Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ul. Jana Pawła II: Zderzenie opla z radiowozem. Jedna osoba trafiła do szpitala

W środę przed godziną 15 na ul. Jana Pawła II doszło do zderzenia opla z policyjną kią. Jedna osoba trafiła do szpitala.

Do zdarzenia doszło na rondzie u zbiegu ul. Jana Pawła i Filaretów. Opel jadący ul. Jana Pawła II od strony ul. Nadbystrzyckiej zderzył się na rondzie z policyjną kią, która poruszała się w kierunku ul. Filaretów.

Na miejscu interweniowała straż pożarna i pogotowie ratunkowe. Policjant jadący radiowozem został przewieziony do szpitala na badania. Kierujący z obu pojazdów byli trzeźwi.

Jak wstępnie ustalono radiowóz wjeżdżający na rondo miał włączone sygnały świetlne i dźwiękowe. Policja ustala wszystkie okoliczności zdarzenia.

Czytelnicy przekazali nam, że od godziny 15 zaczął tworzyć się ogromny korek na ul. Jana Pawła II, sięgający po godzinie 16 aż do ul. Krochmalnej i Młyńskiej. Korki tworzyły się również na ul. Diamentowej, Wrotkowskiej i Nadbystrzyckiej.

Informację o zdarzeniu otrzymaliśmy od Czytelników – dziękujemy!

—————————————————————-

Jak się okazuje, od jakiegoś czasu dostajemy informacje od czytelników, że sygnały dźwiękowe w nowych radiowozach marki Kia Cee’d, są bardzo ciche i przy włączonym radiu w aucie, zbliżający się radiowóz słychać dopiero w bezpośrednim sąsiedztwie pojazdu. Na wielu forach internetowych dotyczących motoryzacji, użytkownicy zwracają uwagę na ten problem, zaznaczając jednocześnie, że obecnie auta są lepiej wyciszone niż kilka lat temu, stąd też słabo słychać sygnały. Nie zmienia to faktu, że sygnały są za ciche o czym wspominają sami policjanci z Komendy Stołecznej Policji. Wielu kierowców zwraca uwagę, że sygnał ten w ruchu ulicznym w pewnych okolicznościach jest niesłyszalny. Znawcy tematu zwracają uwagę na montowany głośnik syreny pod maską. Z obserwacji jednak wynika, że kierowcy mają wielokrotnie problem z ustąpieniem pierwszeństwa pojazdowi uprzywilejowanemu i nie chodzi tutaj tylko o radiowozy ale również pojazdy innych służb.

2014-02-19 18:23:51
(fot. lublin112.pl)

7 komentarzy

  1. Akurat w kijankach, które są eksploatowane przez prewencje mają one na wyposażeniu lepsze sygnały, czyli Federal Signal Vama AS 320, najgorzej ma ruch drogowy, który w 90% kijankach używa cichego modulatora sygnałów GES 110. Niestety też jeden z wozów strażackich z JRG 2 posiada na swoich wyposażeniu modulator GES 110, który jak wcześniej pisałem nie spełnia swojego zadanie w celu ostrzegania kierujących, aby ustąpili im pierwszeństwa przejazdu .Sprawa widać nie jest ciekawa, gdyż faktycznie stwarza to realne zagrożenie dla funkcjonariuszy i strażaków, którzy jadą ratować ludzkie życie.

  2. Fakt faktem Policyjne auta nie tylko Kijanki mają bardzo ciche sygnały, choć jestem uczulony na te dżwięki to przyznaję jest je słabo słychać.

  3. …jak by nie patrzec to policja ma obowiazek ustapic pierszenstwa nawet jesli wjezdza na sygnale mimo czerwonego swiatła sygnalizatora…tak mowi prawo o ruchu drogowym i sprawa wygrana w sadzie bez dwoch zdań..

  4. Może i mają ciche ale po co tam było tyle policji jak by konwój jechał, nawet ARO stało na chodniku, naliczylem 5 radiowozów, nie dziwie się że zrobiły się takie korki jak zablokowali prawie wszystkie pasy… Blisko z komendy mieli na Wyżynnej więc musieli pewnie zobaczyć co z kolega heh……żenada!

  5. Zgadzam się z kierowiec… . Pojazd uprzwilejowany powinien zachować szczególną ostrożność wjeżdżając na skrzyżowanie …. bo to on wtedy „wymusza pierwszeństwo”.

  6. CO ZA BREDNIE? „Pojazd uprzywilejowany ma zawsze pierwszeństwo, niezależnie od przepisów, znaków i sygnalizacji, także poza obszarem zabudowanym.”
    Gdzie kierowca i kierowczyni zdawali prawo jazdy? Może jak to mówią „co kraj to obyczaj”? Wiadomo, że przy każdym wjeździe na skrzyżowanie każdy zachowuje maksymalną ostrożność i ani policjant ani cywil w tym przypadku tego nie zrobili.

  7. A gdzie Ty Karolu robiłeś prawo jazdy????

    „Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:

    1) uczestniczy:

    a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo

    b) w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,

    c) w wykonywaniu zadań związanych bezpośrednio z zapewnieniem bezpieczeństwa osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona;

    2) pojazd wysyła jednocześnie sygnały świetlny i dźwiękowy; po zatrzymaniu pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego;

    3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania.”

Z kraju