Taxify rozpoczęło działalność w Lublinie. ITD grozi wysokimi karami
17:07 25-10-2018
Od dzisiaj mieszkańcy Lublina mogą korzystać z Taxify, czyli aplikacji łączącej pasażerów i kierowców. Działa ona podobnie jak Uber, jest też sporą konkurencją dla tradycyjnych taksówek.
Aby zamówić przejazd wystarczy kliknąć na pinezkę na mapie, zamówić przejazd, a po kilku minutach na miejscu pojawi się kierowca. Wcześniej zamawiający otrzyma informacje z numerem i marką pojazdu oraz imieniem kierowcy. Po zakończonym przejeździe system pobierze naliczoną opłatę.
Taxify jest jednym z estońskich startupów. Powstał w 2013 roku i bardzo szybko zdobył popularność. Obecnie działa w kilkunastu krajach na całym świecie m.in. w Czechach, Estonii, Finlandii, Gruzja, Łotwa, Litwie, Serbii, Meksyku, Węgrzech, Białorusi, Ukrainie, Holandii, Rumuni, RPA, Kenii. Od grudnia 2016 roku również w Polsce. Firma kusi klientów rabatami nawet do 50 proc. czy też niską opłatą startową.
Jej działalnością zainteresował się już Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.
– Informujemy a jednocześnie ostrzegamy potencjalnych kierowców wykonujących takie przewozy, że wykonywanie działalności gospodarczej polegającej na transporcie drogowym osób może być świadczone jedynie w oparciu o posiadaną ważną licencję na wykonywanie transportu drogowego osób – tłumaczy Paweł Gruszka z WITD w Lublinie.
Inspektorzy tłumaczą, że w przypadku wykonywania przewozów osób taksówką, użytkowany pojazd musi być wyposażony w zalegalizowany taksometr i kasę fiskalną. Za wykonywanie przewozów bez wymaganej licencji grozi nałożenie kary pieniężnej w wysokości 12.000 złotych.
(fot. lublin112.pl)
bo jest w Czechach, Estonii, Gruzji, Łotwie, Litwie, Serbii, Meksyku, Białorusi, Ukrainie, Rumuni, RPA, Kenii i akurat to należy naśladować
Przewóz osób to odpowiedzialność i powołanie. Aby zostać zawodowym taksówkarzem należy zrobić kilkugodzinne badania psychologiczne w tym m.in. badania na refleks, oślepienie, daltonizm, kulturę osobistą. To tak ogólnie. Do tego dochodzą dodatkowe badania auta, zakup licencji, taksometru, kasy fiskalnej ( kilka tysięcy zł) i co miesiąc ZUS ~1300 pln plus abonament dla korporacji 500-800pln nie licząc coraz droższego paliwa oraz kosztów eksploatacji (klocki, tarcze, olej, rozrząd itd.) …
Do wszystkich gów…zjadów, którym się wydaje że się nachapiecie wożąc się z centrum w nocy na dalekie dzielnice swoich gów…jadów klientów za 12zł !!! Jak już Wam nasrają,narzygają,piwa narozlewają naświnią kebabem i przyjdzie wam chociażby zwykłe eksploatacyjne naprawy wykonać ,np. Wymienić olej i nagle się okaże że nie ma za co,wtedy szybko wam się oczy otworzą. Powodzenia!!!
ps. Mam nadzieję że w między czasie jeszcze ITD i inne służby was dopadną.
Aha, bym zapomniał. Mam nadzieję że do Was pójdą wszystkie te w/w gów…jady a mam taksówkarzom zostaną porządni klienci dla których 2-3zł nie stanowi różnicy w zamian za bezpieczny powrót ubezpieczonym autem ,prawdziwą taksówką do domu
Obszczymurki bez honoru, ambicji i perspektyw będą zarabiać na piwo i fajki hahaha taxify, kto bedzie tym jeździł, skoro w Lublinie są najtańsze taksówki w całej Polsce