Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Pamiętajmy o umożliwieniu jak najszybszego przejazdu służbom ratunkowym

Nadesłany do nas film bardzo dobrze prezentuje problem na jaki napotykają pojazdy służb ratunkowych, jadące na miejsce zdarzenia. W większości przypadków kierowcy sprawnie przepuszczają pojazdy uprzywilejowane, jednak nie zawsze przejazd jest płynny i szybki, co pokazuje poniższe nagranie.

Wczorajsze nagranie przejazdu straży pożarnej do wypadku u zbiegu ulic Turystycznej i Mełgiewskiej.

Polecamy nagranie autorstwa Pogotowia Ratunkowego z Lublina. Kilka dobrych rad jak usprawnić dojazd służb ratunkowych do osób potrzebujących pomocy.

2016-01-21 17:21:02
(fot. wideo Nadesłane Mariusz Puła, Pogotowie Ratunkowe Lublin)

26 komentarzy

  1. Ja widziałem inny przykład nieumiejętności lub co gorsza butności albo poprostu głupoty kierowców którzy jadąc normalnie lewym pasem i widząc nadjeżdżającą za nimi karetkę na bombach zamiast zjechać na prawy pas (oczywiście sygnalizując to) bo był pusty to niektórzy zjeżdżali ale właśnie niektórzy tylko zwalniali hamujac na lewym pasie nic nie robiąc i w dodatku sami zagrażali tym samym bezpieczeństwo nie tylko tej karetce ale innym uczestnikom ruchu bo lewy pas jest ich i tyle … oj długo by debatować ale zawsze trafi się jakiś mongoł … wtedy może nie odbierać ale surowo karać to by się nauczyli … szkoda że nie miałem kamery włączonej.

  2. Ja rozumiem,że pojazdy uprzywilejowane powinny płynie dojechać do poszkodowanego ale jak sa duże korki i pasy są waskie to ciekawe jak kierowcy mają im udostępnić przejazd. Nikt nie chce swojego auta rozwalić.

  3. co tu nagrywać i o czym tu pisać artykuły?? normalna sytuacja w ciasnym korku, niech np. w takim korku jedzie tir i on nie zjedzie jak osobowka, proste i logiczne

  4. Barierki płotki na pasach rozdzielających, bariery ochronne blisko krawędzi jezdni. wysoki krawężnik … i jak tu zjechać na pobocze w zakorkowanym mieście. Przykład al. Kraśnicka, Kunickiego i wiele innych po wysepkowej modernizacji. A później że to kierowcy nie udostępniają przejazdu. Kierowcy też nie są bez winy ale trzeba też wspomnieć o infrastrukturze drogowej typu wąskie rozdzielające wysepki na całej długości ulicy, zbyt blisko plotki i bariery ochronne, wysokie krawężniki że nie wjedziesz osobówką bez uszkodzenia.

Z kraju