Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Rozpędzony autobus komunikacji miejskiej przejechał przez skrzyżowanie na czerwonym świetle

Ignorowanie sygnalizacji świetlnej jest jedną z przyczyn poważnych wypadków drogowych. Nietrudno sobie wyobrazić skutki zderzenia rozpędzonego autobusu z pojazdem osobowym.

Kilka dni temu w serwisie YouTube pojawiło się nagranie z udziałem pojazdu komunikacji miejskiej, którego kierowca wjechał na skrzyżowanie przy czerwonym świetle.

Zdarzenie miało miejsce 2 września po godzinie 13 w rejonie skrzyżowania al. Warszawskiej z al. Kraśnicką.

AKTUALIZACJA 2018-09-10 19:10
Jak nas poinformowano, właściciel autobusu, czyli Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie, rozpoczął czynności wyjaśniające w tej sprawie.

 

2018-09-10 16:41:39
(fot. wideo YouTube damianbilu)

43 komentarze

  1. tam w MPK Lublin pracują prawdopodobne „”przypadkowi”” kierowcy”””!!!!???

  2. albo ostro hamuje i osoby jadące w srodku autobusu doznają urazu- przewracają sie , urazy głowy i konczyn, albo przejeżdża na poznym zóltym lub wczesny czerwony bez gwaltownego hamowania. Ludzie. troszke elastycznosci trzeba i zrozumienia.to jest autobus nagle nie zahamuje . nie wszyscy beda sie mocna trzymac barierek itp.

    • całe szczęście już emeryt

      Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

      • § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
        sygnał żółty — zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony,

        • całe szczęście już emeryt

          Sygnał żółty to on miał już jak był jeszcze na pierwszej górce… to nie są światła ustawione jak na Zana/Nadbystrzycka. Jak temu autorowi nagrania zapala się zielone to autobus dopiero wjeżdża na rondo a nie je opuszcza (co bym jeszcze rozumiał jako normalną rzecz).

          • To jest skrzyżowanie z tzw sygnalizacją inteligentną. Tu czas świecenia poszczególnych świateł jest zmienny i nie przewidzisz, czy masz jeszcze pół minuty, trzy sekundy, czy już masz zdecydowanie hamować by „nie przestrzelić się” za sygnalizator. Autobus jadąc 40-50 km/h potrzebuje kilkudziesięciu metrów, by zatrzymać się tak, by ludzie w środku mieli szanse ustać, nie porozbijać głów i nie połamać kończyn. W autobusie nie ma pasów bezpieczeństwa, które trzymają ludzi. Tu ludzie przy hamowaniu lecą, za przeproszeniem, na mordę. Pół biedy jak walną o podłogę. Gorzej, gdy przed twarzą pojawi się rurka lub kasownik. Zwróć uwagę, że gdy nagrywającemu zapala się żółte, to autobus jest już w połowie przejścia

    • ejże ejże, trochę czasu miał na hamowanie

    • Osobówka jak przejedzie na czerwonym to jest wszystko OK, bo musiałby gwałtownie hamować, stworzyłby zagrożenie, bo ktoś by z tyłu nie wyhamował, bo ucierpiałaby mityczna płynność ruchu… Więc można.
      Autobus natomiast…. Uuu, morderca, pirat, bandyta, zabrać prawko,zwolnić, zastrzelić… Co tam głowy, zęby, ręce i nogi pasażerów, którzy nie dość, że nie siedzą przypięci pasami, to często stoją.
      Podwójne standardy: Kali ukraść krowę – dobrze, Kalemu ukraść – źle…

      • Generalnie im wyższa kategoria uprawnień do kierowania, tym od kierowcy wymaga się więcej. Policja również surowiej traktuje wykroczenia kierowców zawodowych. Ogólna zasada jest taka, że im większy gabarytowo pojazd prowadzisz, tym większe stanowisz zagrożenie, gdy nie przestrzegasz przepisów. Głupi kierowca TIR-a stanowi zagrożenie większe niż kierowca osobówki. Nierozważny kierowca osobówki jest znowu większym zagrożeniem niż rowerzysta. A lekkomyślny rowerzysta, np. jadący chodnikiem 40 km/h, jest wciąż większym zagrożeniem niż pieszy.

        No i kierowca autobusu odpowiada również za życie 20-30 pasażerów, których przewozi.

        Także nie masz podstaw, by się obrażać się na ludzi, że są szczególnie wyczuleni na drogowe wykroczenia kierowców MPK.

    • @luki, no też prawda. Pasażerowie na pewno odnieśliby o wiele mniejsze obrażenia, gdyby ktoś gwałtownie ruszył spod świateł wjeżdżając wprost pod koła autobusu. Wszyscy wyszliby bez szwanku.

  3. standardowa praktyka w mpk, przejazd na trzeciej fazie zielonego. Może mpk sprzęgłoby w autobusach system rejestrujący przejazd na czerwonym, bo to niestety plaga.

    • Chyba zacznę przesyłać na lublin112pl nagrania wszystkich, którzy łamią jakiekolwiek przepisy oprócz kierowców komunikacji miejskiej, np. zatrzymywanie się w zatokach przystankowych, uniemożliwianie wyjazdu z zatoki.

  4. Niestety w Lublinie takie zachowanie kierowców MPK to codzienność. Na rondzie pod Zamkiem w godzinach porannych to normalka. I jeszcze blokowanie skrzyżowań bo wjechał i nie może zjechać. Podobno MPK lublin to wizytówka miasta.
    Może ktoś z tym zrobi porządek…

    • Wystarczy zmienić obecnego prezydenta Miasta Inspiracji w wyborach a nowy włodarz Koziego Grodu wymiecie kumoterstwo z miejskich spółek.

      • Taa… w każdym autobusie MPK kierowcą jest Żuk, gdyby to był Tułajew MKP jeździłby zgodnie z przepisami. Nienawiść do PO przesłania ci racjonalne myślenie.

  5. Norma w wykonaniu MPK A już najpóźniej jadą te największe, przegubowe…

  6. „Jak nas poinformowano, właściciel autobusu, czyli Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie, rozpoczął czynności wyjaśniające w tej sprawie.”. A dlaczego nie Policja? Czy MPK jest władne orzekać o wykroczeniach w RD? Na jakiej podstawie?

  7. Wczoraj na skrzyżowaniu al. solidarności z dolną 3 maja identyczna sytuacja mi si przydarzyła w roli głównej autobus MPK…

    • Na tym skrzyżowaniu to norma. Zakręt jest dość ostry, autobus musi mocno zwolnić i zanim zjedzie ze skrzyżowania, światła zdążą się zmienić. I nie jest to wina kierowcy, bo wjechał na zielonym, a szybciej jechać nie może, bo położy autobus.

  8. Przecież to w MPK jest codzienność..
    A na forach jeszcze wykłócają się, że tak przejeżdżają dla bezpieczeństwa pasażerów, że „a osobówki więcej wykroczeń popełniają”.
    Z tą zgrają „sioferów” nie wygra – już lepiej im zamontować syreny i koguty na dachy – będą pojazdami uprzywilejowanymi – i tak już jeżdżą jakby nimi były.
    Ale i tak najlepszy był ten kozak co wymuszał pierwszeństwo na pociągu na przejeździe na turystycznej – mój idol…
    http://www.lublin112.pl/kierowca-autobusu-mpk-wjechal-przejazd-kolejowy-pomimo-czerwonego-swiatla-pociag-musial-awaryjnie-hamowac-zdjecia1/

  9. Yanecik zrób sobie kwity na autobus i pokaż tym „nieudacznikom” z MPK , WARBUSA czy IREKSU jak się powinno jeździć po Lublinie !!!

  10. a Ty cymbale na wuj stoisz i na co czekasz na zielonym, Januszu!

Z kraju