Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Ursus zaprezentował najnowszy autobus. To City Smile Fuel Cell Electric Bus o napędzie wodorowym

Choć wytrawni obserwatorzy mieli już okazję dostrzec ten autobus, gdyż m.in. na ulicach Lublina odbywały się jazdy testowe, to jego oficjalna prezentacja odbyła się dopiero teraz podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Hanowerze.

Zaprezentowany najpierw podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Hanowerze a następnie przed Kancelarią Premiera RP najnowszy autobus lubelskiego producenta to Ursus City Smile Fuel Cell Electric Bus. Pojazd powstał we współpracy z kilkoma zarówno polskimi jak i zagranicznymi firmami. Linia nadwozia nawiązuje do autobusów powstających w AMZ Kutno, z którym spółka w ostatnim czasie zawiązało konsorcjum. Silniki w piastach są produkcji niemieckiej firmy Ziehl-Abegg, a napęd wodorowy powstał w HyMove.

Zaprezentowany autobus jest pierwszym, wystawowym egzemplarzem. Wnętrze, a zwłaszcza układ siedzeń, ma być dostosowywany pod konkretne zamówienia. Deklarowana pojemność pojazdu to minimum 75 osób, z czego 28 na miejscach siedzących. Pojazd jest całkowicie niskopodłogowy, drzwi posobne jak w innych autobusach tej długości mają układ 1-2-2. Napęd wodorowy pozwala na przejechanie 450 km na jednym tankowaniu. City Smile Fuel Cell Electric Bus powstał z myślą o zagranicznych rynkach, gdzie wodór jest popularnym paliwem. Jak informuje producent, cena pojazdu wynosi ok. 800 tys. euro.

Lubelski Ursus w ostatnich dniach wygrał dwa przetargi na dostawy autobusów. Konsorcjum Ursus BUS, w skład którego wchodzi Ursus S.A., AMZ Kutno S.A. oraz Ursus BUS S.A., dostarczy 10 fabrycznie nowych autobusów o napędzie elektrycznym dla Miejskiego Zakładu Autobusowego w Warszawie. Spółka zwyciężyła także w przetargu na dostawę niskopodłogowych autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. W obu przypadkach złożone przez lubelską firmę oferty, okazały się lepsze niż przedstawione przez Solarisa.

(fot. Ursus)
2016-10-01 13:40:06

15 komentarzy

  1. Jak z jakością? bo nasze trolejbusy tym nie grzeszą…

    • O jakości będzie można się osobiście przekonać. Wiadomo przecież, że MPK teraz niczego innego nie kupi i ustawi przetarg pod Ursusa. Mam nadzieję że KIO i CBA nie odpuści tej MPKowskiej mafii.

      • Ty mądry jesteś?? Jeżeli w Lublinie mamy swoją firmę i oferta jest dobra , to dla czego mamy brać jakieś inne autobusy? Zastanów się trochę !! CBA to powinno Ciebie chyba prześwietlić!!

        • Przecież te autobusy będą montowane w Kutnie . Na trajtkach polegli bo dobre one nie są . Patrząc na ostatnią akcję z wozikiem elektrycznym to nie wróżę powodzenia .

          • Jeżdżę i jeździłem tymi trajtkami nie raz za bardzo nie wiem w czym problem z tą jakością, nie telepią się, nie odbiegają od Solarisów czy Mercedesów. Jakieś przykłady poproszę.

    • Samo „AMZ Kutno” mówi dużo o jakości, czyli bardzo niska…. Żebyście zobaczyli jak są wykonane przez nich pojazdy dla wojska…

  2. Jeszcze troche i zabiora sie samoloty skladac w Ursusie..

  3. Czekamy na obiecanki cacanki miłościwie panującego nam Prezydenta Żuka , który obiecał zakup 77 nowych elektrycznych autobusów . Może głośniej będzie o tym mówił przed wyborami .

  4. Tylko zamontować śmigła, i będą drono-autobusy w Lublinie robić.

  5. Co ma wspólnego z Polską nazwa autobusu :To City Smile Fuel Cell Electric Bus ?

  6. Produkcja jest nastawiona głównie na zagraniczny rynek, jak jest napisane w artykule.

  7. CZEKAMY NA PROGRAM KOSMICZNY URSUSA!

  8. Jakość Ursusa jest podobna jak Autosana, czyli wygląda nowocześnie, ale w praktyce trzeszczące plastiki, wyciosane toporkiem wnętrze i awaryjność. A co do ekologii, to ile węgla trzeba spalić żeby wyprodukować litr H2O?

  9. hahaha nie no nie mogę normalnie kolejny nie wypał LUBELSKIEGO ursusa haha

Z kraju