Ul. Grygowej: 7 ton w pojeździe o masie rzeczywistej 3,5 tony
20:50 06-03-2014
5 marca w Lublinie inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego monitorowali okolice wiaduktu na ulicy Grygowej, po którym mogą poruszać się wyłącznie pojazdy o masie rzeczywistej do 3,5 tony. W czasie kontroli wpadł pojazd, który przewoził dużo za dużo ładunku.
W trakcie czynności obserwacyjnych inspektorzy zauważyli mocno obciążony samochód dostawczy marki Iveco. Według dokumentów rejestracyjnych auto mogło przewozić 750 kg. Z treści dokumentów przewozowych wynikało jednak, że jest go dużo więcej. Podjęto decyzję zważenia pojazdu na wadze stacjonarnej.
-Jak się okazało ładunek ważył blisko 7 ton, co oznacza iż kierujący niemal dziesięciokrotnie przekroczył dopuszczalną ładowność kierowanego pojazdu. Niewątpliwie takie przekroczenie mogło doprowadzić do nieszczęścia. Podstawowe elementy konstrukcyjne w żaden sposób nie dawały gwarancji bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego. Samochód nie został dopuszczony do dalszej jazdy. Kierowca oprócz mandatu musiał dokonać przeładunku. Ponadto z uwagi na niesprawny układ hamulcowy oraz oświetlania pojazd nie został dopuszczony do kontynuowania przewozu – informuje rzecznik WITD.
2014-03-06 20:45:21
(fot. WITD Lublin)
szkoda mi pana a jak wysoki był mandat?
Szkoda, ze nie stali w ubiegłym tygodniu kiedy to jakaś mądra inaczej pani prula pod prąd przez wiadukt i zdziwiona była, ze jej światłami migają…
nie pierwszyzna ze pod prad ja zaczynam wyjezdzac tam na czolowke moze zaczna w koncu patrzec na znaki a nie na dupy.
7000 kg mogła wynosić rzeczywista masa całkowita. Ta zabudowa ma długość około 4 m.Co daje możliwość załadunku 6 palet (80 x 120). 1 paleta na której jest 9 x 14 x 4 butelki ważące po 1,5 kg co daje 756 kg + opakowania folia i waga palety RAZEM ok 800 kg. 6 x 800 kg = 4,8 t.
Niestety ten samochód waży netto sam blisko 3,5 t i niema możliwości załadunkowych.
Zabudowa 8-paletowa. Facet miał 5 palet hoop coli 2-litrowej i 2 palety muszynianki 1,5-litrowej. Ma szczęście, że załadował to na Iveco bo Sprintera już by przełamał. Ogólnie praktyka jest taka, że max 2-3 tony można na Iveco załadować i jeszcze jakoś się jedzie ale w tym przypadku 7 ton to już przegięcie.
na tę zabudowę można maksymalnie załadować 6 palet (długość 4,00 m)
takie po****ane prawo
Niech ładuja im jeszcze więcej na te busy po sam sufit najlepiej, to może w końcu ITD się wezmie za te busy a nie tylko ciezarowek się czepiają za byle co.
Niestety taki ładunek powinien pojechać na ciężarówce a nie na busie, ale jak się nie chce płacić kierowcom z kat C tylko B to tak jest…
Ja się pytam kto piszę te brednie na lublin 112 ??? Widuję ten samochód codziennie i prawda jest taka że była kontrol, posypały się mandaty ale nic więcej !!! auto ani nie było przeładowywane ani też nie zostało zatrzymane, kierowca dostał mandat i pojechał dalej 🙂 a 7 ton co całkowita masa auta dostawczego a nie ładunku który przewoził… niech autorzy lublin112 nie tworzą jakiś nowych historii które nie pokrywają się w ogóle z rzeczywistością tylko ewentualnie lepiej się doinformują. Pozdrawiam 🙂
Szanowny Grzesiu sugerujesz, że funkcjonariusze WITD z Lublina kontrolujący pojazd kłamią? Prosimy czytać ze zrozumieniem ..