Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Taxify rozpoczęło działalność w Lublinie. ITD grozi wysokimi karami

Lubelscy taksówkarze mają od dzisiaj sporą konkurencję. Na rynek wchodzi estoński operator, zaś Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego ostrzega przed nielegalnym przewozem osób.

Od dzisiaj mieszkańcy Lublina mogą korzystać z Taxify, czyli aplikacji łączącej pasażerów i kierowców. Działa ona podobnie jak Uber, jest też sporą konkurencją dla tradycyjnych taksówek.

Aby zamówić przejazd wystarczy kliknąć na pinezkę na mapie, zamówić przejazd, a po kilku minutach na miejscu pojawi się kierowca. Wcześniej zamawiający otrzyma informacje z numerem i marką pojazdu oraz imieniem kierowcy. Po zakończonym przejeździe system pobierze naliczoną opłatę.

Taxify jest jednym z estońskich startupów. Powstał w 2013 roku i bardzo szybko zdobył popularność. Obecnie działa w kilkunastu krajach na całym świecie m.in. w Czechach, Estonii, Finlandii, Gruzja, Łotwa, Litwie, Serbii, Meksyku, Węgrzech, Białorusi, Ukrainie, Holandii, Rumuni, RPA, Kenii. Od grudnia 2016 roku również w Polsce. Firma kusi klientów rabatami nawet do 50 proc. czy też niską opłatą startową.

Jej działalnością zainteresował się już Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.

– Informujemy a jednocześnie ostrzegamy potencjalnych kierowców wykonujących takie przewozy, że wykonywanie działalności gospodarczej polegającej na transporcie drogowym osób może być świadczone jedynie w oparciu o posiadaną ważną licencję na wykonywanie transportu drogowego osób – tłumaczy Paweł Gruszka z WITD w Lublinie.

Inspektorzy tłumaczą, że w przypadku wykonywania przewozów osób taksówką, użytkowany pojazd musi być wyposażony w zalegalizowany taksometr i kasę fiskalną. Za wykonywanie przewozów bez wymaganej licencji grozi nałożenie kary pieniężnej w wysokości 12.000 złotych.

(fot. lublin112.pl)

56 komentarzy

  1. bo jest w Czechach, Estonii, Gruzji, Łotwie, Litwie, Serbii, Meksyku, Białorusi, Ukrainie, Rumuni, RPA, Kenii i akurat to należy naśladować

  2. Przewóz osób to odpowiedzialność i powołanie. Aby zostać zawodowym taksówkarzem należy zrobić kilkugodzinne badania psychologiczne w tym m.in. badania na refleks, oślepienie, daltonizm, kulturę osobistą. To tak ogólnie. Do tego dochodzą dodatkowe badania auta, zakup licencji, taksometru, kasy fiskalnej ( kilka tysięcy zł) i co miesiąc ZUS ~1300 pln plus abonament dla korporacji 500-800pln nie licząc coraz droższego paliwa oraz kosztów eksploatacji (klocki, tarcze, olej, rozrząd itd.) …

  3. Do wszystkich gów…zjadów, którym się wydaje że się nachapiecie wożąc się z centrum w nocy na dalekie dzielnice swoich gów…jadów klientów za 12zł !!! Jak już Wam nasrają,narzygają,piwa narozlewają naświnią kebabem i przyjdzie wam chociażby zwykłe eksploatacyjne naprawy wykonać ,np. Wymienić olej i nagle się okaże że nie ma za co,wtedy szybko wam się oczy otworzą. Powodzenia!!!
    ps. Mam nadzieję że w między czasie jeszcze ITD i inne służby was dopadną.

  4. Aha, bym zapomniał. Mam nadzieję że do Was pójdą wszystkie te w/w gów…jady a mam taksówkarzom zostaną porządni klienci dla których 2-3zł nie stanowi różnicy w zamian za bezpieczny powrót ubezpieczonym autem ,prawdziwą taksówką do domu

  5. Obszczymurki bez honoru, ambicji i perspektyw będą zarabiać na piwo i fajki hahaha taxify, kto bedzie tym jeździł, skoro w Lublinie są najtańsze taksówki w całej Polsce

Z kraju