Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Rower Miejski: Ponad 80 tysięcy wypożyczeń i 20 tysięcy zarejestrowanych użytkowników. Podsumowano miesiąc działalności

Podsumowano pierwszy miesiąc działalności Roweru Miejskiego, który okazuje się hitem. Liczby mówią za siebie, ponad 80 tysięcy wypożyczeń i 20 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

– Zapowiedzi środowisk rowerowych, mówiące że rower miejski będzie hitem, stały się faktem. Odnieśliśmy ogromny sukces, a widząc tak dużą popularność, w przyszłorocznym budżecie zabezpieczymy środki na podwojenie ilości stacji i rowerów. Dziś mieszkańcy Lublina mają duży wybór środków transportu, którymi chcą się poruszać po mieście. Mnie najbardziej ujęło to, że z roweru miejskiego korzystają też osoby starsze. Okazuje się, że jest to środek transportu atrakcyjny dla wszystkich – powiedział Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Pomiędzy 19 września, a 20 października wynajęto rowery 81 100 razy. Spośród nich aż 59 279 wynajęć zostało dokonanych w ciągu 20 dni października. 9 października ustanowiony został też dzienni rekord – 3 647 wynajmów. W odpowiedzi na zainteresowanie systemem zdecydowano, że sezon 2014 zostanie przedłużony do końca listopada.

We wrześniu użytkownicy wynajmowali rowery przeciętnie 2 tysiące razy dziennie, tymczasem w październiku średnia to aż 3 tysiące w ciągu doby. To powód do dumy i impuls do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Ten system jest nie tylko drugi pod względem wielkości w Polsce, ale przede wszystkim jest najnowocześniejszy w kraju. Jako jedyny posiada audiobooki, tandemy i stacjonarne Biuro Obsługi Klienta – mówił Tomasz Wojtkiewicz, Prezes Nextbike Polska.

Najpopularniejsze stacje Lubelskiego Roweru Miejskiego pod względem wypożyczeń to:

ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka – 6,6% wszystkich wynajmów
ul. Zana / ZUS – 5,9%
ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka – 5,74%
ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska – 4,99%
Al. Racławickie / Rondo Krwiodawców – 4,48%

Pod względem zwrotów:

ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka – 6,5% wszystkich zwrotów
ul. Zana / ZUS – 5,8%
ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka – 5,6%
ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska – 5%
Al. Tysiąclecia / Plac Zamkowy -4,4%

Najpopularniejsze trasy:

ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska do ul. Zana / ZUS
Al. Racławickie / Rondo Krwiodawców do ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka
ul. Zana / ZUS do ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka do ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka
ul. Zana / ZUS do ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka

Spośród wszystkich użytkowników Lubelskiego Roweru Miejskiego najaktywniejszym jest Mateusz Królikowski, który w ciągu 33 dni wypożyczył rower miejski ponad 200 razy. W nagrodę od firmy NextBike otrzymał 200 zł doładowania konta oraz żółtą koszulkę lidera.

2014-10-22 16:42:24
(fot. UM Lublin)

10 komentarzy

  1. Jak Lublin się totalnie blokuje to zostaje tylko rower.Kiedy tym biednym studentom skończy się w końcu kasa na paliwo i przestaną blokować miasto?

  2. A kiedy te grubasy wysiada z aut swych co codziennie pokonują max 6 km nim w drodze z domu do pracy i z powrotem ? Też by się odkorkowalo

    • A se jeździj na rowerku i później wal potem 8h w robocie. Nie wszyscy pracują na budowie i niektórzy muszą być w pracy w garniturze i jakoś pachnieć. Więc pedałuj dalej. Powodzenia.

  3. Co to jest, ze ten pan w okularach musi na mnie patrzec doslownie z kazdego bilboardu czy zdjecia prasowego? Takie dziwne upodobanie, czy wiara w swoja wyjatkowa fotogenicznosc?

  4. Nie dziwi ilosc wypozyczen badz ilosc zarejestrowanych uzytkownikow. Biorac pod uwage trasy najpopularjniejsze – sa one po prostu darmowe ;). Pierwsze 20 minut za darmo, trudno jest pokonac ktora kolwiek z tych tras powyzej tego czasu. Sam projekt jednak godny uznania, byc moze z czasem wyniknie z tego cos wiecej niz zdjecie do kampanii.

  5. Dokładnie BlackSmif to jest fotka do kampanii , a ceny za rowerki są tak specjalnie ustawione aby się chwalić ile to ludzi wypożycza.A jak zwykle za wszystko zapłacą podatnicy i ci durni wyborcy co patrzą na ładne fotki a nie na bzdurne niedokończone inwestycje.
    ps.Słyszeliście że na stadionie będą sesje foto ?

  6. Mysle jednak, ze mimo aktywnej dzialalnosci na rzecz swojej kampanii, ten pan nie zostanie prezydentem chocby z uwagi na forsowanie chorego pomyslu puszczenia przez centrum miasta (ul. Sowinskiego) czteropasmowej „autostrady” dzielacej uniwersytecki kampus na pol i fundujacej mieszkancom blokow, ktore znajda sie 2 metry od tej trasy, niesamowity halas i zanieczyszczenie. Niech sromotna przegrana tego pana bedzie nauczka dla innych, ze duzych tras nie projektuje sie bez przemyslenia i dokladnej analizy, w dodatku powierzajac plany firmie bodajze z Katowic, ktora nawet nie zna nazw glownych ulic.

    • Ciekawa forma dokonana twojej wypowiedzi stawia cię na przegranej pozycji. Porozmawiaj najpierw z tymi, którzy muszą przebić się z pólnocnych dzielnic Lublina do południowych. Ta arteria powinna powstać już lata temu. Zapytaj też studentów, jak obecnie przechodzi im się (lub przejeżdża) przez Sowińskiego. To istna tragedia. Wielu zatem czeka na tę inwestycję, jak kania dżdżu.

      • Porozmawiaj kolego z urbanistami z prawdziwego zdarzenia, sa 2-3 sposoby innego poprowadzenia ruchu, o ktorym wspominasz, bez degradacji kampusu, ktory, zdaniem znajacych sie na rzeczy, jest wyjatkowy w skali Polski.

Z kraju