Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Tchórzew: Mandat 500zł za przeładowane o 4,5 tony auto dostawcze

Kierowca mercedesa przewożącego towar z hurtowni został ukarany mandatem w wysokości 500zł. Mężczyzna wiózł o niemal 4,5 tony ładunku za dużo.

Do zdarzenia doszło 30 kwietnia na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Tchórzew. Podczas kontroli auta dostawczego przez funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego wyszło na jaw, że pojazd jest przeładowany.

Zgodnie z okazanym dowodem rejestracyjnym dopuszczalna masa całkowita (masa własna pojazdu + dopuszczalna ładowność) tego pojazdy wynosiła 3490 kg. W pojeździe przewożone były produkty spożywcze z hurtowni znajdującej się w Międzyrzecu Podlaskim.

Podczas ważenia pojazdu stwierdzono, że masa rzeczywista pojazdu z ładunkiem wyniosła 7950 kg, co oznacza przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej aż o 4460 kg.

Kierowcę otrzymał mandat karny w wysokości 500 zł oraz zakazano mu dalszej jazdy przeładowanym pojazdem. Towar został przeładowany na kilka mniejszych pojazdów i pojechał do odbiorców.

Tchórzew: Mandat 500zł za przeładowane o 4,5 tony auto dostawcze
Tchórzew: Mandat 500zł za przeładowane o 4,5 tony auto dostawcze
Tchórzew: Mandat 500zł za przeładowane o 4,5 tony auto dostawcze

2015-05-05 18:10:24
(fot. WITD)

17 komentarzy

  1. Aż dziwne, że stary Sprinter tyle wytrzymał. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że kierowca sam z nieprzymuszonej woli napakowałby tyle towaru – pewnie dostał polecenie „z góry” i opcję nie do odrzucenia.

    • Kolego to do sprintera i do MB614 mają przeladowac,zobacz że ten zwarzony ma windę a sprinter drzwi.

    • Stary sprinter?? to nie sprinter , tylko mercedes MB 614. Młody jesteś bo nie rozróżniasz marek pojazdów. Także nie znasz zasad jakie teraz panują w wolnym kraju POLSKA. Urodziłeś się po wstąpienie Polski do UE w 2004 więc mało wiesz.

      • Hohoho, ile o mnie wiesz… Szkoda, że wszystko co napisałeś to bzdury. A to białe na foto to co ? Fiat Ducato ?

  2. Wiklinowy nocnik

    kamil tuman

  3. Coś chyba nie tak z dopuszczalną masą tego samochodu. Co tam można tylko kilka zgrzewek wody załadować ?

    • Też mnie to zastanawia, te stare MB Vario to pojazdy ciężarowe z DMC 4,8-7,5T. Ktoś to zarejestrował jako osobowy ? Miałoby to 1-1,5T ładowności, o ile jest w ogóle taka możliwość…

      • W sumie ma to sens dla pracodawcy aby taki pojazd był do 3.5T.. Wtedy można kogoś taniej zatrudnić (wystarczy kat. B) i nie potrzeba tyle osób bo teoretycznie kierowca na B może jeździć ile chce, a na C już może tylko 4.5h.
        W sumie za to punktów nie ma, więc pewnie na mandat wyłoży szef i wszystko będzie po staremu.

        • Dokładnie. Oprócz tego odpada Viatol i parę innych haczyków prawa przewozowego… min. brak tacho.

  4. garbaty anioł

    pany co wy tam wiecie…. busy izotermy rejestruje sie tak ze w papierze maja zaladunku 400-500kg
    takze taka waga to moze byc jednej palety a mozna zaladowac 8-10 😀
    takze o czym tu mowa chory kraj

    • Czyli to Vario było przeciążone tylko na papierze, ewentualnie minimalnie „faktycznie”. Bo w pierwszej chwili sądziłem, że ktoś załadował 4 tony do Sprintera 🙂

  5. Prawdopodobnie wybrał auto rejestrowane do 3,5 tony aby ominąć kwestie tachografu lub jakichś zezwoleń na transport. Jeśli mam rację to takie zachowanie, które z resztą często się spotyka pozbawia „chleba” tych, którzy dysponują odpowiednim sprzętem i papierami.

  6. Kupuje nowe IVECO.

    Producent w instrukcji podaje ładowność auta 3500kg i jest to auto osobowe.

    Po zarejestrowaniu go w Polsce bez żadnych przeróbek auto nagle straciło swoją nośność i ma ładowności tylko 750 kg.

    Przecież urzędnik ( ustawodawca ) wie lepiej ile można takim autem wozić niż fabryka.

    Niemcy, Holendrzy, Hiszpanie i reszta europy może wozić takim autem 3,5 tony a ty Polaku 750kg.
    Tak się wspiera przedsiębiorczość w naszym kraju. Oby tylko obywatela udupić.

  7. ten żółtek bez ładunku waży 3t więc żeby nie przekroczyć dopuszczalnej masy mógłby wozić conajwyżej chipsy.

  8. 500 zł mandatu. W przypadku przeładowania zestawu o dmc 40 ton o choćby jedną tonę kary idą w tysiące złotych a w niektórych przypadkach nawet w dziesiątki tysięcy. Wszystko zależy od dystansu jaki pokonała ciężarówka. A tu ładowności jest jakieś 2,5 tony kierowca ładuje jeszcze o 4,5 tony więcej i kara 500 pln. Może ktoś znający temat powiedzieć o co tu chodzi.

  9. Te 3,5 tony dmc, to przeżytek z czasów, kiedy po drogach jeździły żuki i nysy. Auta bez abs czy innego wspomagania trakcji. Teraz, po 40 latach, kiedy technologicznie i W KAŻDYM INNYM ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA JAZDY dostawczaki są pojazdami na ogół bezpieczniejszymi od 80% aut osobowych, które zaśmiecają nasze drogi, ściga się nawet za kilkukilogramowe przekroczenie wagi. Proponuję rządowi, aby te 3,5 tony ograniczyć do 2,5 ton dmc. Wtedy wszyscy będą zadowoleni, a na szrot trafią prawie nowe auta, albo będzie się wozić powietrze ku uciesze itd i policji.

Z kraju