Wjechał w radiowóz, zginęła policjantka. Mężczyzna trafił do aresztu

Prokuratura rozpoczęła śledztwo w sprawie środowego wypadku jaki miał miejsce w Łopienniku. Kierowca, który staranował radiowóz trafił do policyjnego aresztu.

Prokuratura Okręgowa w Zamościu wszczęła śledztwo w sprawie środowego wypadku, jaki miał miejsce na drodze krajowej nr 17 w Łopienniku Nadrzecznym. Po trwających wiele godzin czynnościach prowadzonych na miejscu zdarzenia potwierdziło się, że kierujący renault laguna 31-letni mieszkaniec gminy Fajsławice wyprzedzał poruszające się przed nim pojazdy.

Na końcu lewego pasa jezdni, stał oznakowany radiowóz z włączonymi sygnałami świetlnymi. W środku siedziała dwójka funkcjonariuszy: 32-latka oraz jej 37-letni kolega. Prowadzili czynności związane z innym zdarzeniem drogowym, do którego doszło wcześniej w tym miejscu. Wypełniali akurat dokumentację, kiery w tył policyjnego opla z impetem uderzył renault. Jego kierowca najprawdopodobniej chciał się zmieścić pomiędzy radiowozem a wyprzedzanym pojazdem.

Siła uderzenia była tak duża, że policyjne auto obróciło się i zatrzymało na przeciwnym pasie. Tam w radiowóz uderzył jeszcze opel zafira. Policjanci odnieśli ciężkie obrażenia ciała i zostali przetransportowani do szpitala. Trafiła tam też osoba jadąca oplem zafirą. Pomimo reanimacji, nie udało się uratować życia funkcjonariuszki. Jej kolega jest w poważnym stanie, lecz jego życiu nic nie zagraża. Wciąż pozostaje w szpitalu.

Badanie alkomatem wykazało, że kierowca renaulta był trzeźwy. Pobrano od niego krew do badań na zawartość środków odurzających. Decyzją prokuratora został osadzony w policyjnym areszcie. Śledczy kompletują dokumentację związaną z wypadkiem i niebawem przedstawią mężczyźnie zarzuty. Wiadomo już, że przyczyną śmierci policjantki, były rozległe rany głowy. Za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym grozi do 8 lat pozbawienia wolności oraz odebranie prawa jazdy.

(fot. policja)
2017-10-20 00:14:41

Zobacz również

121 komentarzy

  1. a i jeszcze jedno narzekacie na policjiie a jak sami zrobicie cos jakas stluczke albo awantury jakies gdzies sa bujki to od razu dzwonicie i pomocy szukacie wiec się zastanowcie się zanim kompromintujecie chloapkow , a co jakby zginalo wasz kolega wasza kolezanka z pracy przez kogos przez taki wypadek to chcieli byscie by wylno chodzil … szkoda chloapaka no ale coz takie zycie czasem za bledy trzeba zaplacic

  2. Na prostej drodze nie widzieć stojacego radiowozu? moze w tym czasie pisal smsa,albo bawil się telefonem,tak jak robi to większość.Trzeba pirata skierowac na badania psychologiczne i lekarskie,po za tym podobno ten kierowca byl juz karany za podobne wykroczenia.

    • Nie martw się. Przed wysłaniem mu zaproszenia do więzienia przebadają go, czy może taką kare odbywać. Problem w tym, że tamte kary były nieskuteczne. Skoro tamte nie działały, należy zastosować surowszą.

  3. A w którym miejscu był ustawiony trójkąt ostrzegawczy,bo na zdjęciu go nie widać???A firma moja ubezpieczeniowa uczyni wszystko aby nie wypłacić odszkodowania.

    • Kwadratu ostrzegawczego też nie było. A jego użycie (kwadratu) jest w takim samym stopniu wymagane jak użycie trójkąta jeżeli pojazd uprzywilejowany używa sygnałów świetlnych.

  4. Wiecznie śpieszące się matoły ,wczesniej czy pużniej powodują tragedie na drodze …szczęście jak trafiaja na drzewa ,betonowe filary czy inne stałe przeszkody …niestety czasem „trafią ” na bogu ducha winne ofiary i sieją śmierć …dlatego widząc np.takiego czuba który wyprzedza ciąg pojazdów ,czy wyprzedza na podwójnej ciągłej ,nalezało by go odstrzelić bez żadnych skrupułów ,bo to zabójca ,który wczesniej czy pużniej kogoś zabije

  5. Na lewym pasie zaparkować radiowóz i prowadzić czynności+ słabe oznakowanie miejsca zdarzenia+ nie rozwaga kierującego który uderzył w radiowóz i efekty niestety są jakie są.

  6. Ciekawe czy w ogóle zobaczy to więzienie. Dziś usłyszał zarzut ,,nieumyslnego i rażącego naruszenia przepisów w ruchu drogowym”…

  7. Ciekawe czy ustawili trójkąt ostrzegawczy za radiowozem

    • Wszyscy uwypuklają fakt postoju radiowozu na lewym pasie w czasie interwencji, pasie dodatkowym służącym do wyprzedzania pojazdów poruszających się wolniej pod górę. Uznają to za coś nagannego, nierozsądnego, sugerując inne rozwiązania. Sęk w tym, że zdjęcia w mediach niezwykle skąpo pokazują miejsce tragedii i, co najważniejsze, nie widać tam pojazdów z kolizji, do których załoga tego radiowozu została wezwana. Proszę zwrócić uwagę, ze w tym miejscu nie ma poboczy, a barierka energochłonna po prawej stronie zakotwiczona prawie w asfalcie. Dodatkowym utrudnieniem są te badyle wyrastające z jezdni na podwójnej ciągłej mające zniechęcić do jej przekraczania.
      Jeśli więc stojące auta biorące udział w kolizji zmuszały pojazdy jadące w kierunku Lublina do przekraczania tej podwójnej ciągłej, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem było wyłączenie z użytkowania, na czas interwencji, tego dodatkowego lewego pasa przeznaczonego do wyprzedzania poprzez ustawienie tam radiowozu na sygnale.
      Zachowując odpowiedni odstęp od poprzedzającego pojazdu kierowca Renaulta i inni nie powinni mieć jakichkolwiek problemw z zauważeniem radiowozu na sygnale.
      https://s1.postimg.org/1bsm0uhwb3/lopiennik112.jpg

      https://www.google.pl/maps/@51.0534135,23.0235262,3a,75y,307.16h,71.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1svsetiNaNjegFyG_QRwkD9w!2e0!7i13312!8i6656?dcr=0

      Odcinek trasy Łopiennik -> Fajsławice na YouTube
      Miejsce tragedii wyłania się po 1min. i 30 sekundach
      https://www.youtube.com/watch?v=WNAO-GCDz3I

  8. Głupoty nie leczy się,eliminuje się sama.Rodzina i sierota powinna podziękować policjantowi za mega pomysł.Jak ozdrowieje niech stanie na lewym pasie ekspresówki na światełkach i lyczy samochody który przypie…. Chłopak z renówki myślał ze policja jedzie ,fakt musiał zapitalać,ale po co jest droga i lewy szybszy pas ?

  9. Szkoda gościa z Renault bo to mógłby być każdy z nas, większość wyprzedza na takich drogach ciężarówki, a tu policja stoi na lewym pasie. Przecież ten radiowóz można było zaparkować 100m dalej jak najbliżej krawędźi jezdni.

    • Wyprzedzał ciąg pojazdów a nie jedną ciężarówkę. Czytanie ze zrozumieniem się kłania a nie tylko tytuł, obrazki i do komentowania. Nie, to nie mógł być każdy z nas. Jeśli jesteś idiotą jak ten kierujący, kumpli na forum nie szukaj.

    • Być może można było postawić radiowóz w innym miejscu, np. dalej – ale gdyby Renault tam go staranował to co byś wtedy napisał? że też złe miejsce do zatrzymania?

  10. Kierowca Renault był trzeźwy a reszta???

  11. Znam Sylwka. Zawiózł mamę do szpitala i spieszył się bo chciał zdążyć do pracy.

    • Gość forum (P.J.D)

      No i niech teraz zgnije w wiezieniu na zawsze. Jego w tym wszystkim jedynego nie jest szkoda.

    • Policjantka też wolałaby żeby Sylwuś wysłał ją (w najgorszym wypadku) do szpitala, a nie do piachu.
      Możesz wyjaśnić dlaczego Sylwuś zawsze się spieszył? Dlaczego nigdy, tym razem też nie mógł wyjechać 15 minut wcześniej?

    • A czy bandyta miał naklejkę lubię zapier… ?

    • I co w związku z tym? Mam bandycie drogowemu współczuć, bo ma matkę w szpitalu, czy dziecku, któremu matkę zabił swoim pośpiechem?

  12. Piratów drogowych nie brakuje, teraz kwestia czy policja wyciągnie wnioski żeby takie sytuacje się nie powtarzały.

    • Żeby takie sytuacje się nie powtarzały to najlepiej byłoby gdyby sąd wydał bardzo surowy wyrok – wtedy reszta wiejskich rajdowców (i tak nie zrozumie, że drogi publiczne to nie tor wyścigowy) ale przynajmniej będzie się bała, że skończy tak samo – w więzieniu.
      A procedury policyjne – zostaw policjantom. Podejmują oni tysiące interwencji dziennie, a taki jeden wypadek wcale nie oznacza, że są nieprawidłowe. Mają na piechotę iść do wypadku 2 kilometry? Czas zabezpieczenia miejsca kolizji/wypadku też jest istotny.

  13. Przynajmniej połowa tego forum życzy Sylwusiowi: 100 lat. Ktoś jeszcze przyłącza się do życzeń?

    Za wypadek śmiertelny grozi 8 lat. Ale skąd pewność, że to był wypadek, a nie działanie zamierzone? Skoro wcześniej miał konflikty z drogówką, to miał powody, żeby się zemścić.

  14. Jak by wystawili trójkąt 100m. wcześniej nic by pewnie nie było. Amatorszczyzna i brak wyobraźni. Taką mamy policje.

    • Jak by babcia miała wąsy, to by dziadkiem była? Skoro nie widział radiowozu na bombach to malutki trójkąt by go powstrzymał? Nie ośmieszaj się.

  15. Czy był ustawiony 50m za radiowozem znak ostrzegawczy z napisem Wypadek ? Jak nie,to powinny być włączone światła awaryjne ze światełkami uprzywilejowania.Kierowca z renówki miał by szybszą decyzję o hamowaniu.Jak już tam musieli stać,to stojąc na prawym pasie i wymuszając omijanie ich przez ciężarówki,z daleka by było widać,że jest nietypowa sytuacja i zapitalacz miał by lepsz ogląd sytuacji.Zbliżając się do tego miejsca mógł radiowóz mieć zasłonięty prze ciężarówkę.Zobaczyć go mógł z zaskoczenia dopiero po zmanie na lewy pas.Radiowóz bez awaryjnych na samych bombach wyglądał jak by jechał.Policjantce ordery już nic nie pomogą,a zapitalacz ma złamane życie.

    • Edi, jakieś totalne bzdury tu wypisujesz.
      Jesteś niebezpieczny na drodze i możesz kogoś zabić.
      Twoim obowiązkiem – jak każdego kierowcy jest dostosowanie prędkości do widoczności przed pojazdem, nie możesz jechać stówą, jeśli masz widoczność na 50m. Masz jechać z taką prędkością, aby zatrzymać się przed przeszkodą, która może się znajdować na jezdni.
      „Radiowóz bez awaryjnych na samych bombach wyglądał jak by jechał” i pewnie pierwsza myśl kierowcy laguny, to pocisnę w cieniu za nimi do samego Krasnegostawu.
      „Sytuacja nietypowa” na drodze zdarza się niemal codziennie i normalny, rozsądny kierowca nie potrzebuje specjalnych znaków, aby ją zauważyć, a „zapitalacz” – idiota za kierownicą wcześniej czy później w coś lub kogoś przywali, bo jemu brakuje czasu na reakcję, on „myśli”, że coś powinno jechać, a to stoi.

      Pomysł, aby wszyscy omijali radiowóz żeby zasygnalizować nietypową sytuację jest tu nie na miejscu, gdyż pojazdy jadące w kierunku Lublina musiały już omijać miejsce kolizji przekraczając podwójną ciągłą i wjeżdżać właśnie na ten pas przeznaczony do wyprzedzania. Wszystko odbywało się płynnie, pojazdy jadące w kierunku Lublina bezpiecznie omijały miejsce kolizji, a pojazdy jadące w kierunku Krasnegostawu jechały spokojnie prawym pasem. Ale w końcu musiał się trafić „zapitalacz”, który ciśnie pedał w podłogę i „myśli”, drogi przed sobą nie widzi – musi być znak, powiada, tak jakby znak rzucał się bardziej w oczy niż radiowóz na sygnale.

  16. Gdyby stał tam obowiązujący i zalecany znak z krzykaczem i napisem wielkimi literami WYPADEK ,zapitalacz krótkowidz najechał by go ,poczuł pod kołami oraz uderzenie -to by go otrzeźwiło może.Znak WYPADEK czasem na słupku ratuje życie policjantom ! A jak komuś nie chce się,to kosztuje to i życie.Prawo mam od dawna i gwoli ciekawości takich idiotyzmów nie robię.Piszę z doświadczenia jako kilkudziesięcioletni kierowca aby podobna sytuacja nigdy już nie miała miejsca przynajmniej w Krasnymstawie.Moim zdaniem decyzja o staniu na najszybszym pasie jednym z trzech nie była rozsadna.W wypadkach wina często rozkłada się procentowo po każdej ze stron,zarówno sprawcy ,jak i poszkodowanego.Przepisy przepisami,życie pisze swoje scenariusze.Juz nie raz spotkałem się z mało przemyślanym miejscem postoju pojazdu uprzywilejowanego drogówki.Ktoś nie przewidział sytuacji idiotoodpornej.A na drodze mijałem i nawalonych ,albo co najmniej po dopalaczach sądząc po jeździe.Najgorsze jest zachowanie nieodpowiedzialnych idiotów za kółkiem gdy zapitalają przez oznakowane przejście dla dzieci obok szkoły.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7601zł 0.8%
    • GBP 4.9014zł 0.22%
    • EUR 4.3049zł 0.19%
    • CHF 3.7746zł 0.54%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Do godziny 17 swoje głosy oddało 41,65 % uprawnionych (wideo)
    Zablokował ruch na skrzyżowaniu, bo musiał skręcić w lewo ze środkowego pasa (wideo)
    Centymetry od zderzenia i idealny komentarz radiowy (wideo)
    W kilkanaście sekund ukradli dwa rowery o wartości 35 tys. złotych (wideo)
    Briefing prasowy prezydenta Lublina i przedstawiciela policji po Marszu Równości (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Zbiórka na rzecz „Lubelskiego Animalsa” podczas meczu Motoru z Chełmianką
    W Lublinie odbędzie się gala B.ILO Boxing Night. Mamy dla Was wejściówki!
    Dzień Otwarty Targów Ochrony Granic „GRANICE” już 25 października. Wstęp wolny!
    Chcesz poczuć się jak w wehikule czasu? W ostatni weekend października będzie to możliwe!
    W ten weekend nie możesz się nudzić! Sprawdź wydarzenia w Lublinie
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.