Uwaga na ataki hakerskie na klientów polskich banków

Klienci polskich banków w ostatnim czasie padają ofiarą wyszukanych form oszustwa. Oprócz skimmingu do panelu praktyk oszustów dołączyły ataki hakerskie.

 

Banki polskie apelują o szczególną ostrożność podczas transakcji internetowych. Odnotowano nowe formy ataku polegające na informowaniu klientów o potrzebie instalacji na telefonie dodatkowego certyfikatu.

W przypadku tego ataku klient proszony jest o wpisanie numeru telefonu komórkowego, na który następnie wysyłane są wiadomości SMS z aplikacją, służącą do przechwytywania jednorazowych kodów autoryzacyjnych. W przypadku zauważenia komunikatów nakłaniających do instalacji certyfikatów należy wylogować się z systemu i skontaktować z Infolinią konkretnego banku.

Jednocześnie banki informują, że placówka bankowa nie prosi o autoryzację numeru telefonu do otrzymywania kodów sms, jeżeli taka zmiana nie została zainicjowana przez klienta. Również w tym przypadku jeżeli klient zauważy nieprawidłowości w czasie autoryzacji, zwłaszcza dotyczących kodów SMS najlepiej wylogować się z systemu i skontaktować z Infolinią.

Banki apelują również do klientów o ostrożność podczas podejmowania pieniędzy z bankomatu. Należy bacznie przyjrzeć się, czy w obrębie urządzenia nie ma zainstalowanych podejrzanych elementów a podczas wpisywania kodu PIN najlepiej klawiaturę zasłonić ręką.

2015-01-03 18:01:50
(fot. lublin112.pl)