Starzeją się autobusy MPK Lublin. Spółka chce wydzierżawić nowe
12:34 21-06-2017
Tabor największego lubelskiego przewoźnika, jakim jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, z roku na rok się starzeje. Obecnie MPK Lublin posiada 214 autobusów, przy czym ich średni wiek wynosi 9 lat. Z tego 30 proc. stanowią jeszcze starsze wozy, jakimi są jelcze i neoplany. Spółka postanowiła częściowo odnowić swój tabor.
MPK jednak nie chce kupować nowych autobusów. Przewoźnik ogłosił przetarg na dzierżawę 25 niskoemisyjnych pojazdów, w tym 10 autobusów standardowych o długości 12 metrów oraz 15 autobusów przegubowych, 18-metrowych.
Autobusy mają być fabrycznie nowe, w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, mają spełniać najwyższe europejskie normy ochrony środowiska, posiadać monitoring, elektroniczne wyświetlacze, system głosowego zapowiadania przystanków czy też tzw. „ciepłe guziki”.
Do tego pojazdy muszą mieć zamontowane biletomaty, w których można będzie płacić kartą, porty USB do ładowania telefonu czy tabletu, a także bramki do zliczania pasażerów. Spółka zamierza wydzierżawić pojazdy na okres 10 lat.
2017-06-21 12:29:07
(fot. lublin112.pl)
smieszne. ładne autobusy a tu nowych trzeba
Hmmm ciekawe że teraz posiada, a w dowodach rejestracyjnych w połowie jako właściciel jest wpisany ZTM…
Hejterzy woleliby by sprzedawalyby się inenn autobusy, brawo lokalny patriotyzm, mam nadzieję że tacy głupi są tylko w internecie
Obawiam się że średni wiek autobusów to więcej niż 9 lat. Najnowsze wynalazki ZTM czyli autosany maja już z 6 lat, podobnie jak citaro. Solarisy,conecto to roczniki 2008 wiec maja one 9 lat. Pozostala reszta autobusow to roczniki 1996 do 2000. Tak wiec jakies 40% taboru jest pomiędzy 6 a 9 lat a reszta to już 18…22 lata tak więc dawno już pełnoletnie osobniki. Średnia 12…13 lat jest w miare realna. Utrzymywanie dwóch jelczy M11 to kpina i z ZTM oraz z MPK jak i PASAŻEROW. Wysoka podłoga…data wyprodukowania miedzy 1987 a 1989 całe wymalowane, poobdzierane…wstyd i żenada a podobnież MPK Lublin to najlepszy przewożnik w całej Polsce:):)
Niech lepiej zaczną płacić godziwie kierowcom bo inaczej będą musieli autobusy z autopilotem kupić. Do tego średni wiek wozów których właścicielem jest MPK to obstawiał bym na około 13-14 lat. Wszystkie Autosany, Mercedesy Citaro, Solarisy Trollino z agregatem/akumulatorami, Ursusy są własnością ZTM. Ostatnie zakupy MPK wyglądały tak: 2015 elektrobus Ursus, 2017 powypadkowy mały Autosan z manualną skrzynią biegów. MPK powinno mieć tylko trolejbusy a autobusy zostawić tym kto wygra przetarg jak w Kielcach teraz.
Wiek wiekiem.A stan techniczny do myślenia. Polikwidowali zeszyty warsztatowe żeby zatajać usterki wozów.Niby są zlecenia na OC ale rano nic się nie zmieniło.Tekst MISTRZA z warsztatu”GŁUPOTY KIEROWCY PISZĄ”
A mnie się podoba ten z numerem 2342 (chyba) kupiony za psie pieniądze. Te stare używane mercedesy też, mimo pełnoletności, nie brzęczą jak te kupowane jako nowe.
On przez kilka lat robił za firmową nieruchomość w kąciku warsztatowym, za tyle kasy co w niego władowali można by kupić dobrą używkę z Niemiec 10 letnią.
Ale te „nerwoplany” to już mogliby dawno wymienić… a to drzwi się nie otwierają albo zamknąć nie chcą, o podjazdach Wodopojną nawet nie chcę wspominać.