Sieć sklepów AGD/RTV zniknie z rynku. Zmieni barwy na MediaMarkt

60

Dwie obecne w naszym regionie marki supermarketów oferujących sprzęt RTV i AGD, a także komputery, multimedia i sprzęt fotograficzny, łączą siły. Będą funkcjonowały pod jedną marką.

 

Należące do niemieckiego koncernu handlowego sieci sklepów Saturn i MediaMarkt niebawem będą funkcjonowały pod jednym szyldem. MediaMarktSaturn Polska poinformował bowiem, o planach połączenia sił obu swoich sieci handlowych. Decyzja ta ma na celu znaczące wzmocnienie pozycji europejskiego lidera na rynku dystrybucji elektroniki użytkowej i związanych z nią usług. W Polsce firma nadal pozostaje liderem wielokanałowej sprzedaży detalicznej. Wszystkie kanały sprzedaży MediaMarkt i Saturn zostaną zintegrowane pod marką MediaMarkt.

Obecnie w Polsce funkcjonują 22 sklepy Saturn oraz platforma on-line saturn.pl. Sieć MediaMarkt obejmuje 63 placówki handlowe i sklep internetowy mediamarkt.pl. Na terenie naszego województwa znajduje się jeden sklep Saturn, w Lublinie, a także trzy sklepy MediaMarkt: w Lublinie, Zamościu i Puławach.

Jak wyjaśnia zarząd firmy, decyzja o połączeniu obu sieci została podjęta na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na polskim rynku. Zwiększenie liczby sklepów MediaMarkt ma ułatwić klientom dostęp do obsługi posprzedażowej, która obejmuje m.in. ofertę usług IT i serwisowych. Klienci, którzy zamówią produkty online z osobistym odbiorem w sklepie, będą mogli to zrobić w jednym z 85 marketów MediaMarkt.

-Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków. – tłumaczy Marcin Rosati, Prezes Zarządu MediaMarktSaturn Polska.

Proces rozpocznie się w maju i potrwa do końca września br. Wszystkie sklepy Saturn stopniowo zmienią barwy na MediaMarkt. Sklepy będą funkcjonowały pod marką MediaMarkt. Oznacza to, że dla pracowników zmieni się tylko nazwa firmy. MediaMarkt przejmie również wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn. Równolegle z procesem integracji sieć MediaMarkt będzie kontynuowała ekspansję w Polsce i rozwijała strategię sprzedaży wielokanałowej.

(fot. pixabay)
2018-05-17 17:50:25