Z ul. Wajdeloty wyjechały na lawecie kolejne źle zaparkowane auta

Dzisiaj ponownie strażnicy miejscy usunęli pojazdy blokujące przejazd ulicą Wajdeloty. – Może w końcu nauczą się parkować. Bardzo dobrze, że straż miejska wzięła się za to – powiedziała nam jedna z mieszkanek tej ulicy.

Czwartek, godzina 7 rano, na ulicy Wajdeloty w pobliżu szkoły spore zamieszanie. Pracownicy odbierający śmieci zawracają wszystkie pojazdy jadące tą jednokierunkową ulicą. Dwie śmieciarki utknęły, ponieważ kierowcy bez wyobraźni zatarasowali przejazd parkując po prawej stronie ulicy, jeden za drugim.

Czwartek godzina 18. W rejonie źle zaparkowanych aut, od rana pracują strażnicy miejscy. Zabrali na lawetę trzy pojazdy, czeka jeszcze czwarty. Tydzień temu, z tego samego miejsca zabrali trzy pojazdy. Niestety, ponownie inni kierowcy bez wyobraźni stanęli w tym samym miejscu.

Codzienność na ul. Wajdeloty i ul. Wallenroda. Auta stają tam gdzie jest miejsce – na trawniku, na przejściu dla pieszych, na obszarze jezdni wyłączonym z ruchu, na kopercie dla inwalidy pomimo braku uprawnień. Do tego dochodzą osoby przyjeżdżające cyklicznie na pobliski Orlik, wtedy mieszkańcy robią po kilka rund dookoła bloków, aby po kilkudziesięciu minutach znaleźć miejsce do zaparkowania.

– Bardzo dobrze, że strażnicy miejscy wzięli się za kierowców, którzy za nic mają przepisy ruchu, a przede wszystkim bezpieczeństwo innych mieszkańców. Ostatnio widziałam jak karetka wycofywała, bo nie mogła przejechać, a kilka tygodni temu ten sam problem miał pojazd straży pożarnej – powiedziała nam jedna z mieszkanek.

Strażnicy miejscy zapowiadają, że będą do skutku odholowywać źle zaparkowane pojazdy. Do chwili, aż kierowcy nauczą się, że pozostawianie auta w tym miejscu jest niedozwolone, a przede wszystkim blokuje przejazd pojazdów służb ratunkowych.

DSC02559

DSC02566

DSC02569

2017-10-19 21:52:31
(fot. lublin112.pl)

121 komentarzy

  1. Cały lsm w kilku słowach i obrazkach. Proponuje jeszcze trolejbusy na wajdeloty zrobić, bo rano korki tam są za małe.

    • Głupoty gadasz. Lekarstwem na korki na Wajdeloty są buspasy. Tylko buspasy usprawnią komunikację w tym miejscu !!

      • Gdybyś rozumiał sens istnienia buspasów – to byłoby Ci wstyd za to co napisałeś.

        • To wytłumacz nam geniuszu sens istnienia bus pasa na ul. Jana Pawła II od strony os. Poręba od parkingu na Żużlówce do ul. Szmaragdowej….. nawet równie „mądry” etatowy papuga z ratusza stwierdził że dlatego że Unia za to płaciła więc…. do gadania mamy tyle co Żyd za okupacji

          • i co płaczesz, że ci skrzyżowanie wyremontowali a przy okazji buspas zrobili z którego korzystać nie możesz, zatrudnij się jako kierowca mpk to będziesz mógł po buspasach jeździć i ból tyłka minie, tak to unia zła ale łapy po dotacje wyciągać potrafią, janusze, cebulowe gamonie

          • Buspasy wszędzie gdziekolwiek są, to są bardzo dobre. A ty zamiast myśleć o sensie istnienia buspasów pomyśl tylko o tym czy to rondo ma dobre czy złe oznakowanie poziome?

        • Otórz nie mają sensu bo bus pasy powodują powstawanie korków tam gdzie ich nie było i co ci wtedy po bus pasie skoro autobus w którym jedziesz stoi 200 m w oczekiwaniu na dojazd do bus pasa?

          • Bo może jak komunikacja miejska będzie sprawniej jeździć dzięki bus pasom, więcej ludzi przesiądzie się do niej ze swoich samochodów.

    • TAAA…PROPONUJĘ WIĘCEJ TRAWNIKÓW ZROBIĆ ŻEBY PSY MIAŁY GDZIE SRAĆ…
      a gdzie mają parkować??? jak budowano lsm to może jedna osoba na cały blok miała samochód…teraz powstają nowe bloki…a parking na 5 samochodów na cały blok…więc gdzie parkować???

      • Gdzie niby tam powstają nowe bloki? Powstały na terenie dawnej kotłowni, z podziemnymi parkingami, mało tego. Wjazd na naziemne parkingi przy blokach zamknięty szlabanem. Co ty megi pierniczysz?

      • A co mnie obchodzi gdzie masz zaparkować, ja jak zapłaciłam kilka razy mandat za parkowanie na zakazie to zostawilam auto w domu i chodze pieszo lub mpk lub rowerem a autem głownie jeżdzę poza miasto lub jesli jest za daleko na rower i nie wiem jak MPK dojechac. Ty też czasami możesz auto zostawic, a jak nie chcesz to trzymam kciuki aby Straz miejska dopadła ciebie wielokrotnie. LUblin TONIE w morzu aut i cos z tym musi zrobić bo nie daje sie zyc w tym mieście

        • A widzisz ja mam prawdziwe auto i moje w domu się nie mieści. Lublin tonie w morzu aut to wina urzędników którzy nie umieją zadbać o przepustwość miasta, a jedyne co umieją zrobić to nakladać kolejne obostrzenia. Już widzę jaką miałbym sielankę wożąc się MPK z tróją małych dzieci.

      • megilub,ja nie mam zamiaru mieszkać na parkingu.Gdyby nie setki studentów,to miejsc by wystarczyło prawdopodobnie dla wszystkich mieszkańców.Właśnie w studentach (a raczej ich autach) widzę największy problem.

        • Odkąd powstał sąd przy Wallenroda problemy ze znalezieniem miejsca sie zaostrzają. Wielokrotnie widac jak pan czy pani sędzia parkuje pod blokiem, toga na,ramię i do pracy…a mieszkańcy po kilkanaście razy krążą wokół osiedla żeby zaparkowac wracając chociażby z zakupów

  2. Wywozić po kolei!!! Zero litości!

    • Tam codziennie powinna być taka akcja. Pieszy patrol nie wyrobiłby z pisaniem mandatów jak inteligencja dzieci przywozi lub odbiera ze szkoły. Jak komuś nie pasuje, niech szuka szkoły z dużym parkingiem jak np ZS 12.

    • Niewątpliwie masz rację ale… Żukowi brakuje pieniędzy w kasie miasta to znalazł sposób. Wywozi samochody i czesze kasiorę. Problem powstał z chwilą remontu ulicy. Podniesiono krawężniki i zlikwidowano rząd płytek na trawniku.Samochody stoją więc przy krawężnikach i stąd ten brakujący metr do przejazdu. Po pierwszej takiej akcji, gdy straż nie mogła przejechać, powinien się pojawić znak zakazu parkowania i tabliczką o nieuchronnym odholowaniu pojazdu w przypadku jego złamania. To co w tej chwili robi SM to zwykłe sq3rwy#syństwo. Po remoncie naje%ba%li znaków to jeden więcej by nie zaszkodził. Ale… znak kosztuje a geniusz ekonomiczny zarządzający miastem, zadłużył Kozi Gród, że i pra, pra, pra, prawnuki tego kredytu nie spłacą. Tak więc ci, co o tych dwóch akcjach nie słyszeli, będą bulić. Nie zarzyna się kury znoszącej złote jajka. Jak zgłaszałem nieprawidłowo parkujące auta ciężarowe to zapytali tylko o nr rejestracyjny i nawet 4 liter nie ruszyli. Przy klubie non stop parkują na drodze p/poż. mimo znaku zakazu i informacji o odholowywaniu. Widział tam ktoś SM i holownik? Nie, bo być może jakieś urzędasy z Sądu lub ZUS-u tam parkują. Będzie afera jak się zacznie sala kinowa palić.

  3. Ta, bo trolejbusy rozmnażają się jak króliki – owocem tych stosunków są małe samochodziki, które nie mają gdzie mieszkać.

  4. I jeszcze pajace zostawiły swe auta przed przejściem…

    • No i co z tego? Oczywiste jest to, że winna będzie głupie dziecko wybiegające z pobliskiej szkoły podstawowej.

    • Dlatego trafiły na lawety. Wielu zapomina, że nie wolno parkować 10m przed oznaczonym przejściem dla pieszych. Dziwi mnie jedynie, dlaczego nie zabrano pojazdu parkującego całkowicie na chodniku? Przepisy dopuszczają co prawda takie parkowanie ale przy krawędzi jezdni, lub miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami. Idę sprawdzę czy stoi i jak by co telefon do SM przepytać ich z przepisów.

      • Pojazdy osobowe do 2,5t mogą parkować w całości na chodniku (oczywiście równolegle), jeżeli nie utrudnia to ruchu pieszym i jest pozostawione co najmniej 1,5m szerokości wolnego chodnika. Oczywiście jeżeli nie ma zakazu parkowania – bo on również dotyczy chodnika.

        • Trzeba dodać do 2,5t DMC a nie rzeczywistej masy pojazdu.
          Tak więc jak widzisz dostawczaka (lub chociaż BMW X5/Audi Q7) na chodniku możesz spokojnie dzwonić po SM.

          • te auta mają ważą około 2200kg

          • Serio?
            Kapitan oczywisty się znalazł.
            Mam E53 (X5 pierwszej generacji) i waży nawet ciutkę mniej (2170 kg mam w dowodzie), ale DMC mam prawie 2700 kg.
            O ile za zakaz wjazdu pojazdów powyżej 2,5t mogę wjechać (pod warunkiem niezaładowania), o tyle na chodniku obowiązuje DMC a nie rzeczywista masa pojazdu.

        • Art.47
          2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.

          Przepis dopuszcza PRZY KRAWĘDZI JEZDNII!!!! Czy drugi pojazd zaparkowany równolegle do pierwszego znajduje się przy krawędzi jezdni??
          Sam zakaz zatrzymywania nie dotyczy chodnika, jeśli nie masz tam takiej informacji w postaci tabliczki z napisem lub strzałki oznaczającej. Wybiórcze traktowanie przepisów pod siebie.
          Ty masz w ogóle prawo jazdy?

          • Przepraszam, pomyłka. Zamiast:
            „bo on również dotyczy chodnika”
            powinno być
            „bo on również może dotyczyć chodnika”

            -czy oprócz tego gdzieś jeszcze napisałem nieprawdę?

          • Doprecyzuj proszę pytanie. Naprawdę nie rozumiem zarzutu? Chętnie wyjaśnię, lub przeproszę, jeżeli się pomyliłem
            „Czy drugi pojazd zaparkowany równolegle do pierwszego znajduje się przy krawędzi jezdni?? – przy parkowaniu na chodniku jest tylko jedno możliwe położenie pojazdu przy krawędzi jezdni

          • Fakt nie doprecyzowałem wypowiedzi. To co dla mnie jest oczywiste, jako naocznego świadka dla innych może być niezrozumiałe i problem gotowy. Tam stoją dwa pojazdy. Jeden stoi równolegle przy krawędzi jezdni na chodniku. Drugi na chodniku, równolegle do pierwszego. Z prawej ma ten pierwszy samochód a z lewej chodnik i trawnik. Może tak parkować?

          • wypowiedział się właściwie.
            Znak zakaz zatrzymania się (B-36), dotyczy również chodnika.
            Dopiero w drodze wyjątku – gdy jest tablica z inf. „nie dotyczy chodnika”, można zatrzymywać się na nim. A nie na odwrót.

  5. Zaparkowane auta na waskich osiedlowych uliczkach to rzeczywiscie problem, ale do diabla, gdzie parkowac?? Jak wszedzie blok na bloku a obok trawniki. Aby tylko na maxa wykorzystac teren pod budowe. Może tak troche wiecej parkingow .

    • No to buduj. Na co czekasz?

    • Często jeżdżę tamtędy do pracy rano. Ostatnio właśnie myślałem o tym że jest tam miejsce dla osobówki na przejazd, ale dla ciężarówki już nie. Na Wallenroda jest sklepik do którego dojeżdża zaopatrzenie, są śmieciarki, są służby ratunkowe, drodzy kierowcy, pamiętajcie o tym.

      • Sklepik mieści się w bloku. Masz jeszcze pawilon w którym jest spożywczy LUX i trzy inne sklepy jak i przychodnię do której musi dojechać ambulans.

    • Przejdź się po nowych osiedlach, większość samochodów stoi pod ziemią, a na parkingach zazwyczaj są wolne miejsca, chodniki nie są zastawione. Problem, o którym piszesz, dotyczy starych osiedli, skądinąd ładnie zaplanowanych, z dużymi zielonymi przestrzeniami, ale budowanych w czasach, gdy samochód miało max kilka rodzin w bloku, więc miejsc parkingowych było wystarczająco – teraz już zdecydowanie nie. Gdzie się da, to dorabiali i dorabiają, ale wszystkich z wieżowca nie upchniesz, jak na mieszkanie przypada średnio ponad jeden samochód…

      • Zapominasz o tych co kilku kawalerkę wynajmują bo taniej ale każdy szrotem ze wsi przyjeżdża i darmowym rowerem po mieście się porusza.

        • Jeżeli zaparkowali szroty prawidłowo, to jaki zarzut masz do nich?

          • Problem w tym, że w większości przypadków parkują nieprawidłowo. Dla większości, równolegle do krawężnika to oznacza przód na krawężniku/trawniku, tył z tolerancją jednego metra. Parkowanie przodem do budynku oznacza, pokrywa bagażnika BMW w stronę klatki bo słoiki trzeba zabrać. linię wyznaczającą miejsce parkingowe, mus mieć między kołami lub przynajmniej na nią najechać. Wymieniać by długo. Wiejski egoizm i tyle. Ważne , że on zaparkował.

  6. To BMW o 19:30 jako ostatnie zabierali LB .. Studencina z głodu padnie jak wykupi. Chociaż kolejne taniej go wyjdzie. Tych parkujących na skrzyżowaniu nie ruszyli, nawet zaproszeń za wycieraczkę nie włożyli. Prawda jest taka, że codziennie SM o ładnych kilkadziesiąt setek może budżet zasilać na tych ulicach.
    Przy okazji. Może wreszcie Ratusz zainteresuje się i uzupełni brakujące oznaczenia pionowe i poziome na Wallenroda? Nie ma kasy na obiecywany remont, to chociaż oznakowanie uzupełnijcie. Od Wajdeloty do Grażyny wszystkie znaki na złom poszły razem ze słupkami już parę lat temu.

  7. Na Róży wiatrów (przed szpitalem kolejowym) powinien stać patrol i holownik codziennie. Mieli by tam codziennie co robić.

  8. W dzien parkuja sady, zus, przedszkole a mieszkancy jezdza dookola jak chomiki na karuzeli. Osiedle wajdeloty, wallenroda powinno byc tylko i wylacznie dla mieszkancow. …niemozliwe? Ponoc jest regionalizacja w szkolach, to pytam dlaczego stoje codziennie 15min w korku na wajdeloty?przed przedszkolem to samo, nie ma gdzie zaparkować….dla rodzicow dzieci mieszkajacych w bloku obok… nie ma miejsca, ale dla dziecka, ktorego mamusia dojezdza z czechowa a pracuje w zusie juz.miejsce sie znajduję….dramat!Wyłączcie w koncu ta drogę dla kierowców, ktorzy tu nie mieszkaja!!!!!Parkowac przed domem kultury, spacer nikomu jeszcze zle nie zrobil!Malo tego jest to waska ulica a zapier….tam jak oszołomi!

    • Magda, dlatego, że ludzie wożą dzieci do szkoły samochodami 300m bo to za daleko żeby przejść piechotą. Osobiście znam takich.

    • Już to widzę jak będzie respektowany taki zakaz. Rymwida jest zamknięta z wyłączeniem mieszkańców a cały personel Sądu skraca sobie nią drogę jadąc od Filaretów. Był szlaban to krzyk podnieśli. Na dodatek ma pierwszeństwo a na Wallenroda znak STOP przed wyjazdem z tej zamkniętej uliczki. Ciekawe ile tam stłuczek było? Zimą nie posypane to z górki lodowisko i weż tu na STOP-ie się zatrzymaj. Jak Sędzina do roboty jedzie to już całkiem mogiła jak w nią trafisz.

    • No jeśli jest sąd ZUS i inne instytucje to chyba normalne że pracownicy muszą gdzieś samochód zaparkować i to nie ich wina że akurat na lsm-ie pracują. Nie rozumiem dlaczego ulica miałaby być wyłączona dla niemieszkańcow. I oczywiście że jak przywozi się dziecko do przedszkola to trzeba samochód na ten czas zostawić. I trudno żeby mama parkowania samochód na Czechowice jak przedszkole i praca na LSM. To chyba logiczne że samochód służy do przemieszczania się z miejsca A do miejsca B i w tych też miejscach się go parkuje

      • Akurat pracowników tych instytucji stać by zapłacić za parking których jest kilka w pobliżu. Muszą aż tak dziadować by mieszkańcom życie utrudniać? Oni są napływowi, osiedle powstało pierwsze. Pretensja do tych co te instytucje tam umieściły, bez zabezpieczenia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych. Mało tego, są jeszcze wolne tereny na których lada moment powstaną nowe wielopoziomowe budynki. Myślisz, że ktoś będzie się przejmował brakiem miejsc parkingowych dla pracowników lub petentów?

      • Ot, logika! „Ja jestem Januszem i gdzieś samochód zostawić MUSZĘ!”. Nigdzie nie jest napisane, że dla wszystkich musi starczyć miejsc parkingowych. Żaden kraj na świecie tego nie gwarantuje. Jeśli wiem, że nie będę miał gdzie zaparkować, to zwyczajnie rezygnuję z dojazdu do pracy samochodem i wybieram inny środek transportu. Ja już dawno dałem sobie spokój z wpychaniem się do centrum Lublina autem. Wolę zaparkować gdzieś na obrzeżach i poruszać się po nim pieszo, bo nogi nie zostały nam dane do obsługi pedałów w samochodzie, ale przede wszystkim do chodzenia. W najgorszym razie korzystam z PŁATNYCH parkingów.

        Ale jaśnie państwo z ZUS-u, sądu i korpobiurwy z Grey Office nie odpuszczą sobie dojeżdżania do roboty autem, bo jeszcze ktoś pomyśli, że ich nie stać na samochód. Korony z tlenionych główek też niechybnie pospadają, jak nie uda się przycebulić na miejscu parkingowym.

        • Z tymi korpobiurwami to przesadziłeś. Czuję się osobiście urażony 😉 Większość ludzi tam pracujących, to pracownicy szeregowi, których pensje z zasady są zbyt małe (przeważnie), aby płacić za parking. Oczywiście głupotą jest się tam pchać samochodem do pracy, ponieważ dojazd MPK jest bardzo dobry. Jednak jak jest się KIMŚ, to się nie będzie jeździć MPK do pracy, bo to ujma na honorze, a jak się jest pracownikiem szeregowym, to trzeba pokazać, że się ma samochód. Mieszkałem na LSM i uważam, że głównym problemem są samochody studentów, którzy wynajmują pokoje właśnie tam, gdyż mają blisko do uczelni, ale mimo to, muszą mieć w mieście samochód, którym jeżdżą na uczelnię, gdzie również mają problem z zaparkowaniem (czy tylko ja widzę w tym głupotę?). Jeżeli ktoś pracujący w tzw. drugim centrum Lublina, musi przyjeżdżać do pracy samochodem i nie stać go na parking, to może parkować bez problemu w innych miejscach w okolicy, chociażby pod Centrum Handlowym Tomasza Zana. Ale przecież stamtąd jest za daleko do Grey Office, ZUS-u, sądu i innych miejsc… Co do centrum, to piszesz samą prawdę. Ja jeszcze nie pojmuję jednej rzeczy odnośnie parkowania w centrum. Osobiście mam samochód, który jest wart 5000 i nie mam problemu z zapłaceniem za 1-2h postoju, a ktoś inny mając samochód za 30000 kombinuje, staje na chodniku itd. itp., aby oszczędzić te kilka złotych.

  9. Ten problem sam się rozwiąże w ciągu kilku lat. Jeżeli tych gratów będzie przybywać w takim tempie jak w ostatnich latach, to za kilka lat już nikt samochodem nie będzie w stanie wyjechać, ani dojechać tam gdzie chce.
    Komunikacja miejsca wróci do łask. Ludzie przypomina sobie jak się na rowerze jeździ po coraz lepszej i kompletnej sieci dróg rowerowych.

  10. To bimmer!!!mały móżdźek…

  11. Trzeba zrobić jeszcze jedeną drogę rowerową wzdłuż ul. Willeńskiej kosztem pasa jezdni, może wtedy jakiś rowerzysta zdecyduje się raz na czas przejechać. Ludzie parkowali przy Wileńskiej teraz się pchają na osiedlowe uliczki. A pas wydzielony stoi pusty bo przez cały sezon widziałem tam naprawdę kilku rowerzystów, większość jeździ chodnikiem po stronie szkoły. Brawo za pomysł.

    • Zgadzam sie z Lu. Tamytmi sciezkami rowerowmi od powstania ich , widzialem 4 rowery…Przynajmniej bylo gdzie zaparkowac. Mieszkam na Wajdeloty i czasem 5 rund robie zanim znajde miejsce zeby chociaz dziecko pod blok dowiezc.. Studenty.. przyjezdzajcie PKS a nie do jednego mieszkania po 3 samochody.. Wystarczy spojrzec na tablice skad to pojazdy sa…. A na Wallenroda dramat. karetka na sygnale cofa. Straz pozarna wjezdza pod prad od drugiej strony bo jakis baran postawi samochod.. a w dzien zaluja 2 zl na parking pod media jak do zusu jedzie barana jeden z drugim

      • -chcesz odebrać rowerzystom pas rowerowy
        -chcesz odebrać prawo do samochodu innym – studentom
        -dowozisz dziecko samochodem pod blok
        Może to coś z Tobą jest nie tak. Zaczynaj dobre zmiany od siebie.

      • -dowozisz dziecko samochodem pod blok – autobus tez Ci się zatrzymuje pod samą klatką?
        -a może dziecko nie ma siły wchodzić po schodach i trzeba je wwieść na 1 czy 2 piętro?

        • @Bzduropis, to samo miałem napisać. Krąży przez kilkanaście minut, by odstawić dziecko pod sam blok. Rozumiem, że dziecko ma amputowane obie nogi, porusza się na wózku i trzeba je też wnosić po schodach?

          I tak hodują Ci rodzice z bożej łaski te niedorajdy. fajtłapy i mameje, które jedyne z czym sobie w życiu radzą to obsługa smartfona. Na wsiach dzieci codziennie pokonują w jedną stronę do szkoły po kilka kilometrów pieszo lub rowerem i nie stanowi to dla nikogo żadnego problemu.

          Uważam, że „mieszkaniec” powinien zostać pozbawiony praw rodzicielskich, a dziecko należy mu po prostu odebrać, bo hoduje życiową kalekę, która będzie dla społeczeństwa tylko ciężarem.

          Dzieci wychowuje się DLA ŚWIATA, a nie DLA SIEBIE.

          • Ostatnio taki 9- latek poszedl sam do szkoly i sie wpieprzyl pod samochod. Rodzice tacy odpowiedzialni… chcieli nauczyc dzieciaka zycia. Zeby nie byl jakims niedorajda zyciowym. Przeciez nie beda go prowadzali za reke czy odwozili do szkoly … Aaron ma racje. Mysle ze nawet 2 letnie dzieci powinny juz same z samochodu wychodzic i isc do bloku. Trzeba je tylko nauczyc zeby ske rozgladaly …

          • Julka, napisz to jak już będziesz miała dziecko. To samo dotyczy aarona. W d.. byłeś g&^%no widziałeś i piszesz takie idiotyzmy.

    • No tak, tradycyjnie to jest wina pedalarzy.

      • nie mam nic przeciwko rowerzystom, wystarczy zrobic sciezke przy chodniku( ktory i tak jest do zrobienia) i olaczyc go z tm na glebokiej ..

      • No a czyja? Główny pedalarz jak tylko złapał dobrze płatną fuchę u wujka Żuka, złapał kubeł z farbą i dawaj po mieście linie oddzielające malować. ” Patrzcie jaki jestem przedsiębiorczy ile wam kilometrów dróg rowerowych zrobiłem, głosujcie na mnie a jeszcze więcej wam wymaluję” Czasy PRL i propagandy się przypominają.

        • To chyba dobrze, że rowery od pozostałych pojazdów są odseparowane w ten sposób. Rowerzysta nie potrzebuje miejsca postojowego na rower – a w tym jest problem.
          Na ilu jezdniach powstały pasy rowerowe: Zbożowa, Wileńska, Koncertowa, Krochmalna, Diamentowa? tylko na tych dwóch pierwszych parkowały pojazdy. Ile miejsc przez to ubyło? 50 w całym mieście.

          • Na samej Wileńskiej ze 30 a to jak 300 w samym centrum. Fakt . Biorąc pod uwagę cały powiat to nikt nawet tego nie zauważył.

      • To ciebie naginającego z językiem na brodzie w górę po lewej stronie jezdni widziałem? A twoją dziewoję jak z górki po prawej stronie śmigała? Lublin to nie Londyn, tu obowiązuje ruch prawostronny. Was też, jak macie wydzielone pasy po obu stronach jezdni.

  12. Moim zdaniem to nie wina kierowców, ze nie mają gdzie zaparkować. Tonący brzytwy się chwyta. Drogi osiedlowe są nie przystosowane do dzisiejszych czasów. Mieszkam na Grażyny drugi rok i uważam że z jednej strony ulicy powinno się wyciąć żywopłot i zrobić parking skośny, zamiast równoległego. Samo to dałoby więcej miejsc.

    • Wyburzyć jeden losowo wybrany blok i zrobić piętrowy parking dla mieszkańców pozostałych. Tylko broń boże płatny, bo parkowaliby dookoła. 😉

      • No to rób. Płatny, ale nie przez parkujących – lecz przez Ciebie. Jestem za. Tylko jest jeszcze jeden warunek, żeby był tak nie dalej niż 50 metrów od celu podróży każdego kierowcy.
        Jak ma być za darmo, to dorób od razu bezpłatną stację paliw.

      • jest platny parking wielopoziomowy na wallenroda…

        • Będę tam parkował, jeżeli zgodnie z nazwą będą mi płacić za przechowywanie na nim mojej 20-leniej igły.

          • Bardzo uogólniasz. Chęć płacenia za parking nie zależy od posiadanego samochodu, a od stanu umysłu, jak również zarobków, ale jednak to stan umysłu, wbrew logice, jest decydujący.

    • Wyciąć to ty sobie możesz pokrzywy za stodołą. Mieszkam tu od urodzenia słoiku z górą pięćdziesiąt lat. Było sobie w innej części miasta kawalerkę kupić z podziemnym garażem a nie buraku będziesz zieleń na osiedlu betonował, bo nie masz gdzie swojego dwudziestoletniego BMW zaparkować.

    • To jest wina zbyt dużej ilosci aut w Lublinie i nie ma innej drogi jak w różnoraki sposób pozbyć się ich z Lublina . W Holandi parkowanie w Miescie jest tak drogie że zasadą jest parkowanie auta nie pod czy nawet w okolicy bloku tylko na parkingu podmiejskim. U nas zbyt wiele osób kupuje sobie graty i myśli że kosztem jedynym jest paliwo i OC , parkowanie powinno być płatne w całym mieście jeśli parkujesz na terenie miasta, wyjątek jeśli to jest to jest Twoja działka. Wtedy może zamiejscowi wybraliby inny sposób na dojazd do miasta, bo to oni zatłaczają miasta głównie

  13. Przeciez gdzies sloiki musza parkowac! Wajdeloty walenroda miszkania tragedia biedota speluna i slams tylko wam uchdzcow od Angeli brakuje!

  14. Z jednej strony fajnie jak kierowcy kupują nowe samochody, paliwo, części, ubezpieczenia, płacą za postój w mieście, za autostrady, płacą mandaty a co za tym idzie płacą VAT, akcyzę itp itd czyli troczę jak dojne krowy. Z drugiej strony wszyscy krzyczą za dużo samochodów trzeba ograniczać ich liczbę. To gdzie jest prawda ?

    • Właśnie dowiedziałem się, że samochodziarze jeżdżą samochodami po to, żeby utrzymywać cały ten system. A jak to wszystko działało przez 99% historii ludzkości, kiedy nie było samochodów? Koń przeżyje na trawie/sianie.

      • Przez 99% historii ludzkości nie było czegoś takiego jak PKB, ogromny deficyt budżetowy i kredyty na udział własny w inwestycji, aby dostać dotację na budowę dróg, stadionów itd.

    • Zaciągnij się świeżym miejskim powietrzem w godzinach szczytu, to poznasz najgłębszą prawdę.

    • Jeżeli chcesz się przysłużyć społeczeństwu, to płać podatki, ale samochód trzymaj w stodole i go nie ruszaj.

  15. odbiegając trochę od tematu, „Czwartek, godzina 7 rano, (…) Pracownicy odbierający śmieci zawracają wszystkie pojazdy jadące tą jednokierunkową ulicą.” DLACZEGO CODZIENNIE RANO GODZ. 7-8, W ZAKORKOWANEJ DRODZE DO PRACY SPOTYKAM ŚREDNIO 2 ŚMIECIARKI, a w ciągu dnia godz 9-13 trzeba mieć mega farta, aby spotkac jakąkolwiek. Czy to nie jest tak, że śmieciarki jeżdżą głównie w godzinach największych porannych korków?

    • Śmieciarki mają harmonogram, na jednej ulicy są o siódmej, na innej o dziewiątej, i tak przez kilka godzin dziennie. Chyba nie oczekujesz, że mpo dokupi 2x więcej śmieciarek i będzie jeździć tylko od 9. do 13.?

    • Bo o tej porze są już na miejskim wysypisku i przerwę śniadaniową mają.

    • Jakim prawem uważasz, że poruszasz się pojazdem uprzywilejowanym? Że jesteś ważniejszy niż wywóz śmieci.

  16. Weźcie się jeszcze za Bursztynową, chamy stają na przejściu dla pieszych, przed przejściem, na chodnikach za słupkami. Na zakazie i wszędzie gdzie się tylko da.

    • Tak samo jest na Czubach na ul. Tymiankowej. Stoja debiele po prawej stronie na zakrecie. Po lewej tez sie zdazaja idioci. Dorobili im parkingow a wraz parkuja gdzie popadnie. Kiedy tam straz miejska odholuje te szroty. Nie ma mozlieosci sie minac autami i jedzie sie na czolowke bo nic nie widac z zza zakretu

      • To samo na Jana Sawy. Notoryczne wjeżdżanie pod prąd przy Rossmannie. Parkowanie na zakazach. I od niedawna – nowa moda na parkowanie na trawniku przy Biedronce. Trawa już cała rozjeżdżona – błoto i koleiny, bo nie łaska przejść kawałek tylko pod samym wejściem do Biedronki musi być parkowane. Jakby mógł jeden z drugim to samochodem by do sklepu wjeżdżał.

        • Akurat lewoskręt w kierunku Rossmanna jest źle zorganizowany. Powinien być dopuszczony. Rzecz jasna za nim powinna obowiązywać ulica jednokierunkowa, tak jak jest teraz.

  17. Kiedyś jak budowano osiedle Mickiewicza na LSM (lata 60-te) to może z 5 osób na blok samochód miało. Teraz to każdy (no może prawie każdy) musi mieć samochód na jedno mieszkanie przypadają nieraz 3 samochody bo samochód musi mieć żona, musi mieć mąż, musi mieć pełnoletni syn. Studentów też pewnie z połowa (a tych na LSM jest od cholery) musi przyjeżdżać do Lublina samochodem. Coraz więcej samochodów z obcymi rejestracjami. Porobili na LSM instytucje ZUSy, SRUSy, Sądy. Każdy urzędnik, nauczyciel, sędzia musi mieć samochód. Paradoksalnie na LSM sytuacja i tak nie jest jeszcze najgorsza bo w dzielnicy mieszka sporo emerytów, a tak się składa, że nie każdy emeryt ma własny środek lokomocji. Niestety emeryci umierają i mieszkania są sprzedawane albo podnajmowane przez rodzinę studentom, a z tych większość ma własne samochody. Także patrząc realnie w przyszłość może być tylko gorzej. Zieleń na Osiedlu Mickiewicza jest potrzebna, ale bez nowych miejsc parkingowych się nie obejdzie. Inna rzecz czy naprawdę potrzebne są wszystkie samochody. Niektóre stoją po kilka dni w tym samym miejscu przestawiane z częstotliwością 5-10 dni. Czy naprawdę musi mieć samochód student, który wszystkie wykłady ma w rejonie Miasteczka Akademickiego i na uczelnie zawsze chodzi z buta, czy samochód musi mieć niezbyt sprawny psychofizycznie emeryt, którego dzieci i wnuki mieszkają w Lublinie i zawsze mogą go gdzieś zabrać, zrobić mu zakupy itp. Do sklepów blisko, do kościoła blisko, pogotowie w razie co przyjedzie. Nie chodzi mi o to ok, ludzie mają samochody to dobrze niech mają, ale po co komuś samochód kto niezbyt pewnie czuje się za kółkiem i boi się jeździć po Lublinie (albo i dobrze jeździ i pewnie się czuje za kierownicą, ale nie ma potrzeby jeździć). Po co samochód żonie co mieszka na LSM i pracuje w Sądzie na LSM i do pracy zawsze chodzi na piechotę. Albo 19 letniemu synowi licealiście co zawsze może w razie jakby co wziąć furę od starego. Ok, ludzie mają samochody, niech mają ale co innego mieć własny garaż, wykupione miejsce parkingowe na parkingu podziemnym na nowoczesnym osiedlu albo mieć własny domek jednorodzinny z działką i tam trzymać samochód. A tak wiele osób blokuje miejsce parkingowe osobom, dla których samochód jest niezbędny i które codziennie go używają.

    • No tak typowy polaczek. Tobie samochód jest niezbędny i tylko tobie, innym jest na pewno zbędny.

      • Nie napisał, że jemu samochód jest niezbędny. Napisał, żeby ci, którym jest zbędny nie zajmowali miejsca tym, którym jest niezbędny. I trudno się z tym nie zgodzić.

  18. Za PRL-U się wszyscy mieścili wprowadzić limit maksymalnie jedno darmowe miejsce parkingowe na mieszkanie, to nie przedmieście czy wieś że się trzema samochodami pod same drzwi podjeżdża

  19. dziady konfidenci juz placza do starazy miejsiej heheheheh ja czesto w centrum stawiam na chodnikach zeby ci od sprawdzania biletow mi nic za wycieraczke nie wsadzali , te miejsca ze strefy parkowania zawsze celowo omijam heheheh nigdy nikt mojej e60 535d nie odholowal . CZesto dziady przechodza obok i tylko sie slinia na moje auto , nawet widze ze pokazuja na moje felgi 19 calowe . Ostatnio jak w centrum na trawiniku sobie stanolem to jakis dziadek wysiadl ze swojej dziadowej fiesty i zaczal cos gadac to mu powiedzialem ze jak sobie kupi normalny samochod jak bmw to tez bedzie tak sobie stawal hehehehe mine mial jak typowy biedak ze skody , smialem sie z niego potem przez 5 minut hehehe

  20. Wystarczy zamknąć osiedle i zrobić wjazd tylko dla mieszkańców i po problemie

    • Świetnie, geniuszu. A jeśli ktoś przyjedzie do któregoś z mieszkańców osiedla w odwiedziny? A jeśli ktoś mieszkanie wynajmuje i ma w dowodzie adres zameldowania gdzie indziej? Jak SM ma weryfikować przed odholowaniem czyj samochód należy do „stąd”, a który nie?

      • Widocznie nie ogarniasz kart parkingowych. Ściśle określone kryteria wydawania i problem parkowana rozwiązany. W odwiedziny to MPK i sałatą a nie po pijaku wracać do domu. Korona ci z głowy spadnie jak z buta przejdziesz parę metrów? Nie, ty musisz się pochwalić swoim bolidem przed rodziną i jej sąsiadami. Najlepiej przed klatką zaparkować. Nie twórz sztucznych problemów.

  21. Kto mieszka bądź mieszkał na LSM wie od kiedy zaczęły się problemy z parkowaniem. Pomijając fakt że przybyła liczba samochodów. To Pan Prezes G. stawiając bloki przy Głębokiej pozbawił mieszkańców parkingu na kilkaset samochodów. Pozostawiając osiedle z jednym parkingiem które i tak powoli zostaje wykupowane. I wiem co to znaczy krążyć osiedle parę razy żeby zaparkować i odebrać dzieci od dziadków. Piękne, drogie osiedle bez logistycznego rozwiązania.

  22. Aut przybywa, ludzi przybywa, nowych bloków przybywa (nie mówię konkretnie o nowych blokach na ul. Wajdeloty bo tam ich nie ma). Co z tego, że często w nowych blokach są miejsca parkingowe podziemne skoro kosztują absurdalnie duże pieniądze ? Sporo osób ich nie wykupuje – zrozumiałe. Deweloperzy zabudowują każdy centymetr wolnej przestrzeni i nikt nie myśli o publicznych parkingach. Powinien wejść przepis, że jeżeli deweloper buduje wieżowiec to musi przypadać dla niego jakaś konkretna liczba darmowych miejsc parkingowych – a może taki przepis już jest tylko nikt go nie przestrzega albo ilość tych miejsc jest śmiesznie niska ? Ciekawe… Ja zastanawiam się nad wyprowadzką poza miasto bo tutaj zaczyna się robić nieciekawie…

    • Ja po 20 latach martyrologii miejskiej zwiałam na wieś. Nie żałuję tej decyzji 😉 dzisiaj mija 10 lat w spokoju 😊

  23. Zapraszam również na Wiercieńskiego zaczynają się święta Listopadowe chociaż jest jeszcze do nich trochę czasu to już jest gorąco. O godz 15:30 nie można przejechać ponieważ wyjeżdża komisariat a każdy paruje jak mu się podoba

  24. Jeszcze auta parkujące przy przystanku Słowackiego na Wileńskiej. Notorycznie rozjeżdżany trawnik, auta poruszające sie skrawkiem chodnika pozostawionym dla pieszych. Jak w lesie…

  25. i co płaczesz, że ci skrzyżowanie wyremontowali a przy okazji buspas zrobili z którego korzystać nie możesz, zatrudnij się jako kierowca mpk to będziesz mógł po buspasach jeździć i ból tyłka minie, tak to unia zła ale łapy po dotacje wyciągać potrafią, janusze, cebulowe gamonie

  26. Może ktoś wie : 1/ Ilu pracowników pracuje w Zus i ile swoich miejsc parkingowych ma Zus ? 2/ Podobne pytanie dotyczy sądu i skarbówki która wprowadziła się do Inwestprojektu ?

    • Od kiedy parking przy Inwestprojekcie jest płatny, zaczął świecić pustkami. Nie to co kiedyś, nabity, że przejść nie można było.

      • Zmusiłeś mnie do wyjścia na balkon . Jest zajęty może nie 100 % ale na pewno ponad 70 %

        • To było ruszyć również tyłek i zrobić sobie spacer po Wajdeloty i Wallenroda i policzyć wolne miejsca parkingowe. Nie znalazł byś ŻADNEGO, bo darmowe. Za to parkujących gdzie popadnie: trawnik, przejście, alejka, chodnik…… zapewne kilka.

  27. W wakacje tego problemu nie było… Ciekawe czemu, moze dlatego że nie bylo.samochodów.studentów.które stoją cały tydzień i.zabierają.miejsca mieszkańcom… Tak wlasnie.jest naLSM, przyjezdzacie tylko po to zeby sie przywieźć a równie dobrze ktoś mógłby was przywieźć i zabrać samochód…

    • Taniej by było komunikacją zbiorową, wszak mają zniżki. Tylko jak zadygać na stancję tyle wypełnionych słoików na cały tydzień? No i czym palić gumy na parkingach? Darmowym rowerem miejskim?

  28. Na ty osiedlu spokojnie można zaparkować jedynie w okresie od lipca do września, a w pozostałym okresie..jedynie od piątku do niedzieli. I to do określonej godziny, bo po 21 to już niekoniecznie.No ale projekt rozbudowy miejsc parkingowych wygrany. Tylko czy będzie dotyczył Wallenroda?

    • Jednym słowem niech słoiki PKS-em przyjeżdżają to obecnych miejsc wystarczy. Do czasu, aż kolejny biurwowiec postawią.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7601zł 0.8%
    • GBP 4.9014zł 0.22%
    • EUR 4.3049zł 0.19%
    • CHF 3.7746zł 0.54%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Do godziny 17 swoje głosy oddało 41,65 % uprawnionych (wideo)
    Zablokował ruch na skrzyżowaniu, bo musiał skręcić w lewo ze środkowego pasa (wideo)
    Centymetry od zderzenia i idealny komentarz radiowy (wideo)
    W kilkanaście sekund ukradli dwa rowery o wartości 35 tys. złotych (wideo)
    Briefing prasowy prezydenta Lublina i przedstawiciela policji po Marszu Równości (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Zbiórka na rzecz „Lubelskiego Animalsa” podczas meczu Motoru z Chełmianką
    W Lublinie odbędzie się gala B.ILO Boxing Night. Mamy dla Was wejściówki!
    Dzień Otwarty Targów Ochrony Granic „GRANICE” już 25 października. Wstęp wolny!
    Chcesz poczuć się jak w wehikule czasu? W ostatni weekend października będzie to możliwe!
    W ten weekend nie możesz się nudzić! Sprawdź wydarzenia w Lublinie
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.