobrym pomysłem jest zapoznanie się nie tylko ze zdjęciami realizacji, ale także z opiniami i rekomendacjami internautów – w polskiej czołówce pod tym względem znajduje się firma dotMedia, zajmująca się oklejaniem witryn handlowych już od ponad 12 lat i mająca na koncie ponad 10 tysięcy udanych realizacji dla takich klientów, jak np. bank Credit Agricole, Cisowianka, Cenega czy InPost.

 

Pomoc w przygotowaniu artykułu:

dotMedia – drukarnia wielkoformatowa

23-200 Kraśnik, ul. Przemysłowa 21

Tel.: +48 81 825 30 00

Email: [email protected]  

www: https://dotmedia.pl

 

artykuł reklamowy