Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Skargi i apele kierowców zostały wysłuchane. W Lublinie złagodzono przepisy dotyczące zakazu wjazdu ciężarówek

Wprowadzony w Lublinie od początku stycznia zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o masie powyżej 16 ton okazał się najbardziej rygorystycznym w Polsce. Po licznych skargach kierowców i apelach firm przewozowych, ratusz wprowadza zmiany.

Zmiany dotyczące przepisów związanych z zakazem wjazdu do Lublina samochodów ciężarowych wprowadzono na wniosek samych przewoźników. Od wejścia w życie nowych przepisów, skarżyli się oni bowiem na poważne problemy, jakie im stworzono. Choć zmiany miały sprawić, aby przez Lublin nie poruszały się ciężarówki jadące tranzytem, to przepis uderzył także w kierowców, którzy w Lublinie mają punkt docelowy. Przede wszystkim chodziło o wytyczne dotyczące uzyskiwania pozwoleń na wjazd do miasta.

Kierowcy, którzy w Lublinie mają rozładunek lub załadunek, zostali zwolnieni z zakazu, jednak według przepisów wcześniej musieli udać się do Zarządu Dróg i Mostów po specjalny identyfikator. Wydawany on był na podstawie listu przewozowego. W praktyce, aby nie narażać się na mandat, kierowca powinien pozostawić auto przed granicą miasta a następnie autobusem lub taksówką pojechać na ul. Krochmalą po identyfikator. Następnie z tym zezwoleniem dopiero mógł wjechać do Lublina. Właściciele firm przewozowych alarmowali, że tak rygorystycznych przepisów nie ma w żadnym innym mieście.

Wszędzie bowiem to właśnie list przewozowy jest zaświadczeniem o miejscu docelowym dla danego auta. Ten sam, na podstawie którego urzędnicy wydają identyfikatory zezwalające na wjazd do Lublina. Teraz ma się to zmienić, gdyż kierowcy jadący z towarem lub po odbiór towaru nie będą już musieli się starać o identyfikator. Dotyczy to również pojazdów, które muszą dojechać do Urzędu Celnego lub serwisu. Obowiązkiem kierowcy będzie jednak posiadanie odpowiednich dokumentów poświadczających cel wjazdu na teren miasta. W innym przypadku narazi się na mandat w kwocie do 500 złotych.

(fot. lublin112)
2017-02-01 18:59:43

27 komentarzy

  1. System inteligentnego zarządzania ruchem działa fatalnie, ja apeluje Żuku odejdź i przestań marnotrawić pieniądze Lublinian.

    • Sam nie porzuci koryta i doczeka do końca kadencji. Jeszcze zafunduje Lublinowi nie jedno idiotyczne rozwiązanie lub uraczy genialną inwestycją. Przy zadłużeniu miasta jakie po sobie zostawi aż strach pomyśleć co czeka mieszkańców Miasta Inspiracji.

  2. TIRY NA TORY!

    • Tory na TIRy

    • Jesteś przedsiębiorcą z Lublina?Jeśli nie to nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz pojęcia.Jeśli tak to zamów sobie pociąg towarowy zamiast ciężarówki.

    • oczywiście za własne pieniądze wybudujesz tory pod wszystkie firmy znajdujące się w Lublinie ewentualnie możesz wybudować na obrzeżach wielki terminal przeładunkowy i zatrudnisz mnóstwo kierowców którzy rozwiozą towar małymi autkami ( ciekawe po co ktoś wymyślił duże ciężarówki)

  3. nie wierzę by kierowca Tira jadąc tranzytem pchał się w zatłoczony lublin

    „miasto inspiracji” – powinni jeszcze paszporty dla wszystkich wprowadzić nie tylko kierowców tirów- na wschodzie to zawsze idioci rządzili i tak to się teraz nazywa Polska B

  4. Zakaz nie obowiązuje już kilka dni. Sam dzwoniłem w tej kwestii żeby załatwić identyfikator elektronicznie. Pani w wydziale powiedziała że jak ma CMR, WZ itp. dokument dostawy lub załadunku to ma wjazd bez tego dokumentu. Potem z tym dokumentem ma 24h na wyjazd – jeśli wykonuje przerwę w czasie pracy lub ma zaraz kolejny załadunek. W innym przypadku wyjazd z miasta od razu. Od kilku dni policja nie karze za wjazd bez zezwolenia tych którzy mają miejsce docelowe w mieście. Karać mogą tych co jadą przez całe miasto mając rozładunek na północy miasta – nie korzystanie z obwodnicy jest głupotą.

Z kraju