Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Są pieniądze na przebudowę szlaku kolejowego Lublin – Stalowa Wola. Pociągi pojadą 120 km na godzinę

To już pewne, linia kolejowa nr 68 oraz 565, na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, zostanie przebudowana. Najważniejszą zmianą, będzie jej elektryfikacja a tym samym zwiększenie prędkości pociągów.

W środę w obecności wicepremiera, ministra rozwoju i finansów Mateusza Morawieckiego oraz wiceministrów rozwoju Jerzego Kwiecińskiego i Adama Hamryszczaka podpisana została umowa o dofinansowanie przebudowy linii kolejowej łączącej Lublin ze Stalową Wolą. Przedstawiciele Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz PKP PLK SA zawarli porozumienie warte 480 mln złotych. Za ta prace będą prowadzone na długości nieco ponad 105 km, z czego 2,3 km należy do Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości oraz przepustowości infrastruktury kolejowej zarówno dla przewozów towarowych, jak i pasażerskich.

Jednak dzięki przebudowie skorzystają nie tylko pasażerowie pociągów osobowych, w przypadku których przejazd skróci się o połowę. – Projekt na elektryfikację trasy Lublin – Stalowa Wola za prawie pół miliarda złotych jest jednym z ośmiu i największym z kolejowych projektów Programu Polska Wschodnia. Jego realizacja oznacza lepsze podróże dla pasażerów i zapewnienie dobrego transportu towarów m.in. pociągów towarowych wiozących węgiel z kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec – tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Prace na szlaku kolejowym mają ruszyć w 2017 roku a przebudowa zakończy się w 2020 roku. Roboty zbiegną się więc w czasie z przebudową szlaku kolejowego Lublin – Warszawa. W planach jest również remont linii kolejowej z Rejowca do Zamościa. W tym przypadku jak na razie są to tylko plany, gdyż trwa poszukiwanie funduszy na ten cel.

(fot. lublin112)
2016-12-15 19:20:19

4 komentarze

  1. I tym misiem mówimy niedowiarkom, że to nie jest nasze ostatnie słowo…

  2. a przejazdy z Janowskiej i Krężnickiej do Zemborzyc Podleśnych gdzie będą i jakie?

  3. Nie ma co sie rajcować. Chodzi o węgiel z Bogdanki Po elektryfikacji pojedzie elegancko przez Kraśnik – Tarnobrzeg, bez konieczności stosowania trakcji spalinowej. Zapowiadana elektryfikacja linii nr 71 poszła z dymem. Spalin.

Z kraju