Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Świdnik: Koniec z wypadkami na „rondzie z helikopterem”? Przebudują skrzyżowanie

Najniebezpieczniejsze skrzyżowanie w Świdniku niebawem zyska całkowicie nowe oblicze. By nauczyć kierowców bezpiecznej jazdy po rondzie, zostanie ono przerobione na turbinowe. Wiosną wypadki w tym miejscu mają być już przeszłością.

Skrzyżowanie al. Lotników Polskich i ul. Racławickiej w Świdniku od lat przoduje w ilości zdarzeń drogowych w tym mieście. Jednak dlaczego się tak dzieje, na to pytanie nie potrafi chyba nikt odpowiedzieć. Dobra widoczność, odpowiednie oznakowanie, a jednak nie ma tygodnia, by przynajmniej raz nie doszło w tym miejscu do kolizji czy też wypadku. Władze Świdnika od dłuższego czasu starają się zwiększyć bezpieczeństwo w tym miejscu, jednak bezskutecznie.

Na jedni namalowane zostały dodatkowe oznaczenia w przyciągającym wzrok kolorze, gdy to nie pomogło urzędnicy wpadli na pomysł, by zamontować dodatkowe oznakowanie pionowe. Podświetlane pulsujące znaki miały przypominać kierowcom, że znajdują się na drodze podporządkowanej. Jednak żadne z tych rozwiązań nie przyniosło zamierzonego skutku, a służby ratunkowe jak jeździły do wypadków w tym miejscu, tak wciąż jeżdżą. Jak zaznaczają policjanci, to nie jest wina oznakowania, iż dochodzi tam do tylu zdarzeń drogowych. Ustawienie nawet stu znaków nie pomoże, gdy powodem jest nieuwaga i pośpiech kierowców, którzy wymuszają pierwszeństw przejazdu.

Dlatego też miejscy radni, po raz kolejny zajęli się tematem poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w tym miejscu. Powołano nawet specjalną komisję, w skład której weszli również policjanci drogówki. Przeanalizowane zostały rożne sposoby, mające sprawić, by kierowcy zaczęli zwracać uwagę na to co się dzieje dookoła. Wspólnie uzgodniono, że najwłaściwszym z nich będzie przebudowa skrzyżowania na tzw. rondo turbinowe. Tego typu rozwiązanie od dłuższego czasu jest już obecne na rondach wzdłuż przebiegającej przez miasto drogi wojewódzkiej nr 822 prowadzącej do Portu Lotniczego. Co więcej, odkąd powstały tam ronda turbinowe, zdarzenia drogowe ustały praktycznie całkowicie.

Ze względu, że rondo niedawno przeszło remont, nie będzie prowadzona jego kompleksowa przebudowa, gdyż nie ma takiej potrzeby. Separatory oddzielające pasy ruchu i wymuszające jazdę po okręgu, a nie na wprost, zostaną wykonane ze sztucznego tworzywa i zamocowane do nawierzchni. Co więcej, prace nad zmianą organizacji ruchu w tym miejscu, powinny rozpocząć się już niebawem a na wiosnę wszystko ma być gotowe.

(fot. lublin112)
2016-02-08 18:27:10

reklama
// < ![CDATA[
//

38 komentarzy

  1. Ludzie we wsi Świdnik są inni… Trzeba być pijanym albo niepełnosprawnym żeby się wpakować pod kogoś na normalnym, najzwyklejszym rondzie. Może to jedyne rondo we wsi Świdnik, innego nie widziałem. Żenada.

  2. Rondo niebezpieczne? Wystarczy spojrzeć jak LSW jeżdżą po Lublinie. Dla wielu rondo to prawdziwe wyzwanie, tak jak blokowanie lewego pasa to dla nich norma i co się dziwić, że tam są kolizje jak ci ludzie nie potrafią jeździć. No i teraz czekam na odpowiedzi Lubiących Swoją Wieś.

    • Proszę bardzo, odpowiadam: mam rejestrację LSW więc logicznym jest że dużo jeżdżę po Świdniku. W swej 19-letniej 'karierze’ kierowcy miałem miałem 4 kolizje, jedną dość poważna, jedną powiedzmy, standardową i dwie małe stłuczki. Wszystkie SPOWODOWANE przez auta na lubelskich blachach, dwie w Lublinie i dwie poza nim, na przedmieściach. W Świdniku nigdy nic przykrego mnie nie spotkało, nawet jakiegoś gwałtowniejszego hamowania nie przypominam sobie. To teraz ja zapytam jak to się ma do Twojej teorii? Bo jeżdżę zbyt długo żeby to można uznać za przypadek lub błąd statystyczny.

  3. Pidek pirdziołek

    Dokładnie, hamaki z hamburka niegdy nie potrafili jeździć. Nie powinno się ich wpuszczać do Lublina. Las wegas, burakowo zalane betonem na potrzeby fabryki. Podobnie jak Łyncna. He he

    • Witam, Tak obserwuję tą dyskusję i szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem. Większość wypadków jest powodowana przez samochody z ,,obcymi” rejestracjami (tak, jak miało by to jakiekolwiek znaczenie :)) Według mnie większość ,,kierowców” nie potrafi korzystać z tzw. ronda i jego kolejna przebudowa niczego nie zmieni. Wszystkie kolizje w przeszłości i te przyszłe 🙂 powodowane są przez wymuszenie pierwszeństwa tylko i wyłącznie.

      • Wszystko przez to, że w Świdniku rejestracja LSW daje +10 do pierwszeństwa, a w połączeniu z helikopterem naklejonym z tyłu auta daje +30… Nie każdy z przyjezdnych o tym wie…

  4. A może to śmigłowiec rozprasza.. 😉

  5. kiedy zrobicie porządek z tą pseudo ulicą ŚRODKOWĄ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. i dlaczego nie jest dokończona ul. J Kilińskiego?

  7. i dlaczego nie jest dokończona ul. J Kilińskiego? – żeby ZMSPowcy, straż pożarna i pogotowie miały dojazd do spółdzielczych zmsowskich bloków.

Z kraju