Zobacz moment zderzenia trzech pojazdów na krajowej 12 w Stołpiu

W poniedziałek rano na drodze krajowej nr 12 w miejscowości Stołpie doszło do zderzenia trzech pojazdów – ciężarowego, osobowego i busa. W wyniku wypadku trzy osoby zostały poszkodowane. Publikujemy moment wypadku zarejestrowany przez naszego Czytelnika.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek po godzinie 8 w miejscowości Stołpie w powiecie chełmskim. Na drodze krajowej nr 12 Piaski – Chełm zderzyły się trzy samochody: ciężarowy, osobowy i bus.

Jak wstępnie ustalono kierowca osobowego opla zatrzymał się, aby skręcić na pobliską stacje paliw. Po chwili w tył jego pojazdu uderzył samochód ciężarowy z naczepą. W wyniku tego opel został zepchnięty na przeciwległy pas jezdni, gdzie zderzył się z jadącym z naprzeciwka busem. W wyniku wypadku trzy osoby zostały przetransportowane do szpitali.

Naganie momentu zderzenia otrzymaliśmy od naszego Czytelnika Michała.

 

2017-11-20 18:59:50
(fot. wideo Michał)

52 komentarze

  1. Ani świateł ani kierunkowskazu do tego ciągłe linie !!! Ewidentnie wina czerwonego

    • Opel przymierzał się do skrętu w niewłaściwym miejscu, to fakt. Tam jest zakaz wjazdu i linia ciągła, to jest wyjazd ze stacji, a nie wjazd.
      https://s18.postimg.org/85y10e8p5/sto_pie.jpg
      link do miejsca zdarzenia Google Maps
      https://www.google.pl/maps/@51.1686266,23.3393888,3a,75y,243.4h,69.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sa7kXJR0AETK7_GYOwhRwkg!2e0!7i13312!8i6656

      Nie tłumaczy to zachowania kierowcy tira, który nie zachował ostrożności, prawidłowego odstępu od poprzedzającego pojazdu i to on jest sprawcą wypadku. Kierowca Opla, jak napisałem zatrzymał się i przymierzał do wjazdu na stację, mógł być zamiejscowy i nie znał organizacji ruchu przy tej stacji, zobaczył znak i może chciał się poprawić ruszyć i skręcić kilkanaście metrów dalej. W tej sytuacji jest to bez znaczenia, bo skoro kierowca tira się zagapił, to wątpię aby te kilkanaście metrów miało znaczenie.
      Widzieliście jaki wiatraczek zrobił uderzony Opel… i jak w takich sytuacjach można coś wydedukować po ułożeniu pojazdów po kolizji i co działo się z pasażerami auta w czasie tej wirówki dookoła osi.

      • To nie kierowca tira byl sprawca wypadku – kazdy doskonale wie, i kazdy jest tak szkolony również, żeby pusty łeb wiedział, że TIR to jak pociąg – nie stanie sobie tak jak jakaś corsa – wiele razy to widziałem i wiecznie jestem przeczulony, pewnie 10m przed stacją postanowił sobie na nią skręcić – na jednopasmowej drodze bez pobocza… brawo!

        Sam tak robię i polecam każdemu: Jeśli masz zamiar w ostatniej chwili się zatrzymać, puścić kogoś na skrzyżowaniu, przejściu, skręcić w lewo czy prawo – pierwsze co robisz patrzysz w lusterka, czy przypadkiem na masz na tylku kogokolwiek, komu zajmie odrobine czasu zareagowanie na twoj manewr…

        • obowiązkiem kierowcy jest panować nad pojazdem a nie drapać się po jajcach – czasem trzeba użyć hamulca a najważniejsze to zachować bezpieczny odstęp

        • Jaja sobie robisz?
          Zmieniasz przepisy ruchu drogowego na własny użytek?
          Według ciebie ja mam przy pomocy lusterek trzymać prawidłowy odstęp i nie hamować tam gdzie chcę, nie skręcać i dodawać gazu jak ktoś mi siada na zderzak ?
          Pusty łeb, to miał Jacuś, kierowca tira. Nawet w szczerym polu nie powinien dać się zaskoczyć przez nagłe hamowanie trzymając odpowiedni dystans, a co dopiero przed skrzyżowaniem i wjazdami do stacji paliw.
          Sprawca wypadku bez dwóch zdań.

          • teraz ja się wypowiem

            Nie dyskutuj z kiermanem co to prawo do jazdy w chipsach znalazł. Oni zawsze wiedzą najlepiej.
            Prawdą jest, że prowadząc pojazd na drodze publicznej, trzeba myśleć też za innych, ale ta teoria bije wszystkie inne na łeb.
            Gdybym miał się tak poruszać samochodem jak to sugeruje Bob, to jakiejś paranoi bym się nabawił.

          • Cycu, chyba wiem co Bob miał na myśli – chociaż odnośnie sprawcy tego zdarzenia się myli. Chodzi o to, że w szczególności gdy relatywnie nagle chcesz przyhamować warto sprawdzić w lusterkach co dzieje się z tyłu. Oczywiście to uderzający w Ciebie będzie winien, ale skoro czasami niewielkim nakładem można tego uniknąć… Sam stosuję zasadę, że gdy jako pierwszy zatrzymuję się przed światłami czy przejściem to staram się pozostawić przed sobą 5-8 metrów wolnego miejsca i trzymam auto na 1 do czasu gdy dojedzie za mną kilka samochodów. Kilka razy już uratowało mi to tył samochodu i być może nieco zdrowia – gdy praktycznie stojąc lub powoli się zatrzymując, widziałem z tyłu dym z opon i słyszałem pisk, ruszyłem powoli te kilka metrów, a hamujące auto zatrzymało się na moim miejscu…

          • Rób tak we własnym interesie, dłużej pożyjesz…

        • Mógł nawet pięć metrów przed stacją postanowić skręcić. To na kierowcy z tyłu spoczywa obowiązek zachowania takiego odstępu, aby móc uniknąć takich sytuacji. Tłumaczenie, że TIR jest jak pociąg to największa bzdura. Nie wiem gdzie Ciebie uczyli, ale mnie nauczono że w miarę wzrostu masy pojazdu należy zwiększyć również dystans do poprzedzającego uczestnika ruchu, a tego Panu z ciężarówki zabrakło, i mamy taki a nie inny skutek.

          • Piszczcie sobie co chcecie, bedziecie mieli prawko przynajmniej z 15-20 lat – nawet to z chipsow, bedziecie uzytkownikami drog przynajmniej tyle samo lat – pogadamy wtedy.

            Co to za brednie? „Mógł nawet pięć metrów przed stacją postanowić skręcić.” Widać że nigdy na takiego wieśka nie trafiłeś. Kilka uwag więc dla Ciebie i Tobie pochodnych pożal się Boże kierowców,m przez których 50% więcej jest zdarzeń drogowych:

            1.) Gdybyś nie patrzył tylko na siebie na drodze, używał lusterek i czaszki czasami, uniknąłbyś z pewnością 6/10 kolizji drogowych (mysląc za innych i oceniając stan rzeczy), ale nie, ty byś będąc 50m przed tirem, na podwojnej ciaglej z zakazem lewoskrętu przyhamował, coby sobie wjechać po gaz, bo jak mniemam auto masz na gaz i jestes z tej samej miejscowosci.

            Nie raz spotykałem właśnie takich wieśków (jak ty pewnie), ktorzy wyjezdzali z lewej na droge i po 100m zjezdzali w prawo do sasiada blokujac ruch na drodze… Albo lepsze – wyprzedzasz 10 aut jadacych ze stala predkoscia po to, zeby 100m przed nimi sobie zjechac w drozke na prawo, przeciez jestes przed nimi, mozesz robic co chcesz – to nie ty wymusisz – a ze za toba i przez ciebie robi sie kanapka to co ciebie to interesuje…

            Gdyby gosc mial odrobine oleju przyhamowalby zobaczyl ze zaraz go trzepnie ciezarowka ktora majac kilkadziesiat ton i hamowanie na raz (po takim hamowaniu hamulce w ciagniku i naczepie sa juz do wymiany) zbliza sie konkretnie – dalbym gazu ile fabryka a nie… Zreszta polemizowac mozna z ludzmi myslacymi – wracamy do faktów:

            2.) linia ciagla w tym miejscu oznacza, ze nie wolno zjezdzac na stacje z tego kierunku (jedynie z przeciwnego) – to primo, dlaczego doszlo do tego zdarzenia. Uważasz ze linia ciagla z tej strony jest dlatego, żeby obniżyć dochod stacji paliw? NIE – jest wlasnie dlatego, żeby nie doszlo do tego typu sytuacji – gdyby gosc mogl sobie stanac i 5m przed tirem zeby zjechac na stacje, musialaby byc mozliwosc aby ten ti wyminal go z prawej strony – dodatkowy pas lub POBOCZE ktorego nie ma – dalej sie upierasz kto jest sprawca zdarzenia??

          • I jeszcze jedno. Zobacz w kromy miejscu sa linie przerywane i zjazd na stacje (100-200m dalej niz stanal opel) – i zobacz jaki to okrągly znaczek stoi w miejscu zdarzenia od strony jadacego opla i tira – czyzby zakaz skretu w lewo?

          • Kolego Bob, mam 51 lat i 32 prawko. Czego z uporem maniaka bronisz tego głąba w tirze? Owszem, kierowca osobówki postąpił byc może trochę nie teges, niemniej jak wbijają Ci do łba inni adwersarze, tirowiec miał obowiązek zachowac odstęp. A na kogo bys zwalał winę, gdyby przed osobówke np. ktos wybiegł i ta by musiała ostro hamować? Albo gdyby ktos mu wymusił pierszeństwo czy zwaliło się drzewo? Owszem, zatrzymanie pojazdu w złym miejscu jest wykroczeniem, jednak czy do niego doszło w przypadku, oceni policja. Spowodowanie kolizji jest wykroczeniem dużo powazniejszym, a jeżeli ktos z poszkodowanych dłużej niż 7 będzie w szpitalu lub na zwolnieniu, kretyn z tira straci prawko i odpowie przed sądem.Jadąc za kimś, masz zas…ny obowiązek jechać tak, abys wyhamował skutecznie i bezpiecznie. Nawet 30 tonowa ciężarówą. Nie potrafisz, to na kasę do biedronki.

          • I jeszcze jedno. Kierowca osobówki wystarczy, że powie policji- hamowałem, bo wyskoczył mi pies. I to wystarczy. On nie musi nic udowadniac. A tirowiec ma mokro.

      • Z tego co widać na google, to opel skręcał w dozwolonym miejscu, bo to był właśnie wjazd na stację – wyjazd ze stacji był za nim. Kierowca dużego dał ciała ewidentnie, nawet jeżeli oplem w ostatniej chwili się zdecydował, a od 0:04 widać, że osobówka stoi z włączonym kierunkowskazem.

        • Masz rację, odszczekałem to kilka wpisów dalej. Oglądając filmik pomyliłem skrzyżowanie, które jest tuż przed wjazdem, z pierwszym wjazdem na stację.
          Zresztą zdjęcia w Google są sprzed czterech lat, wiec czasami mogą być jakieś zmiany w malowaniu linii na jezdni.

        • linie są przemalowane… jest podwójna ciągła. Zjazd na stację jest teraz 100m dalej na skrzyżowaniu (po którym zresztą był objazd wypadku).

      • Błądzisz synu. W miejscu gdzie doszło do zdarzenia jest właśnie wjazd na stację. Proponuję jeszcze raz obejrzeć filmik i porównać z mapkami, które zresztą sam podałeś. Na filmie widać nawet oznakowanie na stacji, tak mniej więcej 11 sekunda filmu. Jeśli miałby ten opelek skręcać w niedozwolonym miejscu to stałby tam zakaz wjazdu, a nie nakaz jazdy na wprost. Wina ewidentna tirmena. Amen.
        Mam nadzieję, że kierowcy Opla nic się nie stało.

        • Wjazd jest’ tylko pytanie czy z obu kirunków. Jak namalowali podwójną ciągłą to tylko w prawo można skręcać na stację a w lewo tylko poprzez skrzyżowanie iten parking

      • Link do miejsca zdarzenia 🙂
        https://www.google.pl/maps/@51.1687083,23.3383236,3a,75y,99.63h,66.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssM-n0jjloGTQV3-BQ5AHXQ!2e0!7i13312!8i6656

        Tam jest wjazd 🙂 I na pasie osobowego jest przerywana 🙂
        Proszę oglądnąć jeszcze raz filmik i jest :
        skrzyżowanie , Po prawej jest parking (Bardzo charakterystyczny) stoją na nim Ciężarówki, za nim jest wjazd.
        Kto jest winny ustali policja.

  2. Po ch…. podwójna ciągła i tak sobie wyprzedze.

  3. Co to sie stanęło

  4. Czy tam można było skręcać czy nie ,to nie da się zaprzeczyć ,że kierowca ciężarówki na pewno nie był skupiony na tym co dzieje sie na drodze przed nim …ciekawe czym był zajęty ,bo na pewno nie obserwowaniem drogi

  5. a tam nie ma czasem podwójnej ciągłej i skręcać w lewo na stację nie wolno ?

    • NIE MA JADĄC OD CHEŁMA JEST LINIA PRZERYWANA, LINIE CIĄGŁA JEST W KIERUNKU CHEŁMA. KIEROWCA POJAZDU CIĘŻAROWEGO ZACHOWAŁ SIĘ JAK KOMPLETNY IDIOTA. ZA TEN WYCZYN POWINIEN MIEĆ ZATRZYMANE PRAWO JAZDY I TO NA DŁUŻEJ. TRACĄC UPRAWNIENIA NIE ZROBI NIKOMU KRZYWDY.

      • to jeszcze tutaj dodam co nieco – zeby ludzie ze wsi wiedzieli i nauczyli sie raz na zawsze:

        – jesli stacja jest po TWOJEJ LEWEJ STRONIE (czyli wjezdzac na nia musisz przecinajac przeciwlegly pas) – to wjazd na nią jest zawsze PO MINIECIU STACJI a nie przed!!! Czy to nie jest logiczne i proste? Najpierw mijasz WYJAZD ze stacji, a dopiero pozniej WJAZD na stację – pan z Opla chciał wjechać na stację pod prąd i kolega z linia przerywana troche sie zapedzil – ja wiem ze w wideło tak się może zdawac, pamietaj kolego ze opel zrobil kilka piruetow i ta rzekoma linia przerywana to efekt jego opon…

        • Bob – czemu tak się mądrzysz, skoro nie wiesz jak wygląda sytuacja? Kierowca osobówki wjeżdżał prawidłowo, prawidłowym wjazdem. TIRowiec dał ciała i koniec tematu.

          Jako ciekawostkę napiszę, że na tej stacji często stoi policja i zatrzymując samochodu NAKAZUJĄ wjazd na stację właśnie tym wjazdem.

          Jeszcze coś w temacie, czy może w końcu załapałeś?

          • Jedziesz od Chełma i skręcasz na stację przez podwójną ciągłą i uważasz, że to jest prawidłowe?
            Owszem to w co skręcał Opel to wjazd na stację ale od Lublina. Wjazd od Chełma jest tam teraz taki, że Opel powinien przejechać jeszcze 100m dalej i skręcić na skrzyżowaniu w lewo i potem jeszcze raz w lewo na stację.

  6. Przywalił jakby w ogóle nie patrzył na drogę .Powinni takiemu zatrzymać prawo jazdy ,bo to potencjalny zabójca drogowy i nic go nie tłumaczy

  7. Czyli rację miał któryś z komentujących – tam już skręcać na CPN nie wolno, trzeba przez parking dla TIR-ów wjeżdżać.
    Jeden się zatrzymał w miejscu niedozwolonym, drugi nie zachował należytego odstępu…

  8. Tiry na tory.

  9. Widać na filmie ze czerwone auto nagle chcialo sobie zjechac na Stacje Paliw. Co nie powininien bo jest podwójna ciągła i nie zachował bezpieczeństwa za soba nie patrzył chyba w lusterka ze ciężarówka z nim jedzie i jej nie jest tak łatwo wyhamować.

    • bezpieczensto za soba to podstawa! no jak tak mozna, zeby ktos tak jechal za mna (I TO Z TAKA PREDKOSCIA?!)
      Juz dzwonie do płokułatuły. Ale najpierw nagram co bym mial dowody

  10. zrobiłem w 2003 roku identyczny wypadek przy prędkości 50-60 km/h, najechałem na tył auta, które skręcało w lewo a to auto uderzyło jeszcze w pojazd jadący z na przeciwka, na szczęście nikt nie ucierpiał a powodem tego wypadku była moja wina, zagapienie się

  11. ciekawe jak wygląda nagranie od sprawcy

  12. To jest typowy przykład bezmyślności, braku przewidywania i to niestety u kierowcy zawodowego. Trzeba obserwować znaki drogowe, warunki pogodowe, natężenie ruchu i miejsca, do których się zbliżamy. Tam jest skrzyżowanie i zaraz obok wjazdy na stację paliw, ograniczenie do 70 km/h, droga wąska bez lewoskrętów, każdy rozsądny kierowca powinien zwolnić, zachować prawidłowy odstęp od poprzedzającego pojazdu, bo ten może hamować przed skrętem w lewo, zatrzymać się, by przepuścić auta z naprzeciwka i co wtedy ? Buuum i głupie tłumaczenie, że za późno kierunkowskaz, ze nie w tym miejscu jest wjazd itd.

    Przy lewoskręcie najbezpieczniej jest nie stać ze skręconymi kołami w lewo, nie przyspieszy to manewru, a czasami może nas uchronić przed zepchnięciem na sąsiedni pas i zderzeniem czołowym. W tym konkretnym wypadku auto nie dostało centralnie w tył, tylko w prawy tylny narożnik i ustawienie kół miało chyba niewielki wpływ.

  13. Cycku coś się uparł ze zjazdem nie w tym miejscu !? obejrzyj linki które wkleiłeś a nie piep……. głupoty TAM MÓGŁ SKRĘCAĆ NA STACJĘ

    • No właśnie… obejrzyj 🙂 uważnie
      W miejscu, gdzie doszło do zderzenia jest linia ciągła najpierw, a potem przerywana (od strony stacji), chyba wiesz co to oznacza ?
      Na zdjęciu wklejonym widać wyraźnie znak zakaz wjazdu na stację tym wjazdem.
      Od roku nie jeździłem tamtędy, zdjęcia są nie najnowsze, więc jeśli nie dawno coś zmienili to tylko wtedy może być inaczej niż napisałem… tylko wtedy 🙂
      Ale przecież to nie ma znaczenia, gdyby nawet osobówką przekraczał tę linię i skręcał, to najwyżej dostanie mandat, a sprawcą wypadku będzie kierowca ciężarówki, bo nie dostosował prędkości do warunków na drodze.

  14. Jak zwykle sami tu najmądrzejsi się zebrali. Szepce od wyrokowania kto zawinił, a kto nie.

  15. Nie, kierujący osobówką nie musi znać charakterystyki prowadzenia ciężarówki, autobusu, pociągu czy samolotu. Wystarczy, że umie poruszać się pojazdem, na który ma uprawnienia. To kierowca ciężarówki będący kierowcą zawodowym powinien zdawać sobie sprawę, że porusza się wśród pojazdów, które mają znacznie krótszą drogę hamowania od jego ciężarówki i dostosować swoją prędkość do tych okoliczności. Jeżeli kierowca tira tego nie ogarnia, to powinien znaleźć sobie inną pracę zanim kogoś zabije swoim brakiem wyobraźni.

  16. Nie, kierujący osobówką nie musi znać charakterystyki prowadzenia ciężarówki, autobusu, pociągu czy samolotu. Wystarczy, że umie poruszać się pojazdem, na który ma uprawnienia. To kierowca ciężarówki będący kierowcą zawodowym powinien zdawać sobie sprawę, że porusza się wśród pojazdów, które mają znacznie krótszą drogę hamowania od jego ciężarówki i dostosować swoją prędkość do tych okoliczności. Jeżeli kierowca tira tego nie ogarnia, to powinien znaleźć sobie inną pracę zanim kogoś zabije swoim brakiem wyobraźni..

  17. ale ruski przyrznal w dziada 🙂 bardzo dobrze

  18. ten z czerwonego na pewno się nie spodziewał że dziś będzie wysiadał z auta przez bagażnik! za brak zapinania pasów też powinno być zabierane prawko-łamanie zasad bezpieczeństwa z premedytacją!!!!

  19. Ooo, ale tu biegłych , podajcie jakieś namiary to może dorobicie.

    • Bob pierniczy farmazony, ten co wali w tył jest winny i nie pomoże żadne tłumaczenie.
      Tak samo jak ten co wjeżdża na główną z podporządkowanej i dostaje strzała.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7601zł 0.8%
    • GBP 4.9014zł 0.22%
    • EUR 4.3049zł 0.19%
    • CHF 3.7746zł 0.54%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Do godziny 17 swoje głosy oddało 41,65 % uprawnionych (wideo)
    Zablokował ruch na skrzyżowaniu, bo musiał skręcić w lewo ze środkowego pasa (wideo)
    Centymetry od zderzenia i idealny komentarz radiowy (wideo)
    W kilkanaście sekund ukradli dwa rowery o wartości 35 tys. złotych (wideo)
    Briefing prasowy prezydenta Lublina i przedstawiciela policji po Marszu Równości (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Zbiórka na rzecz „Lubelskiego Animalsa” podczas meczu Motoru z Chełmianką
    W Lublinie odbędzie się gala B.ILO Boxing Night. Mamy dla Was wejściówki!
    Dzień Otwarty Targów Ochrony Granic „GRANICE” już 25 października. Wstęp wolny!
    Chcesz poczuć się jak w wehikule czasu? W ostatni weekend października będzie to możliwe!
    W ten weekend nie możesz się nudzić! Sprawdź wydarzenia w Lublinie
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.